דווקא כשעומסי התנועה הפכו לבלתי נסבלים ומכירות הרכב הדו-גלגלי שמאפשר להתמודד איתם נסקו לשיא כל הזמנים, טוענים גורמים שונים כי רשות המיסים הניחה על שולחנו של שר האוצר, אביגדור ליברמן, תוכנית לייקר אופנועים וקטנועים באלפי שקלים. לפי הדיווח, הצו להעלאת המיסים הוגש ישירות לשר כמהלך "עוקף-ועדת-כספים", שאמורה לדון בצעדים אלה, ואשר הוכיחה כי היא מבינה את התועלת התחבורתית של כלים אלה. ובין היתר סירבה לאחרונה לאשר את הצעת האוצר לחייב רוכבים בתשלום אגרת גודש.
מדובר בהעלאת מס הקנייה בכ-20%, הצפויה לייקר כלים פופולריים (ויקרים ממילא) בנפח של 250-400 סמ"ק ב-2,500-3,000 שקלים, וכלים בנפח 400-600 סמ"ק ב-4,000-5,000 שקלים. הנימוק להעלאת המיסים היא הוראת שעה שיזם ב-2015 שר האוצר דאז, משה כחלון, ותוקפה פג בסוף החודש, לפיה הופחת מס הקנייה מ-60% ל-50% לכלים החזקים יותר, ומ-50% ל-40% במקרה של החזקים פחות. לפי אותה הוראת שעה, שיעורי המיסוי הותאמו לרישיונות הרכיבה בכך שהוצמדו להספק המנועים, ולא לפי השיטה המיושנת בה נם נקבעו לפי נפח המנוע.
כדי למנוע מהכנסת לדון במהלך, עדכנה הרשות את הצו בהפחתת המס על הכלים הקטנים יותר בנפח של עד 125 סמ"ק מ-40% ל-25%, שאושר בעבר בכנסת. במקרה הזה, החזרת המס לקדמותו הייתה מחייבת אישור חוזר של ועדת הכספים, ולכן בחרה הרשות לוותר על העלאה. המהלך, שנוגד מסקנות של מחקרים המכירים בתועלת של הדו-גלגלי להפחתת גודש תנועה, נוגד גם הבטחות של רשות המיסים בדיונים עם ועדת הכספים - בימים שבראשה עמד ח"כ משה גפני - לבחון את הפחתת המס על הכלים בנפח בינוני.
יש להזכיר כי דו"ח שהכין הטכניון עבור משרד התחבורה לפני כשנתיים, קבע כי עידוד מעבר נהגים באזור המרכז לרכב דו-גלגלי יקצר את זמני הנסיעה בעד 11%, ישפר את מהירות הנסיעה בעד 13% ויפחית את גודש התנועה בכבישים. לפי הערכות, העלאת המס המוצעת תחמיר את מצב הפקקים ותעשיר את קופת המדינה ב-10 מיליון שקלים.
ברשות המיסים הכחישו את הדיווח.