מאופנועים קטנים אפשר להוציא כיף גדול, במיוחד כשהם על מסלול המיועד לגודלם. ה-RC390 היה כזה: אופנוע קטן שמספק כיף גדול בסביבתו הטבעית - במסלול מרוצים המתאים לגודלו.
את דגמי ה-RC הקטנים של ק-ט-מ, כמו גם את דגמי הדיוק העירומים, אנחנו מכירים כבר מ-2014. אלו הם אופנועים בנפחים של 390-125 סמ"ק, פרי שיתוף הפעולה של האוסטרים עם בג'אג' ההודית. שיתוף פעולה שהכפיל את המכירות של ק-ט-מ והפך אותה ליצרנית האופנועים הגדולה באירופה.

עיצוב קרבי מרשים

בעוד שהדיוקים הם אופנועים עירומים עם כידון שטוח ותנוחת רכיבה זקופה, ה-RC הם אופנועים בתצורת ספורט, עם תנוחת רכיבה קרבית יותר המציבה את הרוכב מעט בשכיבה ועם מעטפת פלסטיק אווירודינמית ומעוצבת.
4 צפייה בגלריה
(צילום: ניר עמוס)
ל-2022 קיבלה סדרת RC עדכון משמעותי: מעטפת פיירינג חדשה לחלוטין, גדולה ואווירודינמית מבעבר, עם עיצוב השואב השראה מאופנועי ה-Moto3 של החברה. המנוע בעל הצילינדר היחיד בנפח 375 סמ"ק עודכן לתקנות יורו 5, והוא מפיק 44 כ"ס, כך שהוא מתאים לרישיון נהיגה A1. ניהול המנוע חדש לגמרי, כולל מצערת חשמלית, והוא מאפשר עבודה חלקה יותר של המנוע. יש שיפורים בבולמי הזעזועים, נוספו בקרת אחיזה, מערכת ABS מתקדמת להטיה הכוללת גם מצב סופרמוטו (ניתוק ה-ABS על הגלגל האחורי), מסך TFT צבעוני וגדול המתממשק לטלפון, ואופציה לקוויקשיפטר דו-כיווני מערכת המאפשרת להעביר הילוכים בלי לסגור מצערת ובלי שימוש במצמד. כל אלה מקפיצים את ה-RC390 לחזית הטכנולוגיה בסגמנט אופנועי הספורט הקטנים, עם עיצוב קרבי, מנוע ומכלולי שלדה איכותיים, ומערכות אלקטרוניקה מתקדמות יותר מהמקובל בקטגוריה.
את ה-RC390 בחנו במסלול המרוצים בפצאל, מסלול טכני בעל פניות צפופות וישורת אחת ארוכה מאוד. מבחן מעניין לאופנוע כביש המיועד ליומיום, אבל שצריך להיות מסוגל גם לעלות על מסלול.
4 צפייה בגלריה
(צילום: ניר עמוס)
תנוחת הרכיבה קרבית, אבל לא מדי, ובמפתיע יש מקום רב גם לרוכבים גבוהים. המנוע, הודות לצילינדר היחיד, מספק כוח זמין כבר מסל"ד נמוך, ומושך במעלה הסל"ד ובקצה הישורת סוגר כמעט 170 קמ"ש. היתרון הוא הדרייב ביציאה מהפניות, שיקזז לכם זמני הקפה.

מתנהג למופת

ה-RC390 מצטיין בסעיפי ההתנהגות. מערכת הבולמים טובה מאוד כבר במצבה המקורי, במיוחד המזלג הקדמי, המציע איכויות ספיגה והידראוליקה טובות מהמקובל בקטגוריה. היציבות גבוהה, גם בתוך הפנייה בהטיה, ושינויי הכיוון מתבצעים בזריזות ועם הפעלת כוח מועט יחסית. גם הבלמים טובים מאוד, כשלמשל בקצה הישורת, במהירות של 170 קמ"ש, העוצמה טובה ועם הרבה רגש לבלימה אל תוך הפנייה עד לשיאה, בלי דרמות ועם יציבות מופלאה. התנהגות כמו שצריכה להיות באופנוע ספורט.
ניכר שה-RC390 נבנה ככלי ספורטיבי גם למסלול כבר משלב האיפיון והתכנון. זה לא רק העיצוב, אלא גם ובעיקר התנוחה, ההתנהגות הדינמית, האלקטרוניקה המתקדמת, והמנוע החלק - סינגל יעיל מאוד המספק מומנט מסל"ד נמוך, יודע לטפס לסל"ד גבוה, ומספק הספק טוב מאוד ביחס לקטגוריה כך שה-RC390 לא יישאר מאחור בתאוצות.
4 צפייה בגלריה
(צילום: ניר עמוס)
מחיר ה-RC390 נקבע על 44 אלף שקל, וזו עסקה טובה ושלמה לרוכבים שמחפשים אופנוע ספורטיבי בנפח קטן שיכול לשמש למגוון משימות - מתחבורה יומיומית, דרך רכיבות פנאי של סוף שבוע, ועד למסלול.
ה-RC125 מיועד לרוכבים בעלי רישיון A2, כשהוא בנוי על אותה הפלטפורמה של ה-RC390, עם אותו העיצוב ואותם מכלולים, עם מנוע קטן יותר ומעט פחות אלקטרוניקה. מחירו נקבע על 33 אלף שקל.

ליסינג למסלול

הסיבה שהצמד הזה מייצר עניין מיוחד (מעבר להיותם אופנועים טובים שמספקים הנאה רבה), היא ההכרזה של ק.ט.מ ישראל על אליפות אספלט חדשה - ק.ט.מ RC קאפ. באליפות, שתכלול ארבעה סבבים מספטמבר עד דצמבר 2022, יתחרו רוכבים על דגמי ה-RC390 וה-125 דיוק באליפות ייעודית ועל אופנועים זהים.
החידוש המעניין הוא שהיבואנית תאפשר לשכור אופנועים לצורך המרוצים, והכלי ימתין להם במסלול פצאל ויהיה זמין לאימונים ולמרוצים בתשלום חודשי קבוע.
תכנית כזו עשויה להכניס רוכבים חדשים לשדה הסופרבייק הישראלי. וכידוע, בכל ענף ספורטיבי שבו יש תשתית רחבה יותר לספורטאים צפים יותר כישרונות שאפשר לקדם, וכל הפירמידה גדלה.