סדנת שיפורי הרכב בראבוס הגרמנית היא אחת המוכרות והוותיקות מסוגה בעולם הרכב. מאז הוקמה בשנת 1977 היא מזוהה בעיקר עם שיפור והשבחה של דגמי מרצדס שונים, בעיקר עבור מי שמעוניין ברכב מקורי ומצויד בממון רב. אבל בשנים האחרונות הוחלט בחברה כי הסמל B בחרטום G-קלאס אינו מספק, ולכן פנו לתחומים נוספים. החל בסירות ועד שיתופי פעולה עם בתי אופנה. וכעת גם לעולם הדו-גלגלי.
3 צפייה בגלריה
 בראבוס 1300R - הזדרזו
 בראבוס 1300R - הזדרזו
בראבוס 1300R - הזדרזו
האופנוע הראשון של בראבוס נקרא 1300R וכמו במקרה של המכוניות היוצאות את שערי הסדנה, גם כאן מדובר בעיצוב מחודש ושדרוג של דגם קיים. במקרה זה, ק.ט.מ סופר-דיוק 1290R, מאופנועי הנייקד-סטריטפייטר הקרביים שבנמצא כיום.
חיצונית, קשה למצוא דמיון כלשהו בין בראבוס 1300R לאופנוע עליו הוא מבוסס. שכן מול המראה הזוויתי-אתלטי של הק.ט.מ, בחרו הגרמנים במראה קלאסי-שרירי יותר הכולל כונסי אוויר רבועים בצדדים. הירידה לפרטים מרשימה עם שפע אזכורי שיפורי אופנועים אישיים, כמו למשל מראות צד קטנות בקצות כידון, מאותתי LED זעירים וחבויים או מנופי תפעול ורגליות בכרסום CNC וחלקי גוף מסיבי פחמן.
בניגוד למקובל בבראבוס, מנוע ה-V-טווין של ק.ט.מ לא שודרג ויציע גם ב-1300R הספק של 180 כ"ס ב-9500 סל"ד וחמישה מצבי רכיבה. גם מערך המתלים דומה עם מזלג ובולם אחורי מתוצרת WP עם פעולה חצי-אקטיבית ושישה מצבי שיכוך. מפלט חדש וכיסויי סיבי פחמן מאפשרים השלת 5 ק"ג.
בראבוס מתכוונת לייצר רק 154 יחידות מהאופנוע הראשון שלה, מחציתן בצביעה אדומה ומחציתן בצביעה שחורה. תג המחיר עומד על 39,500 אירו, כפליים ממחירו של הק.ט.מ עליו הוא מבוסס. ואם אתם רוצים להיות אחד מהרוכשים המאושרים, הכינו עצמכם למכירה מוקדמת באתר האינטרנט של ק.ט.מ היום (ב', 14.2) ב-16:00 שעון ישראל.