אם גם אתם קניתם רכב חשמלי, אתם כבר לא לבד. קרוב ל-30 אלף ישראלים רכשו רכב חשמלי בשנת 2022, ועבור רובם זו הפעם הראשונה בה הם נוהגים ברכב עם הנעה חרישית ונקייה מזיהום. כמובן, אין צורך בהכשרה מיוחדת כדי לנהוג בחשמלית, אבל יש בכל זאת כמה טיפים שכדאי להכיר.
תכננו את המסלול
רוצים לנסוע מחיפה לבאר שבע ובחזרה? ברכב עם מנוע בנזין הייתם פותחים ווייז ויוצאים לדרך, אבל ברכב חשמלי כדאי קודם לבדוק מה מרחק הנסיעה הצפוי ובהתאם, האם הסוללה תספיק. ואם לא, איפה עוצרים כדי להטעין. תכנון מוקדם יחסוך לכם כאבי ראש בהמשך.
בדקו את הטווח האמיתי של הרכב שלכם
לפני הנסיעה, חשוב גם להבין איך תיראה הדרך שלנו: אם הנסיעה היא בפקקים במהירות נמוכה, צריכת החשמל תהיה נמוכה והסוללה תתרוקן בקצב איטי יותר. אבל אם הנסיעה היא בכביש מהיר במהירות גבוהה, צריך לקחת בחשבון שהצריכה תגדל משמעותית והטווח יתקצר במידה דומה. החישוב אמור להתייחס למשתנים אלה, אם אתם לא רוצים למצוא עצמכם במצב מביך.
הפנייה לתוך כתבה מגזין רכב

השתמשו נכון ברגנרציה
כמעט בכל רכב חשמלי אפשר לבחור את עוצמת הבלימה הרגנרטיבית, המסייעת להחזרת אנרגיה לסוללה ומאפשרת צמצום השימוש בבלמים, בין אם באמצעות תפריט ייעודי במסך המגע או באמצעות מנופים מאחורי ההגה. כלל אצבע: בנסיעה עירונית כדאי לבחור ברמה גבוהה של רגנרציה, כי אז הסוללה תיטען בצורה יותר אפקטיבית בכל פעם שנרפה מדוושת התאוצה. בנסיעה בין עירונית לעומת זאת זה מייצר האטות מיותרות שידרשו להאיץ לאחר מכן, מה שפוגע בצריכת החשמל וגם גורם לנסיעה מטלטלת יותר ופחות נוחה. לכן בנסיעה בכביש מהיר עדיף לבחור ברמה נמוכה של רגנרציה.
הקפידו על מהירות הנסיעה
ברכב חשמלי יש משמעות קריטית למהירות שבה נבחר לנסוע. נסיעה במהירות של 100 קמ"ש במקום 120 קמ"ש, יכולה לחסוך יותר מ-20 אחוזים בצריכת החשמל, ולשפר בכך את טווח הנסיעה, מ-300 ל-360 ק"מ למשל. זה אומר שאם תצליחו לנסוע לאט ולחסוך כך עצירה בעמדת טעינה, יכול להיות שבסוף תגיעו מהר יותר ליעד.
הקפידו על סגנון הנהיגה
אם אתם רוצים לשפר את טווח הנסיעה שלכם, חשוב להקפיד לא רק על המהירות אלא גם על סגנון הנסיעה. כדאי לשמור על מהירות קבועה, להימנע מבלימות פתאומיות ומעקיפות אגרסיביות, ובאופן כללי לנהוג בצורה רגועה. וזו המלצה נכונה וגורפת לכל נהיגה, לא רק ברכב חשמלי.
פורסם לראשונה: 15:18, 29.12.22