אם נצטרך להגדיר מהו אופנוע הונדאי טיפוסי בשתי מילים הן יהיו - "יעיל וידידותי". ההונדה NT1100 החדש הוא בדיוק כזה.
בהונדה רוכבים על ההצלחה של האפריקה טווין - שעשה קאמבק ב-2016, שודרג ב-2018, וביצע קפיצת מדרגה גדולה ב-2020 - ובונים על בסיסו את ה-NT1100. אבל בעוד שהאפריקה טווין הוא אדוונצ'ר גדול עם חישוקי 18 ו-21 אינץ' לשטח, ה-NT1100 מגיע עם חישוקי וצמיגי כביש, והוא מיועד לרכיבת תיור, מרכיבה יומיומית ועד לארוכת טווח עם מורכב וציוד.
3 צפייה בגלריה
 הונדה NT1100 . יעילות ונוחות על חשבון הריגושים
 הונדה NT1100 . יעילות ונוחות על חשבון הריגושים
הונדה NT1100 . יעילות ונוחות על חשבון הריגושים
המנוע הוא טווין מקבילי בנפח 1,184 סמ"ק, המפיק 102 כ"ס ויותר מ-10.5 קג"מ, מנוע גמיש מאוד עם כוח כבר בתחתית הסל"ד הנמוך. השלדה זהה לזו של האפריקה וכך גם מערכת הבלמים. גם מערכת המתלים דומה, אך יש לה מהלכי גלגל קצרים יותר לטובת הכביש. החישוקים בקוטר 17 אינץ', עם צמיגי כביש-ספורט-תיור עליהם.

הולכים על אוטומט

מערכות האלקטרוניקה המודרניות והאיכותיות הרבות עברו לכאן מהאפריקה טווין והותאמו לעבודת כביש, כמו בבקרות האחיזה וה-ABS להטיה וביטול מצב השטח. גם מסך ה-TFT הצבעוני הגדול כמעט זהה לזה שבאפריקה. על הפלטפורמה המכנית בנו כאן גוף של אופנוע תיור: מושבים רחבים ונוחים, תושבות לנשיאת מטען, פיירינג קדמי מועדכן הכולל צמד פנסי LED ומיגון רוח מסיבי לרכיבות מהירות וארוכות.
תיבת ה-DCT של הונדה היא תיבה רובוטית כפולת מצמדים. רק שרוכבים לא רגילים לפגוש באופנוע תיבה שכוללת מצב D, שלושה מצבי ספורט ומצב M המאפשר העברת הילוכים "ידנית" מהכפתורים שעל בית המתגים השמאלי. ההילוכים עוברים חלק, ובמרבית המצבים התיבה קלעה בדיוק לתזמון שבו היינו מעבירים את ההילוך. התיבה מפנה את ידית שמאל (של המצמד) ואת רגלית שמאל (של ההילוכים), ומשחררת את הרוכב מהצורך מלעבוד עם הילוכים. זה נשמע אנטי-רכיבה, אך המערכת עובדת כמו קסם ומאפשרת להתרכז בשאר מטלות הרכיבה, וההתמודדות עם התנועה.
המנוע גמיש מאוד ובשילוב עם התיבה המוצלחת, מקבלים יחידת הנעה מעולה ויעילה מאוד, שמסוגלת להאיץ את ה-NT מהר מאוד דרך ההילוכים, או לשייט בנינוחות במהירויות גבוהות עם בקרת השיוט.
3 צפייה בגלריה
 הונדה NT1100
 הונדה NT1100
הונדה NT1100
ה-NT1100 הוא אופנוע כביש-תיור שאמור להיות נוח - והוא נוח. המושב רחב ותומך, סביבת הרוכב מרווחת, והכידון הרחב מפשק את ידי הרוכב. גם למורכבת שלנו היה מאוד נוח עם שפע מקום על מושב המורכב.
במצב הגבוה ביותר של מיגון הרוח הוא מגן היטב ויוצר בועת ואקום סביב הקסדה, המייצרת שקט. חבל רק שכיוון גובה המשקף מחייב לרדת מהאופנוע, ושהוא אפשרי רק באופן ידני.

"משעמם" זה נהדר

בפן ההתנהגות דינמית ה-NT1100 "משעמם" - וזו מחמאה. הכל קורה בו בקלות וביעילות, ללא דרמות ומאמץ. ההיגוי קל מאוד ואינטואיטיבי, היציבות גבוהה כך שבפיתולים יש ביטחון רב, המתלים מספיק רכים כדי לספוג היטב את בעיות האספלט הישראלי ולספק נוחות רכיבה גבוהה, אבל הם שומרים על היציבות, וכל הפעולות כאילו מתבצעות באופן אוטומטי. עד כדי כך ה-NT1100 אופנוע הונדאי טיפוסי - יעיל וצפוי.
איכות הבנייה והגימור טובה למדי, כפי שהורגלנו מהאופנועים של הונדה. לא אופנוע פרימיום סופר-איכותי, אבל אופנוע טוב שבנוי טוב עם חבילה כללית טובה מאוד, בעיקר בחיבור של הכל למכונה אחת אינטואיטיבית וקלה לרכיבה, שעם תוספת הגיר האוטומטי הופכת את ה-NT1100 לקל מאוד לרכיבה.
התרשמנו גם ממערכות האלקטרוניקה המתקדמות. ל-NT1100 יש 6 מצבי רכיבה, שבכל אחד מהם ניתן לכוון כמה רמות של כוח מנוע, בקרת אחיזה, התערבות ה-ABS ובלימת המנוע. אם עד לפני שנים ספורות מערכות שכאלו היו רק באופנועי פרימיום יקרים, הרי שהיום הן מגיעות גם באופנועים פחות יקרים. הן עובדות מצוין ומספקות לרוכב מעטפת הגנה אלקטרונית.
מחיר ה-NT1100 הוא 98 אלף שקל. לא רע בהתחשב בכמות הטכנולוגיה והאלקטרוניקה שמקבלים. הוא פונה לרוכבים בוגרים יותר, המחפשים אופנוע שפחות ירגש אותם בביצועים עוצרי נשימה ויותר יהיה יעיל ויאפשר להם ליהנות יותר מהרכיבה. אופנוע ידידותי ויעיל, או במילים אחרות - הונדאי טיפוסי.