בדיוק לפני 20 שנים הפתיעה יצרנית הרכב הדו-גלגלי ימאהה את העולם המוטורי עם TMAX, סופר-סקוטר ספורטיבי שונה, נועז, חזק ובעיקר ביצועיסט יותר מכל קטנוע שעלה על הכביש לפניו. השוק הגיב באופן חיובי מהצפוי לקונספט כה שונה. וב"חיובי" הכוונה ל"התאהב בכלי עד כלות". במהלך השנים הפך הטימקס לסיפור הצלחה מסחרית מסחררת, ולמרות לא מעט ניסיונות חיקוי, הוא עדיין שולט באופן כמעט-בלעדי בקטגוריה שאותה המציא. כעת, לקראת תערוכת מילאנו, ימאהה חושפת דור חדש של טימקס, ולא שוכחת לשלב בו מחווה לדגם המקורי.
רק חשוב להזכיר שכאשר אנחנו כותבים "דור חדש", וכמו בלא מעט מקרים לאורך שנות חייו של הדגם, מדובר יותר בסוג של מתיחת פנים מקיפה, במקרה זה לטימקס 560 שהוצג לפני שנתיים בלבד. זאת בהמשך למסורת לפיה ימאהה משיקה טימקס חדש לחלוטין רק אחת לחמש שנים, ומבצעת באמצע חיי הדגם מתיחת פנים.
אז מתיחת הפנים בדגם העדכני מעניקה לקטנוע עיצוב נועז יותר, כזה שמתכתב עם מגמה דומה בשאר דגמי החברה (למשל סדרת MT). המראה מעתה אגרסיבי יותר, עם חזית שנשלטת על ידי פנסי Led חדשים וצרים, חרטום מחודד וחיפויי צד שמזכירים - כמיטב האופנה העכשווית - כנפונים אווירודינמיים באופנועי MotoGP (שבאמת זקוקים להם, ולא רק לאפקט הויזואלי שהם מייצרים.
ימאהה תציע את טימקס המחודש עם סכמות צביעה עדכניות והבולטת בהן היא צבע צהוב בגימור כסוף על חיפויי הגוף. זאת כמובן כמחווה לצביעה של טימקס המקורי. אנשי ימאהה מספרים שתנוחת הרכיבה כעת ספורטיבית יותר, וזו הושגה באמצעות עיצוב מחדש של המושב עם חלק קדמי צר יותר, כידון חדש ונמוך יותר ומדרסי רגלים מוגדלים. לוח מחוונים חדש כולל מסך TFT בגודל "7 שמעניק מידע צבעוני וקישוריות למערכת ניווט. בחו"ל מוצעת אפשרות למערכת ניווט מובנית מתוצרת גרמין.
כנהוג במתיחת פנים, השינויים המכאניים לא גדולים וכוללים כיול מנוע לתקינת זיהום אוויר אירו 5. ההספק המרבי נותר כשהיה ועומד על 47 כ"ס. החידוש החשוב יותר הוא התקנת מצערת אלקטרונית שמתווספת לבחירת מצבי ניהול מנוע ומערכת בקרת אחיזה. שינוים נוספים כוללים חישוקי גלגלים חדשים וקלים מבעבר עם צמיגי ברידג'סטון באטלקס שפותחו - כך ימאהה - במיוחד עבור טימקס, וכיול מתלים משופר.
כרגיל, טימקס יוצע בגרסה רגילה ובגרסת Tech מאובזרת, עם בקרת שיוט, בולם אחורי מתכוונן, מושב וידיות מחוממים, ומשקף מתכוונן חשמלית. הקטהנוע המעודכן יגיע לאולמות תצוגה באירופה במרץ 2022, וסביר להניח שאצלנו זמן קצר לאחר מכן.