חדשות טובות לבעלי רכב חשמלי או לאלה השוקלים רכישה של אחד. מנכ"ל ג'ינרג'י, רן אלויה, אומר שעד סוף השנה תשיק החברה כמה עשרות עמדות אולטרה-מהירות, שיוכלו לטעון שני רכבים במקביל. "התחלנו להציע לשוק המוסדי אופציה של EV PASS, סוג של דלקן לרכב חשמלי, שמספק חשבונית אחידה על כל סוגי הטעינות, בבית, בדרכים ובחניוני המעסיקים. יש זיהוי חד-ערכי לרכב, כדי להבטיח שרק הרכב שהמעסיק מעוניין לממן הוא זה שמשתמש בעמדות הטעינה. עד כה לא הייתה דרך יעילה לזהות אותו".
2 צפייה בגלריה
רן אלויה, מנכ"ל ג'ינרג'י
רן אלויה, מנכ"ל ג'ינרג'י
רן אלויה, מנכ"ל ג'ינרג'י
(צילום: ג'ינרג'י)
בגלל הגידול במספר החשמליות גוברות התלונות על בעלי חשמליות ומכוניות היברידיות-נטענות שמשאירים אותן שעות בעמדות גם אחרי סיום טעינה, ומונעים טעינה מאחרים. "הבעיה מוכרת ואנחנו מתחילים להפעיל בחניונים שבהם מוצבות עמדות שלנו טעינה בכמויות חשמל קבועות מראש, 20 או 30 קוט"ש, כדי שבעל מכונית נטענת לא יחנה אותה לשעות בשביל לטעון כמה קוט"שים בודדים, וימנע בכך גישה מבעל חשמלית אחרת".
גם סונול EVI תשיק עד סוף השנה עשרות עמדות מהירות, כמו למשל בצומת שמשון שליד בית שמש ובתחנה שלה במישור אדומים, צמוד לקטע המזרחי של כביש מספר 1 העולה מים המלח. "ביולי השנה היו לנו כפול הטענות מאשר ביולי שעבר בעמדות טעינה ביתיות, וביוני היו כפליים מהחודש המקביל אשתקד", אומר רז שגיא, מנכ"ל סונול EVI.
2 צפייה בגלריה
רז שגיא, מנכ"ל סונול EVI
רז שגיא, מנכ"ל סונול EVI
רז שגיא, מנכ"ל סונול EVI
(צילום: חגית פרנק)
"זה תוצאה של הגידול במכירת חשמליות שרק יואץ בשנה הבאה. עד סוף אוקטובר יהיו לנו 30 עמדות מהירות מחוברות, כולל בירושלים וביטבתה, כשכל אלה שהן עמדות אולטרה-מהירות יתמכו בטעינה של שתי מכוניות בו-זמנית, כדי לטפל ביותר מכוניות. אנחנו גם בודקים כל הזמן את שיטת התמחור שלנו, ואת האפשרות להציע לבעלי חשמליות שטוענים בתחנות סונול מבצעים מיוחדים בחנויות הנוחות, כמו שמקבלים בעלי רכבי בנזין וסולר".