קטנועים חשמליים קטנים ועירוניים כובשים את רחובות הערים הצפופות במזרח הרחוק וללא ספק יגיעו גם לאירופה. ואחד המאיצים להתפתחות הזו היא טכנולוגיית מארזי סוללות נשלפים, אשר יצרניות דו-גלגלי שוקדות כיום על פיתוח תקן אחיד להם. למשל המארז אותו הציגה הונדה לא מכבר ואשר ישמש את היצרניות היפניות הגדולות. אך עד שיגיע, בימאהה לא ממתינים וחושפים פרטים על קטנוע חשמלי חדש בשם EMF שיוצג בטוקיו בחודש מרס, עם סוללות נשלפות. קטנוע המיועד עבור השוק הטאיוואני ואשר "הושאל" על ידי ימאהה מחברת Gogoro.
שיתוף הפעולה של החברות אינו חדש ועוד ב-2019 הציגה ימאהה קטנוע חשמלי בשם EC-05, על בסיס פלטפורמה של gogoro השולטת בשוק הקטנועים החשמליים בטאיוואן. היתרון עבור ימאהה ברור, כיוון ששיתוף הפעולה חוסך עבורה זמן המתנה ליישום תקן אחיד. מלבד זאת, לשת"פ יתרון ענק שכן כש-97% מהקטנועים החשמליים בעלי טכנולוגיית סוללות נשלפות הנמכרים בטאיוואן הם מתוצרת gogoro, בין היתר ספקית תשתית במאות עמדות החלפת סוללות.
2 צפייה בגלריה
 תשתית החלפת הסוללות של gogoro המתוכננת לארץ
 תשתית החלפת הסוללות של gogoro המתוכננת לארץ
תשתית החלפת הסוללות של gogoro המתוכננת לארץ
ובחזרה לימאהה EMF. הקטנוע החשמלי החדש נראה מינימליסטי, משתמש בחישוקי "10 קטנים. מנוע חשמלי עם 7.6 קילוואט (10.2 כ"ס) מעביר כוח לגלגל האחורי דרך שרשרת ומאפשר האצה ל-48 קמ"ש ב-3.5 שניות, ומהירות מרבית של כ-100 קמ"ש. בדומה לקטנועי gogoro, גם ימאהה EMF מסוגל לשאת שני מארזי סוללות בקיבולת של 1.3 קילוואט-שעה האחת. נתון טווח רשמי לא פורסם, אך הוא אמור לעמוד על כ-170 ק"מ.