בשיתף מטרו מוטור
נושא הפקקים וגודש התנועה בכבישים הפך זה מכבר למכת מדינה של ממש. כולם מסכימים שיש לפעול בנושא הפוגע קשות בכל מישורי חיינו עם זמן אישי שמתבזבז בפקקים הארוכים, איכות חיים שנפגעת קשות, צמצום שעות העבודה ומשאבי אנרגיה מבוזבזים. אלא שאף המודעות לבעיה, לא נמצא עד היום פתרון אופטימאלי בשחרור הציבור הישראלי מפקקי התנועה בדרכים.
למעשה, מאז החזרה לשגרה אחרי הקורונה חזרו הפקקים בהיקף נרחב יותר משהיו ב-2019, בעיקר בשל החשש של רבים להשתמש בתחבורה הציבורית, בגלל חוסר האמינות שלה, והגבלות על שעות הפעילות של הרכבת בגלל עבודות החשמול. ומהו אחד הפתרונות לבעיה? מחקר של המכון לחקר התחבורה בטכניון, עבור משרד התחבורה, קבע כי הגברת השימוש ברכב דו-גלגלי בתל אביב ובסביבותיה בשעות העמוסות של הבוקר ואחר הצהריים יקצר דרמטית את זמני התנועה, יפחית את זיהום אוויר ויוכל להביא לחיסכון של 8 עד 27 מיליון שקל בשנה.
יום השידורים נפתח בראיון אחד על אחד מיוחד עם שרת התחבורה מרב מיכאלי שסיפרה על תוכניות משרד התחבורה בנושא והמשיך עם הפאנל "עד שיגיע המטרו כבר נהיה בבית: מה נרוויח ממעבר לרכב דו-גלגלי" בהשתתפות פרופסור שלום הקרט שעמד בראש צוות המחקר בטכניון וכן עם ד"ר יעקב שיינין ומשה קצין, מנכ"ל חברת חשב.
הפאנל הבא התקיים תחת הכותרת "סוף עידן הרכב הפרטי: מעודדים רישוי פשוט לרכב דו גלגלי" וישתתפו בו חברת הכנסת קרן ברק, יושבת ראש השדולה לעידוד ושיפור התחבורה הציבורית בכנסת ותושבת תל אביב, מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב ומחזיקה בתיק התחבורה בעיר וסנ"צ (בדימוס) ערד זיתוני. בהמשך הובא ראיון 1 על 1 מיוחד עם אבנר פלור, סמנכ"ל בכיר לתנועה במשרד התחבורה, שסיפר על מהלכי המשרד בתחום הרכב הדו גלגלי ועידוד הרכיבה הבטוחה.

הפאנל הבא ביום השידורים המיוחד עסק בנושא "הישראלים מגלים את הדו"גים (דו גלגליים)" בהשתתפות תומר קומורוב, מנכ"ל מטרו ואביעד אברהמי, עורך מגזין פול גז.
בהמשך התקיים ראיון 1 על 1 עם גדי אבירם יו"ר מטרו מוטורס שיספר כיצד על ידי השוואת קטגוריות רישיונות הנהיגה עם אירופה, ניתן יהיה להקל בעומס באופן מיידי ולחסוך למשק אלפי שעות עבודה מבוזבזות של עמידה בפקקים, לחסוך עשרות מיליונים לציבור על הוצאות רכב, ולא פחות חשוב, לתרום להפחתת פליטות ואויר נקי יותר במיוחד במרכזי הערים.
יום השידורים הסתיים בפאנל "מפורסמים רוכבים" בהשתתפותם של המנחה גיא אריאלי והשחקן מיכאל מושונוב שסיפרו על חוויותיהם כרוכבי דו גלגלי ועל היתרונות בצורת נסיעה זו.
בשיתוף מטרו מוטור