היעד להוריד את מספר ההרוגים בתאונות דרכים בחצי תוך 11 שנה: במהלך ישיבת הממשלה שעסקה אתמול (א') בחלקה בנושא בטיחות בדרכים, הציגה מנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רחלי טבת ויזל, כיווני פעולה נדרשים להפחתת מספר ההרוגים בתאונות דרכים. לדבריה, יש להגדיר יעד "50 עד 30", לפיו תוך 11 שנים יקטן מספר ההרוגים בתאונות במחצית ממספרו כיום.

1 צפייה בגלריה
(משטרת הונגריה)
בכוונת הרשות, כך טבת ויזל, לייצר תכנית פעולה בהובלת הרשות אשר תכלול את כל משרדי הממשלה, בדומה לנעשה במדינות שונות ובהתאם ליעדים שהוגדרו על ידי האו"ם. ״אני רואה חשיבות בהגדרת יעד ברור להפחתת מספר ההרוגים בתאונות הדרכים. יעד '50 עד 30' שהצגנו היום הוא יעד שאפתני אך בר השגה. הצלחתו, תלויה קודם כל בהתגייסות הממשלתית לעניין זה", הוסיפה ויזל טבת.
שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' ציין כי "זה השבוע השני בו אנחנו מעלים דיון בממשלה על תכנית לאומית להורדת הקטל בדרכים. זו משימה לאומית ממדרגה ראשונה. כל פצוע והרוג זה משפחה שנהרסת. אני מודה לראש הממשלה על ההירתמות, נעשה הכל בכדי לעמוד ביעדים שהצבנו ואף יותר. תאונות הדרכים הן פגע רע ואין לי ספק שכולם יתגייסו למהלך החשוב שאנו מקדמים. אני מבקש להודות לרלב"ד ולמשטרת התנועה על עבודת הקודש היומיומית שהם עושים".