היצע המותגים הרחב של יבואנית הרכב הדו גלגלי הגדולה בישראל, גדל עוד יותר. מטרו מוטור (ימאהה, קאווסאקי, סאן יאנג) מרחיבה את ההיצע עם מותג האופנועים האיטלקי פאנטיק, אותו היא לוקחת מידי Stomp Racing שהחזיק בזיכיון בשנים האחרונות. וכוונת מטרו ברורה: לדחוף את המותג בעיקר בתחום השטח, כאלטרנטיבה נגישה וזולה לדגמי בטא המצליחים.
3 צפייה בגלריה
פאנטיק קבאלרו 500
פאנטיק קבאלרו 500
פאנטיק קבאלרו 500
מי זו בכלל? פאנטיק היא יצרנית אופנועים איטלקית שהחלה את דרכה בשלהי שנות ה-60 והתמחתה בדגמים קטני נפח עם זיקה לשטח. בישראל היה מותג פאנטיק שם דבר בקרב בני נוער ורוכבים צעירים בתחילת שנות ה-80. אם התחלתם את דרככם המוטורית בתקופה ההיא, הרי שדגמי ה-50 סמ"ק של פאנטיק, ובראשם הקבאלרו, היו ללא ספק חלק מהפנטזיות המוטוריות שלכם.
3 צפייה בגלריה
פאנטיק XEF250 טריאל
פאנטיק XEF250 טריאל
פאנטיק XEF250 טריאל
על כניסתן של יצרניות יפניות לשוק המקומי נעלמה ממנו פאנטיק, אך היא נותרה יצרנית בוטיק של אופנועים קטני נפח בעיקר לשוק האיטלקי. ובשנים האחרונות היא זוכה לפריחה מחודשת עם קו מוצרים עדכני הכולל דגמי אנדורו, מוטוקרוס וסופרמוטו, ולצדם משפחת דגמי סקרמבלר מעוצבים הנושאים את השם המיתולוגי קאבלרו.
לפני כשנתיים רכשה פאנטיק את יצרנית המנועים מינרלי מידי ימאהה, וכך השיגה גישה למנועים מודרניים שיוצרו עבור דגמי האנדורו של היפנים באירופה. בתחום המירוצים השקיעה פאנטיק בעיקר בתחום המוטוקרוס והאנדורו באירופה וזכתה להצלחות נאות יחסית לגודלה.
3 צפייה בגלריה
פאנטיק 125 אנדורו
פאנטיק 125 אנדורו
פאנטיק 125 אנדורו
מה מגיע? בשלב ראשון ישווקו בישארל דגמי אנדורו דו פעימתיים בנפח 125 סמ"ק, וארבע פעימתיים בנפח 250 סמ"ק. באירופה אגב מציעה פאנטיק גם דגמי 125 ו-450 סמ"ק ארבע פעימתיים ודגם 50 סמ"ק שלא רלוונטי לישראל. דגמי האנדורו של פאנטיק מצויידים במתלים מתכווננים מתוצרת קאייבה ומערכת פליטה מתוצרת Arrow. המחירים: 53 לקטן, 66 אלף שקלים לגדול.
בנוסף מוצע גם דגם 250 ארבע פעימתי למתחילים תחת השם טריאל, עם מכלולים בסיסיים יותר ומנוע מתון במחיר נמוך משמעותית של 35 אלף שקלים. כדי לא לפגוע בדגמי המוטוקרוס של ימאהה וקאוואסאקי אותם מייבאת מטרו, יוצע בארץ רק ה-125 הדו-פעימתי במחיר של 41 אלף שקלים עם רישוי אפור כמובן.
גם הקאבלרו בעיצוב סקרמבלר-רטרו עשה עלייה בגרסת 500 (באירופה יש גם גרסת 125 סמ"ק). המנוע הוא סינגל מוזרק בנפח 449 סמ"ק (40 כ"ס) והוא מגיע עם מפרט הכולל פנסי Led, מזלג קדמי הפוך, בולם אחורי מתכוונן וחישוקי שפיצים עם צמיגים דו-שימושיים. מחירו עומד על 48 אלף שקלים המציבים אותו מול הוסקוורנה סווארטפילן 401 למשל.

לאתר TheDoo