ג'יימי ריגל, מנכ"ל סידרת מירוצי מכוניות הפורמולה החשמליות פורמולה E, מצטרף לדירקטוריון גריייפ (Griiip) הישראלית. "נוצרה בינינו לג'יימי היכרות, הצענו לו להצטרף לדירקטוריון כדי שנוכל ליהנות מהידע והניסיון שלו. נדיר שבכיר בספורט המוטורי מסכים לתפוס עמדה כזאת, ושמחנו מאוד שהוא הסכים", אמר ל-ynet תמיר פלצ'ינסקי, המנכ"ל ומייסד החברה.
1 צפייה בגלריה
  מכונית מירוץ FORMULA G1 של חברת GRIIIP עם מצלמה של חברת LIVEU
  מכונית מירוץ FORMULA G1 של חברת GRIIIP עם מצלמה של חברת LIVEU
מכונית מירוץ FORMULA G1 של חברת GRIIIP עם מצלמה של חברת LIVEU
(צילום: יחצ LIVEU)
גריייפ הוקמה בידי פלצ'ינסקי וגיל זכאי, שהכירו סביב פעילות קבוצת הפורמולה SAE שהוביל פלצ'ינסקי באוניברסיטת בן גוריון, פעילות בה בכל שנה בונים הסטודנטים מכונית ספורט חד מושבית למסלול ומתחרים עימה בתחרות בחו"ל. לאחר סיום לימודיהם הקימו השניים את Griiip, שפיתחה מכונית פורמולה 4, ה-G1, ואף השיקה אליפות שמורכבת ממתחרים שנוהגים כולם בדגם זהה ("קאפ"), מתכון מוכר להגברת התחרותיות והעברת הדגש ליכולת הנהג.
אולם בעקבות מגפת הקורונה ועצירת מרבית ליגות הספורט המוטורי בעולם, השתנה המוקד של החברה, המתמקדת כעת באיסוף נתונים ממכוניות המירוץ, ובהצגתו לצופים. הרעיון: הגברת העניין במירוצים ואפשרות שילוב מקורות הכנסה חדשים למארגנים, כמו הימורים על זהות הנהג שיקבע את ההקפה המהירה ביותר ועוד.
המידע שיודעת החברה לאסוף משמש לבניית תחזיות ואמצעים גראפיים לשידורי טלוויזיה וסטרימינג, אפליקציית טלפון חכם לשיפור חווית הצפייה של אוהדים בבית, ומועבר לפלטפורמות צד שלישי כגון ליגות פנטזי, ליגות מירוצי סימולטור ועוד.
פורמולה-E החלה לפעול לפני 8 שנים כאליפות ראשונה למכוניות מסלול חד מושביות חשמליות. האליפות ממשיכה לצבור אוהדים ויצרנים, ובין המשתתפות בה כבר נמצאות פורשה, יגואר, ניסאן ו-NIO. בעונה הבאה יקבלו המכוניות המשתתפות בה יכולת טעינה מהירה בעוצמה של 600 קילוואט, מה שיאפשר לראשונה עצירות ל"לתדלוק" באמצעות טעינה מהירה מאוד. כיום מדובר באחת האליפויות החשובות של הפדרציה הבין לאומית לספורט מוטורי, ה-FIA.
ריגל הגיע לפורמולה-E מאלופת ה-NFL לוס אנג'לס ראמס, ולפני כן עבד במשך כעשר שנים בקבוצת הכדורגל מנצ'סטר יונייטד. גריייפ זכתה להשקעת מיעוט של פורשה הגרמנית וכבר עובדת עם ליגת מירוצי מכוניות הסאלון בגרמניה, ה-DTM.
ריגל מסר כי "לכבוד הוא לי להצטרף לדירקטוריון של גריייפ ולתמוך בהם במסע לשנות את האופן שבו אוהדים חווים את עולם המרוצים. אני מאמין שהחזון של גריייפ להעצים את חווית הצפייה באמצעות ויזואליזציה של מידע הוא משהו קריטי לתעשייה. הפתרונות שלהם מהווים שינוי משמעותי ביחס לקיים היום".