זה עשוי להפתיע רבים, אבל יצרנית הרכב הסינית ג'ילי החלה לשווק אצלנו מכוניות רק בסוף 2021, לפני כשנה וחצי בסך הכל. ועשתה זאת - ועושה זאת גם עתה - עם דגם בודד - גיאומטרי C. זה לא הפריע לה לכבוש מיידית את שוק הרכב המקומי ולהפוך ללהיט מכירות שסיים אשתקד כרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל.
7 צפייה בגלריה
(צילום: נועם ריין)
השילוב של טווח נסיעה נדיב בגרסה הבכירה, אבזור עשיר ותג מחיר נגיש יחסית, משכו אלפים לאולם התצוגה והציפו את היבואנית בהזמנות בה לא הצליחה לעמוד. בעיות מלאי חריפות מנעו חד משמעית נתוני מכירות גבוהים הרבה יותר.
אבל כפי שחוו MG וטסלה, להיטי מכירות חשמליים לפניה, כך גם ג'ילי גילתה כי בעידן החשמלי, התחרות מתעצמת תוך זמן קצר. בסוף השנה שעברה נחתה כאן BYD אטו 3, עם מלאי זמין כשהמתחרים התמודדו עם מחסור, והפכה ללהיט של חודשי השנה הראשונים תוך שהיא מתעלה על הקולגות עם תואר "הדגם הנמכר ביותר בישראל". זמן מצוין עבור ג'ילי להשיק דגם מעודכן של גיאומטרי C.
7 צפייה בגלריה
(צילום: נועם ריין)
מה דומה: ג'ילי עדיין שומרת על הפלטפורמה המוסבת בה השתמשה מאז הושק הדגם. ולמרות עדכון קל לחזית, המראה דומה לדגם הקודם עם צללית נמוכה, חישוקי "18 ותוספת איפור פנאי בדמות פלסטיק שחור סביב למרכב וצמד פסי גגון. כבעבר, בסיס גלגלים של 270 ס"מ מספק מרחב מחיה טוב ליושבים מאחור, שנהנים מפתחי מיזוג נפרדים ומרצפה שטוחה כמעט לגמרי. משום מה, עדיין ללא תאורה נפרדת.
7 צפייה בגלריה
(צילום: נועם ריין)
רשימת האבזור עשירה וכוללת בין היתר מצלמות חניה היקפיות, משטח טעינה אלחוטי, כיוון חשמלי למושב הנהג וחימום למושבים הקדמיים. יש גם חלון שמש (לא נפתח) עם וילון אטימה מלא. לוח מחוונים שגדל אמנם בגרסאות סיניות, אך נותר צנוע למדי ("5) בגרסה 'שלנו'. מערכות הבטיחות כוללות כבעבר בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מנוע חשמלי-קדמי בהספק של 204 כ"ס מעניק ביצועים טובים, עם נטייה שלא טופלה לסחרור גלגלים בהאצה חזקה. גם קצב הטעינה נותר זהה ועומד על 70 קילוואט, עם הבטחה למילוי הסוללות מ-20% ל-80% בתוך 36 דקות. חבל, אך הבלימה הרגנרטיבית עדיין ניתנת לבחירה רק דרך מסך המגע ובשלוש רמות עוצמה. מנופים מאחורי ההגה היו עושים עבודה טובה יותר.
7 צפייה בגלריה
(צילום: נועם ריין)
יש לנו ניסיון רב של אלפי ק"מ עם הגאומטרי C וגילינו כי הנוקשות הבסיסית שאחראית לספיגה פחות מוצלחת של שיבושים במהירויות נמוכות, נותרה כשהייתה. עם זאת, על כביש מהיר וככל שמהירות הנסיעה עולה, הנוחות משתפרת. כרגיל בסין, לא קיבלנו הזדמנות לבחון באופן מעמיק את היכולת הדינמית, וביקורת על כך תקבלו רק לאחר שהרכב יושק בישראל, וכך גם לגבי בדיקת טווח הנסיעה בתנאי אמת.
7 צפייה בגלריה
(צילום: נועם ריין)
מה שונה: ההבדלים הוויזואליים קלים מאוד ומתבטאים בפס שחור עבה שנמתח לרוחב החזית עם תאורת לד במרכזו, כונסי אוויר אנכיים ובולטים יותר וסבכה תחתונה מורחבת. אך תא הנוסעים עבר ארגון מחדש.
הקונסולה המרכזית הגבוהה שבין הנהג לנוסע פינתה מקום לטובת חללי אחסון נוספים, ועל הדרך נוצרה תחושה אוורירית יותר. בורר ההילוכים עבר אל המנוף שמימין להגה, בעוד בלם החנייה החשמלי ממוקם משמאל לגלגל ההגה, שגדל משמעותית ומציע יחס העברה ארוך יותר - כ-2.8 סיבובים מנעילה לנעילה, לעומת 2.5 בדגם היוצא.
7 צפייה בגלריה
(צילום: נועם ריין)
שינוי משמעותי נוסף - מסך המגע גדל מ-"12.3 ל-"14.6 מרשימים עם מערכת הפעלה חדשה וממשק דובר עברית. המערכת מהירה משמעותית מקודמתה ונוחה יותר לשימוש, בין היתר הודות לאפשרות סידור תפריטים בהתאמה אישית, ואפשרות שליטה על עוצמת השמע מהמסך עצמו ולא רק מגלגל ההגה כמו בדגם היוצא.
עדיין אין קישוריות למכשירי אפל ואנדרואיד, אך לפחות קארפליי צפויה להגיע ארצה בסוף השנה הנוכחית. לקוחות שירכשו את הרכב לפני תוספת קישוריות הסלולאר יקבלו אותה בעדכון שיוצע כנראה רק לדגמים לאחר מתיחת הפנים.
בקונסולה עצמה נמצא כעת צמד שקעי USB בטייפ C, וכן תא נסגר ובו מחזיקי כוסות מוצלחים יותר מאלו של הדגם היוצא. כפתור ההנעה נעלם, וכעת מספיק להיכנס לרכב עם המפתח בכיס ולהתחיל בנסיעה - בדומה ל-MG4 ודגמי טסלה.
7 צפייה בגלריה
(צילום: נועם ריין)
חומרי דיפון הקונסולה והדלתות שהרשימו בעבר, עברו שדרוג עם גוונים חדשים ונאים, בעוד תאורת האווירה הצבעונית חזרה למפרט - לאחר שהוסרה מהדגם לפני מספר חודשים. ריפודי עור, חלונות כהים מאחור ואוורור למושבים יוצעו ברמת האבזור הבכירה. בתחום הבטיחות נוספה התרעה על תנועה חוצה מאחור וכן התרעת רכב חולף בפתיחת דלת. כרית האוויר לנוסע הקדמי ניתנת כעת לניתוק.
קיבולת הסוללה לא השתנתה, והיא עומדת עדיין על 53 קוט"ש בגרסת הבסיס או 70 קוט"ש בבכירה. עם זאת, ג'ילי טוענת כי שיפורי תוכנה אפשרו להגדיל במעט את טווח הנסיעה ל-359 ק"מ בגרסת הבסיס (9+) או ל-485 ק"מ בבכירה (25+).
בג'ילי אומרים כי לקוחות דרשו להקטין את עוצמת הבלימה הרגנרטיבית במצב הגבוה מכולם, והוא אכן חלש מהמקובל ודורש התערבות תכופה יותר של מערכת הבלימה. למרות נתונים דומים, דף הנתונים טוען לנתון תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש קצר ב-7 עשיריות, עם 7 שניות בדיוק להשלמת המיאוץ הקלאסי. נשמע מרשים, אך בפועל השינוי נובע בעיקר מ'שיטת מדידה שונה', כך היצרנית.
סיכום: ג'ילי עדיין לא מבצעת את השלב המתבקש הבא, וממשיכה להתבסס על פלטפורמה חשמלית-מוסבת שמביאה עמה מגבלות שונות. אך המתכון הבסיסי והמוצלח נשמר עם שורת שיפורים מתבקשים. כך שלצד כל היתרונות המוכרים שהביאו להצלחה המרשימה של הדגם - תא נוסעים נאה, מאובזר ונוח עם ביצועים טובים וטווח נסיעה נדיב - הוסיפה מתיחת הפנים שדרוג מרשים בעיקר בסביבת הנהג והנוסעים. חסרונות? נותרו כשהיו. בראשם תא מטען קטן יחסית, בלימה רגנרטיבית לא משכנעת ונוחות נסיעה בינונית במהירויות עירוניות.
כעת נותר לראות איזה תג מחיר יוצמד לדגם המעודכן, שכן התחרות מסביב גדלה משמעותית והאיום מצד דגמים סיניים מתקדמים, נוכח יותר מבעבר. אם תשכיל היבואנית להמנע מהתייקרות, תהיה לו מועמדת נוספת לתואר החשמלית הנמכרת ביותר ב-2023.
  • מנוע: חשמלי
  • קיבולת מצבר: 70 קוט"ש
  • הספק / מומנט: 204 כ"ס / 31.6 קג"מ
  • הנעה: קדמית
  • אורך: 443.2 ס"מ
  • רוחב: 183.3 ס"מ
  • גובה: 158.2 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 270 ס"מ
  • משקל: 1,685 ק"ג
  • נפח תא מטען: 340 ליטר
  • 100-0 קמ"ש: 7 שניות
  • מהירות מרבית: 150 קמ"ש
  • כריות אוויר: 6
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): טרם נבחן
  • מחיר משוער: 165 אלף שקל

הכתב היה אורח חברת ג'ילי