לא קל להיות פה חובב שטח, ובטח לא זול. אפילו סוזוקי ג'ימני אוטומטי חדש עולה 150 אלף שקל, ומחירי המשומשים מרקיעי שחקים. וזה פחות מחצי מטויוטה לנדקרוזר חדש קצר.
אם אתם יכולים לחיות עם רכב שטח שחייב להגיע אליו על גבי נגרר, ויש לכם מקום לאחסן אותו ואת הנגרר כשאתם לא מטיילים, רכב שטח ייעודי הוא אלטרנטיבה מעניינת. למשל קאן אם קומנדר החדש.



2 צפייה בגלריה
קאן אם קומנדר XT. עומד באתגרים
קאן אם קומנדר XT. עומד באתגרים
קאן אם קומנדר XT. עומד באתגרים
( צילום: אסף רחמים)


הקומנדר החדש עבר תכנון מחדש, גדל וממשיך להציע מנוע 1,000 סמ"ק (ו־100 כ"ס). בזמן שדגמי הטורבו בקטגוריה עולים יותר מ־200 אלף שקל, הוא מגיע עם מנוע אטמוספרי, חזק פחות, אך במחיר של 140 אלף שקל לגרסת שני מושבים, ו־147 אלף שקל לארבעה.

עיצוב קשוח

העיצוב מזמין וקשוח. דלתות בחצי גודל (דלתות מלאות וסגירה הרמטית מוצעים בתוספת תשלום) שומרות על שדה ראיה פתוח ועל תחושת חיבור לטבע ולשטח, ומקלות על תמרונים טכניים צפופים.
בתוך התא נמצאים ארבעה מושבים מרווחים, שדה ראייה מצוין, תנוחת ישיבה מעולה ומספיק יכולת אחסנה, בארגז האחורי או על הגג, אפילו לטיול של כמה ימים. 600 ק"ג כושר העמסה, כולל הנוסעים. אבזור? כננת 4,500 ליברות, מסך 7.6 אינץ' לנתוני הנסיעה, שקע 12 וולט ופס פנסי לד לטיולים בחשכה.
הנסיעה בקומנדר רכה ונעימה. המתלים בנויים היטב ובעלי מהלך לא צנוע בכלל של 380 מ"מ, סופגים את תלאות הדרך והנהיגה בו אינטואיטיבית.
בציר בו נסענו, מהישוב קידר בואכה מנזר המרסבא, דרך בקעת הורקניה ועד לנבי מוסא חווינו עליות, ירידות, שבילים מפותלים ומשובשים ואף לא מעט מדרגות סלע, שהקומנדר צלח בקלות רבה. בקטעים מאתגרים שילוב להילוך כח, בסיוע מרווח גחון של 33 ס"מ, פתר את הבעיה.
2 צפייה בגלריה
קאן אם קומנדר XT בשטח
קאן אם קומנדר XT בשטח
קאן אם קומנדר XT בשטח
( צילום: אסף רחמים)
המנוע משדר נוכחות וגמישות, אבל זו לא מכונת מירוצים כמו המאבריק X3. לא שהכלי לא מסוגל לנהיגה ספורטיבית: כשהגברנו את הקצב ודחקנו אותו לפניות מהירות, העברות משקל בסיבובים צפופים, ירידות תלולות והצלבות קשוחות ולא נמנענו מקצת (הרבה) החלקות זנב אגרסיביות, הקומנדר הוכיח שיוכל לתת מענה גם לקטעי נהיגה פחות משפחתיים באופיים.

להגיע ישר לשטח

הקומנדר מציע עבירות טובה גם משל לנדקרוזר או ג'יפ רנגלר, ובחצי מחיר. החסרונות הן כלי שלא מסוגל לנסוע את כל הדרך לשטח, אלא אם אתם ממש גרים לצידו, ובלי הנוחות של רכב 4x4 קלאסי, ובלי מזגן.
לא פשרה גדולה כשלוקחים בחשבון את החיבור המשופר לשטח, ואת החזרה למה שג'יפאות הייתה פעם לפני שהחלה להתברגן ולהתייקר. הקומנדר אומנם לא מגיע ככלי מוכן למירוצים, אבל הוא חזק מספיק לכל אתגר משפחתי, ומהנה בהחלט לכל הדעות.