מותג הקטנועים החשמליים Gogoro הושק בישראל, ויצטרף לרשימה גדלה של מתחרים דוגמת פיאג'ו 1, סופר סוקו, NIO, סיילנס ובליץ, המצוידים בסוללות נשלפות שניתנות לטעינה ביתית והחלפה. אף בניגוד לזינוק החד במכירת מכוניות נטענות חשמל בשוק המקומי, קטנועים חשמליים לא נהנים מפופולריות גואה ונתח השוק שלהם מסתכם במאות כלים, בעיקר עבור שליחויות.
2 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
במטרו מוטור, יבואנית Gogoro, מקווים לשנות את המצב בעזרת היצרנית הטאיוואנית, שהחלה את דרכה ב-2010 ותוך שנים ספורות הציגה משפחה של קטנועים חשמליים, כולם בגישה שיווקית במסגרתה הסוללות המתחלפות, החלק המשמעותי והיקר בקטנוע, לא נרכשות על ידי הלקוח אלא מוחלפות ברשת תחנות תמורת תשלום מנוי חודשי.
2 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
ישראל היא השוק האירופי הראשון אליו נכנסת Gogoro, לאחר שכבר הרחיבה את פעילותה לסין ולהודו. בתוך חודש צפויות בישראל שתי תחנות החלפת סוללות בסניפי מטרו, ותשע תחנות נוספות באזור המרכז שימוקמו בתחנות דלק של פז. ב-2023 תתרחב הרשת עם 10 תחנות בערים נוספות כמו ראשון לציון, חולון, אור יהודה, גבעת שמואל ובני ברק.
המחיר מעבר לעלות הקטנועים: 129 שקלים בחודש שיאפשרו החלפת סוללות בהגבלה ל-870 אמפר-שעה שיספיקו, כך מטרו, לכ-1000 ק"מ של רכיבה. מעבר לכך ישלמו הרוכבים 9 אגורות לכל אמפר-שעה בהתאם לשימוש.
טווח הרכיבה: צמד סוללות, כל אחת מהן בקיבולת של כ-1.5 קוט"ש, מציעות טווח רשמי של 170 ק"מ. נתוני האמת מראים לדברי מטרו על 100-130 ק"מ.
שני הדגמים שישווקו בארץ בשלב ראשון חולקים בסיס ועיצוב ומציעים שלושה מצבי ניהול מנוע ואנרגיה, הילוך אחורי ותא אחסון בנפח 25 ליטרים מתחת המושב. השליטה על הכלים, לרבות ההנעה וניהול החלפת הסוללות, מתבצעת בעזרת יישומון.
הדגם הבסיסי נקרא Plus 2 ומצויד במנוע חשמלי בהספק של 6.4 קילוואט (כ-8.5 כ"ס), מגיע למהירות מוגבלת של 90 קמ"ש וכולל מערכת בלימה משולבת. מחירו עומד על 17 אלף שקלים. הדגם המתקדם יותר נקרא S2 ומחירו 20 אלף שקלים. הוא צבוע באופן שונה ומשתמש במנוע חזק במעט (7.4 קילוואט, 9.9 כ"ס) עם מהירות מרבית מוגבלת ל-95 קמ"ש. המפרט הטכני כולל בו בולמים משודרגים עם אפשרות כיוון עומס קפיץ ו-ABS.

לעוד חדשות דו-גלגלי הכנסו ל-TheDoo