ימים ספורים לאחר שהסתיים ראלי דקאר, מירוץ השטח הקשה והמפורסם בעולם, מארגני הפורמולה E הזוכים לפופולאריות הולכת וגוברת הכריזו על פתיחת סבב מירוצי שטח למכוניות חשמליות. האירוע הראשון יוזנק בינואר 2021 מחופי האגם הוורוד בסנגל, נקודת הסיום המפורסמת לראלי דקאר במהדורת המקור האפריקאית.
הסבב יכלול חמישה מירוצים, כל אחד מהם ייערך לאורך סוף שבוע שלם במקומות אקזוטיים כמו סעודיה, נפאל, גרינלנד ויערות האמזונס בברזיל, בנוסף לאירוע הפתיחה בסנגל כאמור. לדברי המארגנים הבחירה במקומות אלו נועדה כדי להמחיש ולהדגיש את ההשפעה הגדולה של שינויי האקלים. יש לציין שמתכונת המירוץ תהיה שני רכבים ראש בראש בין הצוותים במסלול סגור וקצר יחסית באורך של בין 6 ל-10 ק"מ.
אב טיפוס ראשון לרכבי המירוץ ערך נהיגות ניסוי בשבועות האחרונים שנערכו במקביל למסלול הדקאר בסעודיה עם נהג הראלי המפורסם קן בלוק ואחד מהמתחרים הוותיקים בדקאר - גרלן שישריט. בהשוואה למיני JCW באגי שניצחה את בדקאר האחרון, רכב המירוץ החשמלי ארוך ממנה ב-7 ס"מ (440 ס"מ), רחב ב-10 ס"מ (230 ס"מ) ונמוך ב-7 ס"מ (186.5 ס"מ). מיתלי עצמות עצה כפולות בכל פינה מאפשרים מהלך מתלה של 38.5 ס"מ (1.5 ס"מ פחות). בעוד שברכבים חשמליים רגילים המשקל העצמי גבוה יותר ממקביליהם בעלי מנוע בעירה פנימית, כאן הוא דווקא נמוך ב-25 ק"ג מרכב המירוץ של מיני (1,650 ק"ג).
יחידת ההנעה החשמלית מפיקה לא פחות מ-550 כ"ס המשוגרים לכל ארבעת הגלגלים, 200 כ"ס יותר ממה שמפיק מנוע טורבו דיזל שישה צילינדרים במיני בעלת הנעה לגלגלים האחוריים בלבד. אלה מאפשרים לרכב החשמלי לזנק ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות, נתון יוצא דופן לרכב ייעודי למירוצי שטח ומהיר יותר מפולקסווגן גולף R למשל. המהירות המרבית עומדת על 200 קמ"ש.