באולמות התצוגה של סאן יאנג, המותג הדו-גלגלי הנמכר בישראל כבר שנים ארוכות, נחתו בחודשים האחרונים חמישה דגמים חדשים. בין אלה בולט דגם ייחודי ושונה בנוף המקומי, שנקרא DRG160 "דראגון". ולמה 160? בגלל נפח המנוע הלא שגרתי שמחריג אותו מעבר לקטגוריית רישוי הנהיגה הנמוכה והפופולרית A2. מצד שני, הוא צנוע משמעותית ממנועי קטנועי נפח ביניים.
5 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
ה-DGR160 הוא קטנוע קומפקטי הפונה לקהל צעיר עם מראה שונה ומושקע, על גבול העתידני. עם חזית ספורטיבית נטולת משקף, יחידת זנב אחורית ייחודית, בולם אחורי אופקי וזרוע אחורית חד-צדית מרשימה. בסך הכל, אחד הקטנועים המיוחדים בארץ למראה.
מתחרים? מבחינת נפח המנוע אין ממש, אלא אם מתייחסים לדגמי 200 סמ"ק כמו סאן יאנג ג'ט וג'וירייד 200 S. אלא שהשניים שונים באופיים ובהתאם קהל היעד שלהם אחר. זול הוא בוודאי לא, עם תג-מחיר של 20 אלף שקלים ההופך אותו יקר בכמה אלפי שקלים מקטנועי 125 שמעוצבים בסגנון ספורטיבי, כמו סאניאנג ג'ט X החדש. הוא כן דומה במחירו לקטנועי 125 טאייוואנים מאובזרים וגדולים כמו קימקו X טאון.
5 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
שורה תחתונה*: סאניאנג DGR160 הוא קטנוע שונה בנוף המקומי עם מראה ייחודי ומושך. אבל לנפח המנוע יש מחיר, והוא לא חיובי שכן הוא גדול מכדי להיות חלק מקטגוריית רישוי בסיסית, ולא מספיק חזק כדי להצדיק זאת. כך שבסיכומו של יום הוא קטנוע איכותי, מעניין למראה ועם אופי צעיר. אבל שימושיות מוגבלת ומחיר גבוה מדי הופכים אותו לכלי פחות רלוונטי עבור השוק המקומי.
5 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
מנוע וביצועים: חלא באמת ניתן להצדיק מחיר גבוה בעיצוב שונה, אבל אולי (חלקית) במנוע הייחודי. עם נפח של 158 סמ"ק, הזרקת דלק וקירור מים והספק מרבי של 14.7 כ"ס. כן הרף העליון של קטגוריית רישוי A2, אבל נפח המנוע לא מאפשר לו להיכלל בה.
תגובה ראשונית לסיבוב המצערת מעמידה טובה מאד עד עצבנית, הודות ליחס העברה ראשוני קצר יחסית. כעבור כמה עשרות מטרים מתמתנת התאוצה אך נותרת תחושת כוח טובה, גם אם לא יוצאת דופן. תגובת המנוע חלקה בתאוצה ובשיוט ובמפתיע מורגשת בלימת מנוע מוחשית מאד כאשר סוגרים את המצערת. צריך להתרגל.
5 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
התנהגות: DGR הוא כל עירוני זריז הודות לבסיס גלגלים קצר והיגוי סופר-מהיר עם תחושה תזזיתית. אלא שהזריזות הזו באה על חשבון יציבות, וזה מתבטא בין היתר בפניות עירוניות הדוקות על אספלט פחות ממושלם. מערכת מתלים עם מזלג בסיסי מלפנים ומונושוק אופקי מאחור עושה עבודה טובה בסך הכל, אך לא יוצאת דופן.
מחוץ לעיר הוא מסתדר, לא הרבה מעבר. בעיקר מעניין שלתוספת הנפח אין ערך מוסף מול קטנועי 125 סמ"ק. לפחות בכל הנוגע למהירות מרבית - 115-120 קמ"ש. זה אומר שאפשר אמנם לשייט במהירות התנועה על כבישים בין עירוניים, אבל בלי רזרבות כוח נחוצות שיש לקטנועי 250 סמ"ק. מערכת הבלימה חזקה וכוללת ABS, אבל התחושה מהבלם האחורי לא איכותית ומרגישה "מכאנית" מדי.
5 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
נוחות ושימושיות: מחפשים קטנוע מפנק? זה לא הכלי עבורכם. המידות הצנועות והעיצוב המוקפד אחראים לתחושה צפופה עם מרחב רגליים מצומצם ומושב קטן. לא רק שהוא מגביל את אפשרות ההרכבה, הוא גם כופה תנוחת רכיבה זקופה מדי ונפח תא המטען שמתחתיו לא מאפשר לאפסן בו קסדה שלמה. ללוח המחוונים תצוגה דיגיטלית מדליקה, אבל זה לא מסך TFT עם תצוגה משתנה. הוא אמנם מספק מידע נחוץ אבל לא מעבר לכך. איכות ההרכבה לעומת זאת - טובה.

*עדכון: במקור התפרסם כי עקב נפח המנוע, הקטנוע אינו מבוטח בקטגוריית הביטוח הבסיסית - זו טעות שתוקנה

פורסם לראשונה: 18:32, 19.09.21