הודעה רשמית על פרישתה של סוזוקי מסבב ה-מוטו-GP ג'יפי טרם פורסמה והבלבול גדול בקבוצה המצליחה, אבל נראה כי אין מחלוקת בעניין אחד: מנהלי מותג האופנועים והמכוניות היפני אינם מעוניינים להמשיך ולהשתתף באליפות אחרי תום העונה הנוכחית. יש לציין כי לאחרונה האריכה סוזוקי עד 2026 את חוזה ההשתתפות שלה באליפות מול המארגנת, חברת דורנה.
לאיש מחוץ לקבוצה ולהנהלה לא ברור מדוע בדיוק החליטה ההנהלה לשלוף את התקע, דווקא בתקופה של הישגים. לפי אחת ההערכות, סוזוקי מצאה עצמה מעורבת בפרשת הטעיית רשויות באמצעות תוכנת ניהול מנוע, המזהה בדיקות זיהום ומתאימה נקודתית את פעולת המנוע לפליטה מופחתת של מזהמים, נמוכה משמעותית מזו שמתקבלת בפעילות רגילה. אכן, בדומה לדיזלגייט של פולקסווגן.
מדובר במנועי דיזל במכוניות סוזוקי ששווקו באירופה במשך שנים ארוכות. במסגרת החקירה פשטה המשטרה גם על משרדי קונצרן סטלנטיס, בו חברה יצרנית הרכב פיאט שסיפקה ליפנים את המנועים האמורים. יש להזכיר כי פרשת דיזלגייט גרמה לנזק תדמיתי ופיננסי עצום לקבוצת פולקסווגן, כזה שסוזוקי הקטנה אינה מסוגלת לעמוד בו. הרצת קבוצת מירוצים יקרה הופכת במקרה כזה למותרות. מצד שני, גם הפרת חוזה מול דורנה צפויה להיות אירוע כלל לא זול. ימים יגידו.