יצרנית הרכב הדו-גלגלי פיאג'ו האיטלקית חשפה בפריז דור חדש לקטנוע התלת-גלגלי הוותיק MP3, הראשון לפרוץ דרך שיווקית לפני עשור באמצעות רעיון ותיק וחכם של שני גלגלי היגוי מלפנים. כעת מגיע דור חדש ששוב מחדש, הפעם בתחום הבטיחות הכולל מערכת התראה מבוססת רדאר. גם לראשונה בקטנוע, גם מישראל.
את הראדאר המשולב ב-MP3 החדש פיתחה חברת Vayyar הישראלית שהוקמה לפני עשור, ואשר חתמה לפני כמעט שנה על חוזה עם פיאג'ו לרכישת המערכת שפיתחה, ואשר מהווה בסיס לחבילת מערכות התרעה מתקדמות לרוכב המכונה ARAS, ר"ת של Advanced Rider Assistance Systems. למערכת טווח של יותר מ-100 מטרים והיא מזהה כלי רכב והולכי רגל ומייצרת תמונה היקפית של נעשה מסביב לאופנוע. על בסיס המידע היא מתריעה כי יש סכנה של התנגשות חזיתית, סטיה מנתיב או תנועה בשטחים מתים.
ב-MP3 החדש תוצע בינתיים רק התרעה על תנועה בשטחים מתים, בעת שכלי רכב במרחק של עד 35 מטרים מתקרבים במהירות מסוכנת. בקרוב צפויה המערכת להציע פונקציות נוספות שפיתוחן עדיין לא הושלם. בינתיים לפחות, מערכת הרדאר וההתרעה תשווק רק בגרסת 530 הבכירה (והיקרה מכולן) של ה-MP3 החדש.
ומה על הכלי עצמו? מתיחת הפנים המקיפה כוללת שינויי עיצוב בעיקר בחזית, עם מראה מודרני דינמי יותר. יהיו שני מנועים עדכניים לבחירה בנפח 400 ו-530 סמ"ק, עם הספק מרבי של 35 ו-44 כ"ס בהתאמה. לכל הדגמים מערכת ABS ובקרת משיכה כסטנדרט, לצד תאורת LED מלאה בחזית.
בגרסת ה-530 ישנה גם אפשרות לבחירה בין שלושה מצבי רכיבה ('אקו', 'קומפורט' ו'ספורט') השולטים על תגובת המצערת, כיול המנוע והתערבות בקרת המשיכה. חידוש נוסף בדגם הבכיר הוא תוספת של הילוך אחורי ומצלמת נסיעה לאחור.