מותג נוסף ובעל מורשת עשירה מצטרף בימים אלו לשוק הדו-גלגלי בישראל. מוטו מוריני (Moto Morini) האיטלקית, שאולי זכורה לכמה ישראלים מאפיזודה קצרה ולא מוצלחת בשוק המקומי בסוף שנות ה-80. לקאמבק המקומי אחראית קבוצת מוטו 24, המייבאת בין היתר את אופנועי FB מונדיאל (עוד מותג איטלקי היסטורי), Voge, נורטון, אוראל וקטנועי לונג ג'יה.
ההיסטוריה של מוטו מוריני ארוכה ומפוארת, וכמו לא מעט מותגי עבר עברה כשלונות ותהפוכות עד לגלגול הנוכחי. היא הוקמה ב-1937 בעיר בולוניה שבאיטליה על-ידי אלפונסו מוריני, מכונאי ומתכנן אופנועים שהחליט לצאת לדרך חדשה ולייצר אופנועים תלת-גלגליים הנושאים את שמו. לאחר המלחמה פנה מוריני לייצור אופנועים דו-פעימתיים קטנים וספורטיביים איתם זכה להצלחה והתחרה גם במירוצי הגרנד פרי 250.
בהמשך הדרך עברה מוטו מוריני לייצר אופנועי V-טווין בשלל נפחים אך לאחר שנקלעה - כמו לא מעט יצרניות קטנות - לקשיים, נרכשה בשנות ה-80 על-ידי קבוצת קאג'יבה שבבעלותה היה גם מותג דוקאטי. זו האחרונה עברה בעצמה לא מעט טלטלות ונמכרה ב-96' לקבוצת משקיעים שהחליטה להפסיק את ייצור מוטו מוריני. השם עצמו התגלגל לאחר מספר שנים לחברת השקעות בבעלות האחיין של אלפונסו מוריני.

בעבר כבר נעשו מספר ניסיונות להחזיר את המותג לחיים, כאשר זה הנוכחי החל בשנת 2012 עם אופנועי V-טווין גדולים ויוקרתיים. בשנת 2018 נרכשה מוטו מוריני על ידי זוהנגנג הסינית, אך בניגוד למותגי עבר איטלקיים אחרים שנרכשו באופן דומה (למשל בנלי ו-FB מונדיאל), גם מפעל הייצור נותר באיטליה. המעבר לבעלות סינית נתן למוטו מוריני דחיפה בשנים האחרונות, והיא הציגה קו דגמים חדש ומודרני איתו היא מתכוונת להתבסס בשווקי המערב. וכעת גם אצלנו.
חוד החנית של מוטו מוריני המתחדשת והדגם הראשון לנחות בישראל הוא X Cape 650 שהוצג ראשית לפני כשנתיים בתערוכת מילאנו. זהו אופנוע הרפתקה (אדוונצ'ר) בעל חזות קרבית ועיצוב עכשווי עם אוריינטציית שטח המזכיר את ימאהה טנרה 700, אם כי הוא מצויד בחישוקים בגודל מתון יחסית של "19 מלפנים ו-"17 מאחור.
מנוע ה-V-טווין מספק 60 כ"ס (יש גם גרסה מוגבלת לבעלי רישיון A1) והמתלים המתכוונים מגיעים מבית מרזוקי. יש ABS עם אפשרות ניתוק, מסך "7 צבעוני עם קישורית בלוטות' ומושב מתכוונן. כאופציה ניתן לקבלו עם חישוקי שפיצים וצמיגי טיובלס לרכיבת שבילים. תג המחיר הוא 60 אלף שקלים, כ-10,000 שקלים פחות מימאהה טנרה.
לקראת חודש מרס ינחת בארץ הדגם הנקרא 6 1/2. זהו אופנוע נייקד במראה רטרו העושה שימוש במנוע של ה-X Cape וישווק בגרסאות קפה רייסר וסקרמבלר. תג המחיר המשוער אמור להיות כ-55-60 אלף שקלים. לקראת סוף השנה יצטרפו למבחר דגמי "מילאנו" ו-"קורסארו", שני אופנועי נייקד עם מנוע V-טווין שרירי בנפח 1200. הקורסארו הספורטיבי הוא מעין תשובה של מוטו מוריני לדוקאטי מונסטר 1200, המילאנו מתאפיין בעיצוב רטרו מעודן. מחיר שני דגמי ה-1200 לא ידוע כרגע.