יצרנית אופנועי השטח הספרדית גאס גאס הוקמה ב־1985 בקטלוניה, והתמחתה בייצור אופנועי אנדורו וטריאל. כמו הרבה חברות קטנות, גם היא חוותה קשיים כלכליים, כשבאחד מגלגוליה היא אפילו היה תחת בעלות ישראלית.
לפני כשנה וחצי, קבוצת KTM האוסטרית רכשה אותה, במטרה להוסיף מותג בסיסי לסדרת המותגים והמוצרים של הקבוצה, בדומה למה שעשו בק־ט־מ ב־2013 עם הוסקוורנה, במטרה להפוך אותו למותג הפרימיום של הקבוצה. ההצלחה הייתה אדירה: בימי השיא של הוסקוורנה נמכרו בעולם כ־10,000 אופנועים. כמותג של ק־ט־מ נמכרים כ־40 אלף כלים בשנה.
3 צפייה בגלריה
 גאס גאס
 גאס גאס
גאס גאס
(צילום: רונן טופלברג)

גרסה עירומה

בשלב הראשון הציגו בגאס גאס ליין דגמי אופנועי אנדורו, מוטוקרוס וילדים. בעתיד יפנו גם לכביש, כולל שיתוף פעולה עם CFMOTO הסינית.
הכלי שהתייצב למבחן הוא ה־EC250, אופנוע אנדורו מקצועי עם מנוע 2 פעימות בנפח 250 סמ"ק, אחד מארבעה דגמים של גאס גאס בימי ק־ט־מ: צמד דגמים דו־פעימתיים בנפחים 250 ו־300 סמ"ק, וצמד דגמי 4 פעימות בנפחים 250 ו־350 סמ"ק.
הפלטפורמה הטכנולוגית זהה לאופנועי ק־ט־מ והוסקוורנה: המנועים, השלדות, הבולמים והחשמל. יחד עם זאת, כדי להוזיל עלויות ייצור ומחיר, בגאס גאס הרכיבו מכלולים זולים יותר, וביניהם מערכות בלמים של ברייקטק (במקום ברמבו ומגורה), חישוקי אלומיניום לא ממותגים, כידון פשוט יותר ועוד. דגמי האנדורו של גאס גאס מגיעים עירומים, ללא מגני ידיים, מגן מנוע ומאוורר לרדיאטור כמו באחים היקרים יותר.
על הפלטפורמה המכאנית הזהה הרכיבו בגאס גאס עבודת גוף ופלסטיקה עם עיצוב חדש ברוח המותג. בדיוק כפי שעושה כבר שנים קבוצת פולקסווגן, שמשתפת רכיבים עם חברות הבנות אאודי, סקודה, סיאט פורשה ובנטלי וחוסכת הרבה כסף.
3 צפייה בגלריה
 גאס גאס
 גאס גאס
גאס גאס
(צילום: רונן טופלברג)

תחום האנדורו פורח בישראל בעשור האחרון, כשאלפי רוכבים ממלאים את שבילי היערות והשטחים בסופי שבוע. בשנים האחרונות נמכרים אצלנו כ־1,300 אופנועים כאלה בשנה, כלים לפנאי בלבד שמעבירים ממקום למקום על נגרר, משום שאין להם רישוי כביש.
מתוך ה־1,300 הללו, כ־72% הם אופנועים עם מנועים דו־פעימתיים, וזה לא מפליא: מנועים כאלו הם קלים יותר פיזית, ומתאימים יותר לאנדורו האקסטרימי שהתפתח בארץ ובעולם בעשור האחרון. ויותר מזה, מאז ש־ק־ט־מ הציגו ב־2017 את המנועים הדו־פעימתיים בעלי מערכת ההזרקה בטכנולוגיית TPI, הם נעימים יותר לשימוש.

זול אבל טוב

ה־EC250 שכאן מקבל מנוע 250 סמ"ק אוסטרי, שגם רוכב מתחיל יסתדר איתו בקלות. מערכת ההזרקה מייתרת את הצורך להתעסק עם ערבוב שמן בדלק.
המשקל הנמוך של האופנוע, (106 ק"ג), שם את ה־EC250 בחזית אופנועי האנדורו. ההתנהגות הדינמית זהה לזו של אופנועי ק־ט־מ והוסקוורנה. מערכת המתלים והמבנה הכללי מיועדים לרכיבת אנדורו מודרנית, שכוללת הרבה מעברי מכשולים וטיפוסים, והתחושה שה־EC250 נותן בשטחים כאלה, שפופולריים מאוד בקרב רוכבי אנדורו ישראלים, מעולה. המשקל נמוך, האופנוע צר מאוד ונותן תחושה קומפקטית, ומערכת המתלים והמנוע יטפלו מצוין בכל מכשול בדרך.
המכלולים יותר זולים מבמותגים היקרים בקבוצה, אך הם לא פחות טובים. זהו אופנוע אנדורו מעולה, שמבחינת ביצועים עומד בקו אחד עם אלו של ק־ט־מ והוסקוורנה. בנוסף, מקבלים אותו במחיר רכישה נמוך יותר: 60 אלף שקל עולה ה־EC250, כשהאחים הכתום והלבן עולים 67 ו־68 אלף שקל בהתאמה, וגרסת הסיקס־דייז המאובזרת של ק־ט־מ כבר תעלה 70 אלף שקל.
פורסם לראשונה: 15:06, 24.03.21