שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', הצפוי להופיע מחר (ד׳) באירוע "פסגת הרכב 2019", קיבל הבוקר מכתב תמיכה מפתיע מנציגי שורת ארגונים העוסקים בתחבורה ציבורית ואיכות הסביבה. במכתב זה הם מבקשים לחזק את ידיו בתהליכים אותם הוא מבצע לדבריהם מאז כניסתו לתפקיד, ולנצל את הכנס כדי להבהיר שהוא עומד לחזק עוד יותר את תמיכתו בתחבורה ירוקה ושימו בתחבורה ציבורית.
1 צפייה בגלריה
סמוטריץ' מתבקש - המשך את פעילותך לקידום התחבורה הציבורית
סמוטריץ' מתבקש - המשך את פעילותך לקידום התחבורה הציבורית
סמוטריץ' מתבקש - המשך את פעילותך לקידום התחבורה הציבורית
(חני חלילי)
״אנו מעוניינים לחזק את ידך בעקבות פעילותך הנחרצת לקידום התחבורה הציבורית בישראל״, כתבו לו ראשי הארגונים ״15 דקות״, ״אדם טבע ודין״, ״גרינפיס״, ״החברה להגנת הטבע״, ״ישראל בשביל אופניים״, ״מגמה ירוקה״, ״תחבורה בדרך שלנו״ ו״תחבורה מהיום למחר״. במכתב זוכה סמוטריץ' למחמאות ומתבקש ״להמשיך ולקדם את התחבורה הציבורית והתחבורה הרכה (הליכה ברגל, רכיבת אופניים), שכן רק כך נוכל לשחרר את ישראל מהפקק״.
החתומים על מכתב התמיכה טוענים כי על השר להמשיך ולפעול למען התחבורה הציבורית ולהציב יעדים שקופים ושאפתנים להעברת הנסועה מרכב פרטי לתחבורה ציבורית. ״יש לשנות את שיטת המיסוי (ולחייב) לפי נסיעה, ולאמץ רגולציה מעודדת תחבורת-אופניים בהתאם להחלטת ממשלת ישראל להרחיב השימוש באמצעי תחבורה לא מזהמים. בנוסף יש להימנע מסלילת כבישים חדשים ויש להפנות את המשאבים לטובת תחבורה ציבורית נוחה ויעילה.
"אנו הארגונים המייצגים ציבור נרחב התומך במהלכים אלו, רואים בך שותף חשוב למען הנגשת התחבורה הציבורית והרכה לטובת כלל אזרחי ישראל. נשמח לעמוד לצדך להמשך הגשמת מטרה חשובה זו״, לשון המכתב.
שמרית נוטמן, מנכ״לית ארגון 15 דקות, אמרה הערב (ג') ל-ynet כי שר התחבורה נוהג באחריות ומפגין מנהיגות כאשר הוא קורא לאזרחי מדינת ישראל לחשב מסלול מחדש. ״ב-2048 תמנה האוכלוסיה במדינת ישראל כ- 15 מיליון תושבים. ב-2065 היא צפויה להגיע ל-20 מליון תושבים. לגידול הזה יש משמעות על הצפיפות שנחוש כולנו עוד בימי חיינו, בתוך הערים אך גם בכבישים.
"השר פורש שטיח אדום בפני משתמשי התחבורה הציבורית ואנחנו מקווים שינצל כל במה אפשרית כדי להזכיר הפתרון היחיד למשבר התחבורה של מדינת ישראל הוא מתן קדימות לתחבורה ציבורית ותחבורה מקיימת״, אמרה גוטמן.
פורסם לראשונה: 22:58, 26.11.19