הפוליטיקה גוברת על המאבק ביוקר המחייה. מליאת הכנסת אישרה אמש את החלטת ועדת הכספים לצו המיסוי החדש על רכב דו גלגלי. הנושא עלה במליאה לבקשת חברי הכנסת משה גפני (יהדות התורה) וינון אזולאי (ש"ס), בניסיון להפוך את החלטת ועדת הכלכלה. אולם הקואליציה גיבתה את הצבעת הוועדה שבראשה עומד ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו), והמהלך אושר ברוב של 51 חברי כנסת מול 42 מתנגדים.
בעקבות האישור יגדל מס הקנייה על קטנועים בנפח 500-600 סמ"ק מ-50 ל-60 אחוז, למרות שכלים אלה נחשבים לבטוחים יותר מקטנועים קטנים וזולים יותר, בזכות מערכות ABS תקניות ובקרות משיכה, ויכולתם לשייט בכבישים בין עירוניים במהירות בטוחה ולא להיות איטיים מכלי הרכב האחרים. השינוי נובע מהחלטת רשות המסים לחזור בחזרה לחישוב המס על רכב דו-גלגלי לפי נפח המנוע ולא הספקו, למרות שכך נעשה באירופה וכך גם מחושבים המסים ביבשת.
ברשות המסים נימקו כי ההחלטה התקבלה בשל "קשיים תפעוליים", שלא היו אלא סירוב הרשות להכיר בכך שיצרני האופנועים והקטנועים מסוגלים לייצר יותר מגרסת הספק אחת לאותו מנוע, כך שיתאימו ליותר מדרגת רישיון אחת.