הג'יפון הספרדי כבר לא יקר מהמתחרים הקוריאנים, אבל מתיחת הפנים הותירה אותו עם אותו עיצוב סולידי שהופך צנוע יחסית לפלח השוק שלו
סיאט אטקה היה הג'יפון המשפחתי הראשון בדור המוצרים הנוכחי של קבוצת פולקסווגן, מקדים את סקודה קארוק ופולקסווגן טי־רוק כשהושק ב־2016. כעת הגיע זמנו למתיחת הפנים של אמצע החיים.

3 צפייה בגלריה
סיאט אטקה
סיאט אטקה
סיאט אטקה
(צילום: אודי עציון)
עיקר השינויים הם קוסמטיים: בחזית שכוללת תאורת לד מלאה, ובסביבת הנהג, שזכה לגלגל הגה חדש, ולמולטימדיה מעודכנת, שחסרה מאוד בגרסת הבסיס שלו בעבר. כעת אפילו ה"סטייל" הבסיסית שקיבלנו למבחן (144 אלף שקל) כוללת מסך 8.25 אינץ', 8 רמקולים, בקרת אקלים עם יציאה למושב האחורי, התנעה ללא מפתח, חישוקי 17 אינץ', שקעי USB־C וחיישני חנייה מקוריים. חבל שסיאט עדיין לא הצליחה לשלב ברשימה עם 3 שנות אחריות סטנדרטיות ועדיין גובה 1,000 שקל עבור השנה השלישית.
אבזור הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב והתרעת עייפות נהג. התרעת רכב בשטח מת, מצלמת רוורס ומערכת חנייה אוטומטית נשמרות לצד שידרוגי מולטימדיה, קוסמטיקה ותוספת ריפודי עור לרמות האבזור הגבוהות והיקרות יותר (168־163 אלף שקל).

מרווח ובטוח

למרות החזית המעודכנת הוא נותר סולידי: גבוה ובולט כג'יפון, אך חסר את העיצוב הנוכח יותר של פיג'ו 3008 ושל יונדאי טוסון. בשביל מי שרוכש ג'יפון רק עבור הפוזה, מדובר בחיסרון.
3 צפייה בגלריה
סיאט אטקה, מבט מבפנים
סיאט אטקה, מבט מבפנים
סיאט אטקה, מבט מבפנים
(צילום: אודי עציון)
גם סביבת הנהג סולידית, אבל נעימה ואיכותית ומבוצעת היטב, ללא מסך צף ושאר פיתוחים עדכניים, אבל גם ללא גימיקים כמו הפעלת בקרת האקלים ושאר מערכות ממסך המגע. כאן יש כפתורים ברורים ונוחים.
מושב הנהג נוח מאוד ונהנה מתמיכה צידית טובה, גם הנוסע נהנה מכיוון לגבוה המושב, לשניהם יש מרווח טוב. למרות אורך של 4.38 מטר ובסיס גלגלים של 2.64 מטר, לא מהגדולים בקבוצה, המושב האחורי מרווח, רחב ונוח (לאטקה רוחב של 1.84 מטר), ויסתדר טוב יחסית עם 3 ילדים בכיסאות בטיחות ובוסטרים. לנוסעים יש שקעי USB-C. לתא המטען נפח של 510 ליטר, מהגדולים בקבוצה.
המנוע לא השתנה: 1,500 סמ"ק טורבו בנזין של קונצרן פולקסווגן, עם 150 כ"ס ותיבה רובוטית כפולת מצמדים. הביצועים טובים מאוד, השילוב בין המנוע לגיר מצוין וצריכת הדלק טובה, 11.5 ק"מ לליטר במשולב בימי המבחן.
למרות הביצועים, התנהגות הכביש אינה ספורטיבית, מכוילת לצד הבטוח. נוחות הנסיעה, כמו העיצוב, גרמנית, ובעיר האטקה קצת נוקשה. מחוץ לעיר המצב משתפר. מרווח גחון של 18 ס"מ מבטיח נסיעה בטוחה בשבילים, אבל עם הנעה קדמית, סובארו XV זה לא.

יש תמורה

מתיחת הפנים מרעננת קצת את האטקה, שממשיך להיות זריז ומרווח, וכעת נהנה מגרסת בסיס תחרותית יותר, כאשר מצלמת רוורס היא האביזר שהכי תרגישו בחסרונו. אבל השיפור הגדול ביותר בתחרותיות שלו מגיע דווקא בזכות המתחרים, דגמי הבנזין של קיה ספורטאז', יונדאי טוסון, פיג'ו 3008 וסקודה קארוק התאום, שמאז הגעת האטקה לארץ הלכו והתייקרו, וכעת מחירם גבוה באלפי שקלים. למעשה המחיר מציב אותו מול הגרסאות המאובזרות של סקודה קאמיק ומיצובישי ASX, הקטנים יותר והמוצלחים פחות. הוא אולי לא הטוב בקבוצה, אבל בהחלט מציע כעת תמורה מצוינת לכסף.