ימאהה MT-09: מגמת שיפור
ה־MT-09 המקורי הוצג ב־2014, ומיד הפך ללהיט מכירות. בדור השני שיצא ב־2017 בוצעו מספר שינויים, וכעת הכלי הפופולרי מתחדש לחלוטין. מנוע הטריפל (שלושה צילינדרים) הייחודי גדל מ־853 ל־890 סמ"ק, וההספק טיפס מ־115 ל־121 כ"ס. השלדה חוזקה, המתלים שופרו, וה־09 זכה לעיצוב מחודש, כשעיקר המיקוד הוא על מסיכת החזית ופנס ה־LED שבה. יש גם אלקטרוניקה כמו מסך TFT, מערכות ABS ובקרת אחיזה, וגם קוויקשיפטר להעברת הילוכים בלי קלאץ'. על אותה הפלטפורמה הוצג גם טרייסר 900 חדש — אדוונצ'ר־תיור.
מתי: אפריל
כמה: 73 אלף שקל

10 צפייה בגלריה
ימאהה MT09
ימאהה MT09
ימאהה MT09
(צילום: ימאהה)

ימאהה MT-07: האח הקטן

האח הקטן והלא פחות פופולארי של ה־09 חודש גם הוא לרגל 2021. העיצוב משיק לזה של אחיו הגדול, ויש שיפור בבולמים ובאגף האלקטרוניקה. המנוע, טווין מקבילי בנפח 689 סמ"ק, נותר זהה, רק שכעת הוא עומד בתקנות יורו 5.
מתי: אפריל
כמה: 56 אלף שקל
10 צפייה בגלריה
ימאהה MT07
ימאהה MT07
ימאהה MT07
(צילום: ימאהה)

קוואסאקי־ZX: 10R מאתיים סוסים יפנים

גם אופנוע הסופרבייק של קוואסאקי התחדש השנה. העיצוב האווירודינמי מהווה התאמה מלאה לאופנוע המרוץ הרשמי של החברה היפנית, ויש גם חבילת אלקטרוניקה חדשה ומתקדמת. המנוע, 4 צילינדרים בנפח 1,000 סמ"ק, מפיק בגרסה הזו יותר מ־200 כוחות סוס.
מתי: מאי
כמה: 140 אלף שקל
10 צפייה בגלריה
קוואסאקי Z-10R
קוואסאקי Z-10R
קוואסאקי Z-10R
(צילום: יח"צ)

סאן־יאנג TL500: שדרוג מהיר

המקסי סקוטר של סאן־יאנג הוצג רק לפני שנה, וכבר זוכה לשדרוג ולעדכון גרסה. הנפח גדל מ־465 ל־508 סמ"ק, ההספק מטפס מ־41 ל־44 כ"ס, ויש גם תוספות כמו מפתח קרבה, ושקע USB 3.0.
מתי: יולי
כמה: 50 אלף שקל
10 צפייה בגלריה
קטנוע סאן יאנג TL500
קטנוע סאן יאנג TL500
קטנוע סאן יאנג TL500
(צילום: יח"צ)

הונדה REBEL 1100: תחרות להארלי

אחרי ההצלחה היחסית של גרסת ה־500, בהונדה משחררים REBEL חדש עם מנוע הטווין המצוין של האפריקה טווין בנפח 1,100 סמ"ק. הקונספט הוא קרוזר נמוך שעשוי להתחרות בפלח השוק של הארלי דיווידסון, ויש גם אופציה לגיר האוטומטי כפול המצמדים של החברה, ה־DCT.
מתי: אפריל־מאי
כמה: 90־80 אלף שקל

10 צפייה בגלריה
אופנוע הונדה CMX1100
אופנוע הונדה CMX1100
אופנוע הונדה CMX1100
(צילום: יח"צ)

סוזוקי GSX־R1300 היאבוסה: כמעט 300 קמ"ש

אייקון ההיפר־ספורט של סוזוקי, ההיאבוסה 1300, חוזר לייצור אחרי כמה שנות הפסקה. הדור השלישי והחדש נהנה ממנוע בנפח 1,340 סמ"ק המפיק 190 כ"ס ומוגבל אלקטרונית ל־299 קמ"ש (ללא ההגבלה, המהירות הסופית הייתה סביב 340 קמ"ש), והמומנט העצום עומד על כמעט 16 קג"מ. למרות שמכלולי השלדה שופרו, וכך גם האלקטרוניקה, העיצוב המחודש נותר נאמן למקור.
מתי: רבעון שני
כמה: סביב 140 אלף שקל

10 צפייה בגלריה
סוזוקי GSX-R1300 היאבוסה
סוזוקי GSX-R1300 היאבוסה
סוזוקי GSX-R1300 היאבוסה
(צילום: יח"צ)


דוקאטי מונסטר: אייקון מתחדש

המונסטר של דוקאטי קיים כבר 30 שנה, בעיצוב האייקוני של מעצב העל מיגל גלוצי. לכבוד 2021 המונסטר זכה לעיצוב חדש, שמחד שומר על קווי המתאר של הדגם המקורי, ומאידך הופך אותו למודרני לגמרי, עם שלדה מאלמונים לראשונה בסדרה. המנוע, L־טווין בנפח 937 סמ"ק, מפיק 111 כ"ס ו־9.5 קג"מ, ויש גם חבילת אלקטרוניקה מקיפה ומודרנית.
מתי: מארס
כמה: 82 אלף שקל
10 צפייה בגלריה
דוקאטי מונסטר
דוקאטי מונסטר
דוקאטי מונסטר
(צילום: יח"צ)


ק.ט.מ 1290 סופר אדוונצ'ר S: מהפכה טכנולוגית

הדור השלישי של האדוונצ'ר הגדול של ק־ט־מ שהוצג לאחרונה ביצע קפיצת מדרגה משמעותית. השלדה והמכלולים שופרו במעט, העיצוב והארגונומיה פונקציונליים יותר מאשר בעבר, ומנוע הווי־טווין בנפח 1,301 סמ"ק מפיק כעת 160 כ"ס ו־14 קג"מ. החידוש הגדול באמת הוא במערכות האלקטרוניות, שמיישרות קו עם חזית הטכנולוגיה - כולל מערכת רדאר קדמי ואחורי לבקרת שיוט אקטיבית ולהתראה על עקיפה מסוכנת ופתיחת שטחים מתים. יש גם גרסת R קרבית המותאמת לרכיבת שטח.
מתי: אפריל
כמה: 140 אלף שקל
10 צפייה בגלריה
אופנוע ק-ט-מ 1290 סופר אדוונצ'ר
אופנוע ק-ט-מ 1290 סופר אדוונצ'ר
אופנוע ק-ט-מ 1290 סופר אדוונצ'ר
(צילום: ק-ט-מ )

אפריליה RS660/טואונו 660: פלטפורמה חדשה

על הפלטפורמה החדשה של אפריליה, הכוללת מנוע טווין בנפח 660 סמ"ק המפיק 95 כ"ס וכ־7 קג"מ ושלדת אלומיניום קשיחה, נבנו צמד אופנועים — ה־RS660 הספורטיבי והטואונו 660 העירום עם הכידון הגבוה. שניהם מיועדים לשלב בין שימושים יום־יומיים לבין רכיבות פנאי של סוף שבוע בכבישים מפותלים. הצמד מקבל את כל האלקטרוניקה המודרנית, ואת העיצוב המיוחד של אופנועי הספורט של החברה האיטלקית.
מתי: רבעון אחרון
כמה: 80-75 אלף שקל (הערכה)
10 צפייה בגלריה
אפריליה RS660/טואונו 660
אפריליה RS660/טואונו 660
אפריליה RS660/טואונו 660
(צילום: אפריליה)

ב־מ־וו S 1000 R: יותר כוח, פחות משקל

גרסת הסופר־נייקד של ה־S 1000 RR הספורטיבי צפויה להגיע בקרוב ארצה. מנוע ה־4 צילינדרים בנפח 1,000 סמ"ק חוזק וכעת הוא מפיק 165 כ"ס, המשקל הכללי ירד, הארגונומיה שופרה, העיצוב התחדש, והסופר־נייקד של ב־מ־וו קיבל את כל המערכות האלקטרוניות.
מתי: מארס
כמה: כ־115 אלף שקל

טריומף: עולה חדשה

היצרנית הבריטית הוותיקה, גלגלול של חברה שנוסדה עוד בשנת 1885, מייצרת מנעד רחב של כלים, מאופנועי רטרו קלאסיים דרך אדוונצ'רים מודרניים ועד אופנועים ספורטיביים וקרביים, מגיעה סוף סוף ארצה.
טריומף נמצאת בעשור האחרון בתנופה, כשהיא נמצאת בחזית הטכנולוגיה שיש כיום בתחום האופנועים. היבואנית, אלבר מוטו אשר מייבאת גם את הרלי דיווידסון, מסיימת בימים אלו את ההיערכות, ובשבועות הקרובים ייפתח הסניף הראשון של טריומף בתל־אביב.
לארץ צפוי להגיע ליין הכלים המלא של טריומף. בסדרת הרטרו הקלאסי תמצאו את סדרת הבונוויל הכוללת שישה דגמים, בעיצוב קלאסי של אופנועי טריומף משנות ה־50 וה-60 אך עם טכנולוגיה מודרנית, במחירים של 70 עד 120 שקל, תלוי בדגם ובאבזור.
סדרת האדוונצ'רים כוללת את הטייגר בנפח 800 ו-1,200 סמ"ק, כשלכל אחד מהדגמים גרסאות שונות עם ייעוד שונה, יותר לכביש או יותר לשטח, ועם רמות אבזור שונות. הערכת מחיר: 80 עד 150 אלף שקל. יש גם סדרת אופנועי כביש־נייקד עם מנוע הטריפל הייחודי בנפח 1,200 סמ"ק, ויש דגם נייקד למתחילים שצפוי לעלותכ-60 אלף שקל.
10 צפייה בגלריה
טריומף טריידנט
טריומף טריידנט
טריומף טריידנט
(צילום: יח"צ)