יצרנית האופנועים הגדולה בעולם נערכת לקראת המעבר ההולך ומתגבש (גם) בתעשיית הרכב הדו-גלגלי להנעה חשמלית. במסיבת עיתונאים שנערכה בשבוע שעבר הציגה הונדה את תכנית החומש וחזונה לעשור הקרוב ביישום הנעה חשמלית בדגמיה, תוך הצהרה שעד 2025 תציג לא פחות מ-10 דגמים מונעי חשמל.
בהונדה שואפים למכור לא פחות ממיליון כלים חשמליים בחמש השנים הקרובות, ו-3.5 מיליון מהם עד סוף העשור, כ-15% מכלל הייצור של החברה. עד 2040 מקווים בהונדה שכל הכלים הדו-גלגליים אותם תייצר יהיו ללא פליטת זיהום. הונדה מבטיחה עוד כי לצד פיתוח דגמים חשמליים תשקיע בהתאמת מנועי בעירה פנימית לשימוש בדלקים מתחדשים כמו E20 ואתנול מלא.
יש לציין כי הונדה כבר מייצרת סדרה של כלים חשמליים עירוניים לייעוד מסחרי והציגה מספר פעמים אופנועי תצוגה חשמליים, כמו גרסה לאופנוע המוטוקרוס CRF, שלא הגיעה לבסוף לייצור. כמו כן היא מעורבת במיזם משותף עם יתר היצרניות היפניות לפיתוח מארז סוללות נשלפות.
2 צפייה בגלריה
 הקטגוריה הבכירה - עיניכם הרואות
 הקטגוריה הבכירה - עיניכם הרואות
הקטגוריה הבכירה - עיניכם הרואות
הכלים החשמליים אותם מתכוונת הונדה להציג יחולקו לשלוש קטגוריות עיקריות:
  • קטנועים לשליחויות, עם שני דגמים שיציעו יכולת טעינה ישירה או טעינה באמצעות סוללות נשלפות.
  • תחבורה עירונית אישית, קטגוריה עם נתח של כ-90% בשוק הכלים הדו-גלגליים מונעי החשמל, הכוללת קטנועים חשמליים במהירות של עד 50 קמ"ש שנפוצים במיוחד במזרח הרחוק וזוכים להעדפה רגולטורית ופטור מדרישה לרישיון באירופה. הונדה תציג חמישה דגמים בקטגוריה זו בין השנים 2022 ל-2024, שלושה מהם קטנועים בגודל מלא ושניים על התפר שבין קטנוע לאופניים עם מהירות מרבית של 25 קמ"ש.
  • קטגוריית Fun EV, עם שלושה דגמים המיועדים לרכיבה בין עירונית ולרכיבת פנאי, ואותם היא מייעדת לשוק האמריקאי ולא לשווקי אסיה (למעט שוק הבית יפן), מה שאומר שמדובר בכלים יקרים יחסית. בהונדה לא חשפו פרטים על הדגמים אך מהאיור נחשף כי שניים מהם יהיו דגמי עירום-קרוזר שריריים, ואליהם יצטרף קטנוע גדול שהנראה כמעין גרסה עתידנית ל-X-ADV הסופר פופולארי. בנוסף אמורה הונדה להציג לצידם גם דגם מוטוקרוס קטן וחשמלי לילדים.