החמרת תקני זיהום האוויר וצניחה בפופולריות, אילצה את סוזוקי להקפיא את פיתוח משפחת אופנועי הכביש עמה היא מזוהה - 750 סמ"ק, ארבעה צילינדרים. כעת היא מכוונת לאזור אופנועי הליטר ואופנוע המבחן שלנו הוא דוגמה מצוינת לכך - נייקד שרירי חדש ונאה בשם GSX-S 950 המבוסס על ה-GSX-S 1000.
6 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
למעשה, כמעט כל מכללי הסטריט פייטר הזה נשאבו אחד לאחד מה-1000. ההבדלים המשמעותיים: ב-950 (999 סמ"ק) אין בחירה בין מפות ניהול מנוע, אין קוויק-שיפטר, הבולמים פשוטים יותר וחשוב מכל, הספקו מוגבל על ידי מחשב ניהול המנוע. וכן, ניתן לרכוש אותו גם בגרסה מותאמת רישיון נהיגה A1. מולו ניצבים ימאהה MT-09, קוואסאקי Z900, דוקאטי מונסטר ואחרים. עם תג מחיר של 74 אלף שקלים הוא יקר ביחס לימאהה וקוואסאקי.

6 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
שורה תחתונה: ה-950 הוא אופנוע נייקד שנראה מעולה ומאפשר לסוזוקי להציג דגם חדש ואטרקטיבי שנראה מעולה, המבוסס על פלטפורמה קיימת ובכך זול לפיתוח. כאן, עם תוספת קריצה מושכת למוגבלי רישיון. הוא אמנם לא מחדש המון, בוודאי ביחס למגוון דגמי המותג, אבל הוא כן מציג חבילה שימושית, יעילה ונאה מאוד לעין.
6 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
מנוע וביצועים: מנוע הליטר המוכר והמוצלח של סוזוקי נאמן למתכון המוכר של 999 סמ"ק, ארבעה צילינדרים בשורה. מחשב הניהול מגביל את ההספק ל-95 כ"ס ב- 7,800 סל"ד, עם מומנט מכובד של כ-9.3 קג"מ ב-6,500 סל"ד. זה מנוע חלק ועגול, עם אספקת כוח מיידית בכל מצב, ובעיקר בהילוכים הנמוכים, ותגובת מנוע מדויקת מאד לכל נגיעה במצערת. התוצאה היא כלי נשלט ביותר, גם הודות לתיבת הילוכים שדורשת נגיעות קלות בלבד כדי לתרום את חלקה, וכל זאת עם פס קול בשרני וממכר כמו שרק מנועי ארבעה-בשורה יודעים לייצר.
6 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
התנהגות: שלא כמו ב-1000 עליו הוא מבוסס, את הבולמים הקדמיים ב-950 לא ניתן לכוון למצבי שיכוך שונים, ובבולם האחורי אפשר לכוון רק עומס הקפיץ. בולמי ה-KYB מכוילים לשיכוך ראשוני רך ומוצלח לרכיבת שיוט יום-, אך ברכיבה ספורטיבית על אספלט לא מושלם הבולמים האלה מתקשים לסייע לשמור על קו הפניה ומפחיתים מעט מהביטחון של הרוכב בכלי.
מאידך, האופנוע הזה מתאפיין בזריזות מרשימה ובהיגוי סופר מהיר. דחיפה עדינה וקלה של הכידון מספקת כדי להגיע לזוויות ההטיה הרצויה ולכן קל לרכוב עליו בכבישים טכניים. הבלמים? מעולים. צמד דיסקים קדמיים בקוטר 310 מ"מ עם קאליפרים מתוצרת "טוקיקו" עושים עבודה מושלמת. ליטוף עדין של מנוף הבלם מספיק כדי להשיג עוצמת בלימה מרשימה עם המון רגש.
6 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
נוחות ושימושיות: זהו אופנוע קטן מימדים וקל יחסית (214 ק"ג). תנוחת הרכיבה ממקמת את הרוכב "בתוך" האופנוע, מסייעת להיזון חוזר נהדר מהחלק הקדמי. המבנה מאפשר חביקה יעילה עם הרגליים ומפתח הידיים על הכידון מוצלח. על אף שמדובר באופנוע עירום וחסר מיגון רוח, אין בעיה לרכוב במהירויות גבוהות. הרכבה? אופציה תאורטית בלבד. המושב זעיר ואין ידיות אחיזה. לוח המחוונים אינפורמטיבי אבל עיצובו מיושן, בעוד שאר אמצעי התפעול נוחים לשימוש.
6 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
למרות שהוא אינו עשיר במערכות ותוספות אלקטרוניקה, ה-ABS עובדת נפלא ואת רמת המעורבות והרגישות של בקרת האחיזה אפשר לכוון לשלוש אפשרויות, כולל ניתוק מלא שנשאר כך גם לאחר כיבוי מנוע. האלקטרוניקה דואגת להעלות מעט סל"ד בעת שחרור המצמד לטובת יציאה חלקה, ויש גם מצמד-מחליק למניעת נעילת גלגל אחורי בהורדת הילוך.