באולמות התצוגה של פולקסווגן בארץ יש פחות רכבי פנאי מאשר אצל חלק מהמתחרים, רק שלושה, אולי שלושה וחצי: טי קרוס, טיגואן (וגרסתו המוארכת "טיגואן אולספייס") וטוארג.
לשם השוואה, אצל סוזוקי ושברולט ישנם ארבעה רכבי פנאי, אצל קיה שישה ובטויוטה ויונדאי יש לא פחות משבעה. ב-2022, לפתוח אולם תצוגה בלי רשימה ארוכה של SUV־ים זה קצת כמו לצאת לטיול בלי מצלמה סלולרית. בשביל מה, בעצם?
5 צפייה בגלריה
פולקסווגן טאיגו
פולקסווגן טאיגו
פולקסווגן טאיגו
(צילום יתיר דוידוביץ', iCar)
באירופה הקלאסית יש לפולקסווגן יש עוד כמה רכבי פנאי רלוונטיים מאוד: ה־ID.4 וה־ID.5 החשמליים, הטי־רוק הקומפקטי שגם מיוצר בגרסת קבריולה וגם אחד קטן יחסית, פולקסווגן טאיגו, אח לטי-קרוס שהוצג לפני כשנה וחצי. למרות שהוא לא יגיע לכאן בקרוב, הסקרנות הובילה אותנו למפגש עימו הטאיגו על כבישי גרמניה.
הטאיגו הוא רכב פנאי קטן בתצורת קופה, שמבוסס על הפולו. עיצוב החזית דומה ליתר רכבי הפנאי של המותג והזנב שואב השראה מהטי-קרוס הכמעט התאום. אבל זהו רכב מעט שונה. הוא ארוך מהפולו ומהטי־קרוס ב-17־20 ס"מ משמעותיים, ונמוך במעט מהטי־קרוס עם גובה כולל של 151.5 ס"מ.
עם גג משתפל מצטרף הטאיגו לאופנת הקופה הרווחת, ונמנע ממראה אפרורי של פולו סטיישן מוגבהת. קל לזהות את הקווים הקלאסיים של ה־SUV בזכות מרווח הגחון, פסי הגגון והפגושים הקשוחים יותר. גרסת המבחן, ה־R־line, זכתה לחישוקים מוגדלים ולכמה נגיעות ספורטיביות.
5 צפייה בגלריה
פולקסווגן טאיגו
פולקסווגן טאיגו
פולקסווגן טאיגו
(צילום יתיר דוידוביץ', iCar)
עם יחידת ההנעה החזקה בהיצע והמוכרת היטב מדגמי הקונצרן, 1.5 ליטר ו-150 כ"ס. אחרי למעלה מ־1,500 ק"מ על כבישים מהירים (יותר ופחות הוא זוכה לציון גבוה באולימפיאדה של ה־SUV בכל הנוגע להובלת נוסעים במהירות ולמרחק. למנוע אין בעיה להגיע למהירויות פליליות בצרפת (אך לא בכבישים נטולי מגבלת המהירות של גרמניה), גם כשנסענו בהרכב משפחתי מלא. הוא מרגיש גדול ממימדיו האמיתיים, יציב ובעיקר בעל מנוע גמיש.
אבל אם הלכתם לחפש בקבוק יין בכפר על גדות הלואר, ייתכן שהתשלום יגיע. כי במהירות נמוכה המתלים הנוקשים, אלו שדאגו ליציבות ולביטחון, מעבירים עכשיו אי אלו מהמורות לגב שלכם.
5 צפייה בגלריה
פולקסווגן טאיגו
פולקסווגן טאיגו
פולקסווגן טאיגו
(צילום יתיר דוידוביץ', iCar)
למרות המימדים הצנועים, ארבעה נוסעים בוגרים יכנסו לטאיגו ללא קושי. נוסעים גבוהים יסבלו מאחור מהגג המשתפל, וכולם יתלוננו על היעדר פתחי מיזוג שם. מלבד שתי התלונות האלו, המושב מאחור נוח, תומך היטב בירכיים, מספק מרווח מפתיע לרגליים ומאפשר להושיב בקלות שני מבוגרים ואולי שלושה לנסיעות קצרות.
עם תא מטען בנפח 440 ליטר, תוכלו להטמין בטאיגו שתי מזוודות גדולות ללא קושי - יותר מאשר בכמעט כל רכב פנאי קטן. גם מלפנים לא חסרים תאי אחסון. המושבים הקדמיים נוקשים ומספקים טובה לגוף. תנוחת הישיבה גבוהה מאשר בפולו, אבל נמוכה מרכבי פנאי רבים. שדה הראיה מעולה.
5 צפייה בגלריה
פולקסווגן טאיגו
פולקסווגן טאיגו
פולקסווגן טאיגו
(צילום יתיר דוידוביץ', iCar)
הטאיגו שבחנו צוייד בחיישני חנייה, בקרת אקלים, כניסה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי ואפילו מערכת חנייה אוטומטית, אך עם בלם חניה ידני וללא חלון שמש, שמוצע באירופה כאופציה. מסך המולטימדיה בגודל נדיב של 9.2 אינץ', מתפקד היטב. אבל כפתורי מגע להפעלת בקרת האקלים הם גימיק מיותר, שדורש הסטת מבט ממושכת כלפי מטה ומגיב בקלות רבה מדי לנגיעות אקראיות.
האם הטאיגו היה יכול להצליח בישראל? עם תג מחיר יקר במעט מזה של הטי־קרוס, אך עם יתרונות בסעיף העיצוב ועם איכות נסיעה עדיפה בכבישים מהירים, ועם המנוע החזק, הפוטנציאל בהחלט קיים גם בלבנט. אם ממש תתעקשו על אחד, אנחנו משוכנעים שהיבואנים המקבילים עוד יביאו את הטאיגו לישראל.