רכבי השטח זוכים בשנים האחרונות לעדנה מחודשת ולביקושים שוברי שיאים. עם זמני המתנה ארוכים באולמות התצוגה, ועלייה דרמטית במחירי המחירון שלהם בשוק היד השנייה. רכבים אלו מאפשרים לנטוש את האספלט ולהעמיק אל תוך השטח - ובתמורה לזכות בתצפיות מרהיבות ובנופים ייחודיים תוך התנתקות מהציביליזציה ומקליטה סלולרית. למרות שגם נהיגה בשטח היא בסופו של דבר אירוע מוטורי, בשונה מטיולי אספלט בכבישים מפותלים או מנהיגה במסלול המרוצים, כאן גם שאר בני המשפחה יכולים להיות שותפים לו באופן מלא, וטיול שכזה יכול להכיל גם פעילויות מגוונות נוספות כמו בישול ולינה בשטח.
9 צפייה בגלריה
טיול שטח
טיול שטח
(צילום: ניר בן זקן)
חשוב לזכור שכדי לטייל בצורה נכונה בשטח לא מספיק שיהיו לכם האמצעים הנדרשים כדי לרכוש את רכב השטח הנחשק, גם העובדה שיש לכם עשרות שנות ניסיון בנהיגת כביש אינה אומרת דבר על היכולת שלכם להתמודד עם האתגרים הטכניים שממתינים לכם לאחר שהפעלתם את הווינקר הימיני וחציתם את קו השוליים הצהוב. כשעושים זאת בצורה לא נכונה, ללא היכרות עם הרכב שרכשתם ומערכותיו הייחודיות, התוצאה יכולה להיות להתחיל בנזק מכני במקרה הטוב ולהסתיים במקרה הרע עם נזקים לגוף, ויש לכך דוגמאות רבות.
הפנייה לתוך כתבה מגזין רכב
בדיוק לשם כך כמעט כל היבואניות המשווקות כאן רכבי שטח מחזיקות מועדוני לקוחות, המארגנים הדרכות שטח שונות, החל מקורסים בסיסיים, דרך התמודדות עם תוואי מאתגר יותר כמו סלעים, חול ובוץ ועד להדרכות חילוץ. המועדונים האלה גם מארגנים טיולי שטח ייחודיים, חלקם אף מחוץ לגבולות ישראל, על בסיס קבוע. כינסנו רשימה של המועדונים השונים ובדקנו מה מציע כל אחד מהם.

ג'יפ

9 צפייה בגלריה
מועדון שטח ג'יפ
מועדון שטח ג'יפ
(צילום: טל בן צור)
מועדון השטח של ג'יפ מארגן ללקוחותיו הדרכות נהיגת שטח (במחיר מסובסד של 200 שקל) ומוציא טיולים כמעט בכל סוף שבוע, (במחיר שבין 250 ל-450 שקל). הטיולים נערכים במגוון מקומות בארץ, ברמות עבירות שונות בהתאם לסוג הרכב של הלקוח ולרמת הנהיגה שלו, ויש גם טיולים בעבירות בינונית וקשה לבעלי רנגלר. החברה גם ארגנה בעבר אירוע קמפינג ייחודי ללקוחותיה הכולל לינה באוהלים, בדומה למקובל בצפון אמריקה, עם מגוון פעילויות לכל המשפחה.

דאצ'יה

9 צפייה בגלריה
מועדון שטח דאצ'יה
מועדון שטח דאצ'יה
(צילום: רונן טופלברג)
מועדון דאצ'יה נחשב לאחד מהמועדונים היותר גדולים בארץ עם כמעט 25 אלף חברים רשומים, אבל רק חלק קטן מהם שייכים לחטיבת השטח ומיועדים לבעלי דאסטר 4WD. המועדן מקיים טיולים במתכונת של פעם-פעמיים בחודש בעלות סופר נמוכה (70 שקל) במקומות שונים בארץ. הוא גם מוציא טיולים בעולם למגוון יעדים כמו ירדן, יוון וגם רומניה כולל סיור מתבקש במפעל החברה. בנוסף, המועדון מציע קורס נהיגת שטח לכל בעל דאסטר 4WD חדש או משומש במחיר מאוד מסובסד (70 שקל).

לנד רובר

9 צפייה בגלריה
מועדון שטח לנד רובר
מועדון שטח לנד רובר
(צילום: רונן טופלברג)
מועדון השטח של לנד רובר, הוותיק ביותר ברשימה הזאת, הוקם לפני יותר משני עשורים. פעילויות המועדון - לרבות הדרכות נהיגת שטח וטיולים - מותאמות גם לבעלי רכבי פנאי כמו דיסקברי ספורט וריינג' רובר איווק, וולאר וספורט, וגם לרכבי השטח הקשוחים יותר כמו דיסקברי ודיפנדר. לנד רובר סירבה לפרסם את המחיר שהיא גובה מלקוחותיה עבור הדרכות נהיגת שטח וטיולים, אך ציינה שלאחרונה ערכה טיול בירדן. המועדון גם משתף פעולה עם עמותת "זיכרון מנחם" ומוציא בכל שנה טיול לילדים חולי סרטן.

סאנגיונג

9 צפייה בגלריה
מועדון שטח סאנגיונג
מועדון שטח סאנגיונג
(צילום: עמית אגרונוב)
מועדון השטח של סאנגיונג נחשב לקטן יחסית והוא מיועד רק לבעלי הדגם רקסטון. כל אחד מהם מקבל במתנה קורס נהיגת שטח לבחירתו (טרשי, חולות או מתקדם). בנוסף, מקיים המועדון בכל חודש טיול שטח לקבוצה של עד 12 רכבים למקומות שונים בארץ בעלות המסובסדת על ידי היבואנית (150 שקל לרכב) הכוללת גם כיבוד ושתייה. בשנה הבאה מתכוון המועדון להוציא גם טיול שטח ראשון לירדן.

סובארו

9 צפייה בגלריה
מועדון שטח סובארו
מועדון שטח סובארו
(צילום: רונן טופלברג)
סובארו נחשבת ליצרנית ייחודית בקטגוריית רכבי הפנאי שכן כל דגמיה - XV, פורסטר ואיבולטיס - מצוידים בהנעה כפולה המאפשרת גם יכולת שטח. מועדון השטח הפעיל של המותג מוציא 8-6 טיולים בכל חודש, במחיר מסובסד (בין 250 ל-450 שקל) ברמת עבירות שונה המתאימים לרכבים שמחזיקים חברי המועדון. כולל כאלה ייחודיים כמו טיולים לנשים בלבד, ליל ירח בט"ו באב, צפייה במטרי מטאורים. בעתיד מתכוון המועדון גם להתחיל להוציא טיולים לחו"ל. המועדון של סובארו גם מציע לכל רוכש רכב חדש קורס נהיגת שטח בסיסית הייעודית לסוג הדגם שלו במחיר מסובסד (200 שקל).

סוזוקי

9 צפייה בגלריה
מועדון שטח סוזוקי
מועדון שטח סוזוקי
(צילום: עופר אוגש)
מועדון השטח של סוזוקי מונה אלפי חברים, רובם בעלי ג'ימני. היבואנית מעניקה לכל לקוח של ג'ימני חדש קורס נהיגת שטח טרשי, בעוד לקוחות וותיקים של המותג או כאלה שרכשו רכב שטח משומש של סוזוקי זכאים ל-50% הנחה ממחיר הקורס הנהיגה (250 שקל). המועדון מוציא טיול אחד בכל חודש לשתי קבוצות כשבכל אחת מהן יש 12 רכבים במחיר מסובסד (150 שקל). כמו כן, המועדון של סוזוקי מקיים טיולים ייחודיים כמו חוצה נגב (שלושה ימים), חוצה ישראל (חמישה ימים) וגם טיולים לירדן.

פורד

9 צפייה בגלריה
מועדון שטח פורד
מועדון שטח פורד
(צילום: רני ברכה)
מועדון השטח של פורד הוא הצעיר ביותר כאן ונפתח רק השנה. המועדון החדש מארגן ללקוחות הדרכות נהיגת שטח מגוונות וטיולים ללא עלות בשלב זה, בתדירות של אחת לחודשיים במקומות שונים בארץ. חלק מהם כוללים גם לינה בשטח. בשנה הבאה מתוכננת הרחבת הפעילות, בהתאם לצפיות לגידול במכירות רכב השטח.

סקיוול

9 צפייה בגלריה
מועדון סקיוול
מועדון סקיוול
(צילום: דויד סעד)
מועדון הלקוחות של סקיוול הוא ראשון מסוגו המותאם ללקוחות רכב חשמלי. הפעילויות בו מיועדות בין היתר להקנות ללקוחות ידע ומיומנויות בכל הקשור לשימוש ברכב חשמלי. החל בנהיגה עצמה, תכנון מסלול הנסיעה, שימוש בעמדות טעינה מהירה, ואחזקה כללית. לכל לקוח מוצמד יועץ שירות אישי שנותן מענה לשאלות ומסייע בתפעול תקלות בזמן אמת. המועדון גם עורך טיולים ארוכים ברחבי הארץ במטרה לעזור לבעלי סקיוול להתמודד עם חרדת הטווח.
פורסם לראשונה: 15:18, 29.12.22