מרוץ השטח אבו דאבי דזרט צ'אלנג יצא היום לדרך. ולקטע הדירוג הראשון שאורכו 265 ק"מ זינקו לא פחות מארבעה צוותי כחול לבן, עם חמישה ימי מירוץ לפניהם על פני שבילים חוליים מהירים ודיונות. לצערם, אף אחד מהם לא הצליח להגיע לקו הסיום.
3 צפייה בגלריה
רז הימן והלל סגל
רז הימן והלל סגל
צוות פוינטר של רז הימן והלל סגל, מאוכזבים מהיום, מצפים למחר
(צילום: עומרי גוטמן)
המירוץ האחרון במהלך העונה לפני הדקאר שיוזנק כרגיל בינואר 2022, קורץ לקבוצות הבכירות המבצעות בו מעין ניסוי כלים אחרון לרכבי המירוץ, לקראת האתגר הגדול באמת. לרבות טויוטה עם הנהגים נאסר אל עטייה (שלוש פעמים מנצח דקאר) ויזיד אל רג'י, לצד מיני X-רייד בקטגוריית המכוניות. ברשימת האופנוענים בולטים מתיאס וולקרס (מנצח דקאר 2018) ודניאל סנדרס שסיים רביעי בדקאר אשתקד, וערק השנה לקבוצת גאס-גאס.
עבור רז הימן והלל סגל, מהצוותים המנוסים והמצליחים ביותר בזירת הספורט המוטורי המקומית, זו התייצבות ראשונה מזה שלוש שנים למירוץ שטח בינלאומי. והוא לא החל כמצופה עבור צוות פוינטר, שכן בשלב הבדיקות הטכניות התברר כי הם נדרשו לצייד את רכב המירוץ הוותיק במערכת כיבוי אש אוטומטית. מכיוון שלא הייתה להם כזו, נאלצו לעבור לקטגוריה אחרת ופחות תובענית מבחינת תקנון.
3 צפייה בגלריה
דן קטנוב
דן קטנוב
מירוץ ראשון עבור דן קטנוב. סולו עם המדבר
(צילום: עומרי גוטמן)
השניים נאלצו לכן לזנק אחרונים ולמרות שעקפו מתחרים רבים, הודיעו להם המארגנים כי עליהם לעצור. "עשינו כ-230 ק"מ מתוך 265 ק"מ של קטע הדירוג, אבל אז המרשל החליט שלא לאפשר לנו להמשיך בטענה שזה מאוחר וניכנס לחושך. כל זאת כשנותרו לנו 35 ק"מ לסיום ויותר משעה וחצי של אור", אמר הימן בקו הסיום. "אנחנו לא רגילים שלא להשלים קטע דירוג, בטח כשהיה לנו קצב מצוין והלך לנו ממש טוב, לא שקענו ולא נתקענו והצלחנו לעקוף מתחרים רבים. לדעתי, היום הזה לא היה מתוכנן כמו שצריך. מחר נוזנק בשעה מוקדמת יותר, אז נקווה שילך טוב יותר. אנחנו שומרים על אופטימיות".
מבעיה דומה סבל גם הצוות של רועי בר טוב וגיא ביטון המשתתפים בקטגוריית רכבי SBS (SideBySide). לצוות השני בקטגוריה, טל ודוד גלימידי (אב ובנו) שבק מגדש הטורבו והם נאלצו לצאת מקטע הדירוג ולהגיע לנקודת הסיום דרך הכביש. במהלך הלילה ינסה הצוות הטכני בראשות מעוז וילדר לתקן את התקלה, כך שיוכלו לזנק מחר (ב').
3 צפייה בגלריה
אבו דאבי דזרט צאלנג'
אבו דאבי דזרט צאלנג'
(צילום: עומרי גוטמן)
אחרון בחבורה הישראלית הוא דן קטנוב שזהו מירוץ ראשון עבורו בקטגוריית האופנועים. קטנוב שיצא לבדו למירוץ, ללא תמיכה של צוות טכני, התמודד עם תקלה במצמד אופנוע ה-KTM ונאלץ גם הוא לפרוש מקטע הדירוג ולהגיע לנקודת הסיום דרך הכביש. מחר יתמודדו המתחרים עם קטע דירוג הארוך ביותר במירוץ של 318 ק"מ.