קטנועי GOGORO חשמליים ששיווקם יחל בקרוב, יוכלו להחליף סוללות בתחנות חברת פז. זאת לאחר שחברת האנרגיה הוותיקה חתמה על הסכם הצבת עמדות החלפת סוללות עם יבואנית הדו-גלגלי מטרו, משווקת הקטנועים הטיוואניים בהם ממוקמות שתי סוללות מתחת למושב. מחיר החלפת הסוללה עדיין לא פורסם אך מחיר הקטנוע צפוי להיות גבוה במקצת מ-20 אלף שקלים.
יצרנית הקטנועים שהוקמה ב-2011 והציגה בתערוכת ה-CES של 2015 את רעיון החלפת הסוללה, מייצרת כיום מספר דגמים חשמליים עם סוללות מתחלפות לטווח של 85 עד 170 ק"מ, ומכונה טסלה של הקטנועים בזכות ההשקעה בעיצוב ובטכנולוגיה, הפעלת הכלים וניהול הטעינה מאפליקציה, והאפשרות להוריד ממנה צלילים מלאכותיים לקטנוע.
יש להזכיר כי השקת הכלים בארץ תוכננה ל-2020, אבל נדחתה בגלל הקורונה ובגלל העיכוב במשרד התחבורה באישור ייבוא לכלים ברישוי L1e האירופית, קטנועים המוגבלים ל-45 קמ"ש ואשר ברוב מדינות אירופה אפשר לרכוב עליהם ללא רישיון רכיבה. לאחר מכן העריכו במטרו כי הפעילות תתחיל בסביבות חודש יוני-יולי 2021 אך גם זה לא קרה. במטרו הוחלט לבסוף שלא להמתין לאישור המשרד ולהתחיל במכירת קטנועים חזקים ויקרים יותר, ברישוי A2, הדרגה הנמוכה ביותר החוקית בארץ.
לפי ההסכם בין שתי החברות, ברבעון הראשון של 2022 יוצבו עמדות בתחנות פז באזור תל אביב. ברבעון השני תורחב הפריסה לשאר גוש דן ולירושלים, ועד סוף השנה תכסה את רוב המדינה. הכלים החשמליים מתאימים לנסיעה בעיר או בין ערים קרובות עם מהירות מירבית של 95 קמ"ש. מגבלה זו תקבע את מפת פריסת עמדות ההחלפה.
הקטנועים לא יירכשו עם סוללת ה-2.6 קוט"ש, ובעליהם צפויים לשלם בכל חודש עבור טעינות ושימוש בסוללות, בהתאם למספר מסלולי שימוש ולפי הקילומטראז' שירכבו. לא ניתן יהיה לרכוש עבור הקטנועים מטען ביתי והחלפה תהיה הדרך היחידה לרכוב על הכלי. לדברי היבואנית, עלות השימוש בקטנוע החשמלי תהיה נמוכה יותר מקטנוע 125.
מבחינת פז מדובר בכניסה משמעותית ראשונה לתחום הרכב החשמלי, אסטרטגיה שמובילים היו"ר הראל לוקר והמנכ"ל ניר שטרן. פז תוביל את תחום התשתית בשותפות עם מטרו, תציע עמדות טעינה גם לבנייני משרדים והשתיים יפנו יחד גם לחברות שליחויות וחברות מזון מהיר המשתמשות בקטנועים. מטרו, שמנוהלת בידי היו"ר והמייסד גדי אבירם, והמנכ"ל תומר קומרוב, תקים את מטרו אלקטריק, חטיבה נפרדת שתהיה אחראית בין היתר על שיווק קטנועי גוגורו, אופנועי זירו החשמליים והמכוניות הנטענות של קארמה האמריקאית.