המותג הסיני CF-MOTO משתף פעולה כבר מספר שנים עם ק־ט־מ האוסטרית, וה־800MT הוא ילדם הראשון. זהו אדוונצ'ר־כביש בנפח 800 סמ"ק, המצויד במנוע של ק־ט־מ. אותו אחד של ה־790 אדוונצ'ר האוסטרי, כשכאן הוא מיוצר במפעל חדש בסין. המנוע מפיק 95 כ"ס וכמעט 8 קג"מ, ומגיע עם מצערות חשמליות ו־2 מפות ניהול מנוע - ספורט וגשם.
4 צפייה בגלריה
   CF-MOTO
   CF-MOTO
CF-MOTO
(צילום: ערן שלמה, רונן טופלברג)
סביב המנוע בנו פה שלדה חדשה, דומה לזו של סוזוקי ויסטרום וימאהה טרייסר. מכלולי השלדה איכותיים למדי, כמו מערכת בולמי קאיאבה מתכווננים, עם מזלג הפוך מלפנים ובולם יחיד מאחור, בלמים של J.Juan, וחישוקים בקוטר 19 ו־17 אינץ', כלומר מידות של אדוונצ'ר־כביש, כשבגרסת הספורט שבמבחן הם יצוקים. לגרסת הטורינג שתגיע בקרוב יהיו חישוקי שפיצים.
המפרט האלקטרוני מכובד: חיישן תאוצה, ABS שפעילה גם בהטייה, בקרת שיוט וניטור לחץ אוויר בצמיגים, פנסי LED מתכווננים לפנייה, מסך 7 אינץ' שמתממשק לטלפון הנייד ולמערכת התקשורת שבקסדה. באופן תמוה מאוד, אין כאן בקרת אחיזה, אך סביר שהיא תוטמע בעתיד. יש שקע 12V ושקע USB כפול, פנסי ערפל, מיגון צד למיכל הדלק, סבל ותושבות לארגזי צד. וכל זה ב־65 אלף שקל. שווה?
המנוע מוצלח, לינארי ויעיל מאוד עד לקצה הסקאלה ול־95 כ"ס שהוא מספק, המביאים את 800MT לקצת יותר מ־200 קמ"ש. עם זאת, נראה שמערכת ההזרקה עדיין לא אפויה במאה אחוז. במצבים מסוימים תגובת המנוע לא הייתה בקורלציה לעבודת המצערת. מערכת בקרת אחיזה נדרשת כאן.

מלא ביטחון

ההתנהגות הדינמית בכביש מעולה. לא ציפינו להיגוי מהיר, אך הוא לגמרי נשלט ומדויק, ומאפשר שינויי כיוון מהירים בכבישים מפותלים. ה־800MT יציב בזכות בסיס גלגלים ארוך ומערכת מתלים טובה, ומספק ביטחון רב לרוכב. מערכת המתלים מספקת מהלך קצר יחסית לאופנועי אדוונצ'ר, כלומר מוכוונת כביש, ובסביבת המחייה הטבעית שלו – כבישים ציבוריים מכל סוג – היא עושה עבודה מעולה.
4 צפייה בגלריה
   ספורטיבי ואיכותי, אך חסרה בקרת אחיזה
   ספורטיבי ואיכותי, אך חסרה בקרת אחיזה
ספורטיבי ואיכותי, אך חסרה בקרת אחיזה
(צילום: ערן שלמה, רונן טופלברג)
ה־800MT בגרסת הספורט לא מיועד לשטח. אולם ניתן להתגלגל על שבילים פשוטים, ואפילו לעבור מכשולים קלים. המשקל שעומד על 231 ק"ג רטובים לא תורם לביטחון בשטח, אבל זה אפשרי, כמו עם כל אדוונצ'ר. הבלמים מוצלחים.
תנוחת הרכיבה זקופה ונוחה. המושב המדורג נוח, רחב ותומך היטב, והוא בגובה שיאפשר לכל רוכב להניח רגל יציבה על הקרקע. הכידון בגובה נכון והוא רחב מספיק כדי לספק שליטה, ומיגון הרוח טוב למדי במצב הגבוה.
האלקטרוניקה והבקרות טובות למדי. יש מערכת ABS להטיה, שלא ניתנת לניתוק, גם לא על הגלגל האחורי, מה שמעיד על האוריינטציה הכבישית שלו. עיקר תשומת הלב הוא למסך ה־TFT המצוין - ברור לגמרי בכל מצב, מציע מסכים מתחלפים, קל ואינטואיטיבי לתפעול.
4 צפייה בגלריה
(צילום: ערן שלמה, רונן טופלברג)
זהו האופנוע הסיני האיכותי ביותר שעליו רכבנו. לא רק באיכות המכלולים, אלא גם באיכות החומרים, הבנייה והגימור. נותר רק לבדוק איך הכלי יזדקן.

בשורה לשוק

האופנוע הזה עשוי להיות להיות נקודת המפנה של הסינים. הבשורה, שקרתה בעבר בתחום הרכב, מגיעה גם לדו־גלגלי. ובמחיר נמוך יחסית, מדובר בעסקה מצוינת.