דו"ח המסירות של איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי התפרסם היום (ג') באיחור ניכר, עקב חופשות העובדים בחגים. והבשורה שהוא מביא עמו מעודדת, שכן חודש ספטמבר החולף היה מוצלח במיוחד ביחס לחודש המקביל אשתקד עם 1,734 כלים חדשים, לעומת 1,137 כלים בספטמבר 2021 - זינוק של יותר מ-50%. יש עם זאת להזכיר כי נתון זה מושפע באופן קיצוני מכך שחגי תשרי - המאופיינים ברמת מסירות נמוכה - חלו השנה בחודש אוקטובר, ואילו אשתקד בספטמבר. בהתאם, הצפי הוא שהיקף המסירות באוקטובר השנה יהיה נמוך יחסית מאותה סיבה בדיוק.
1 צפייה בגלריה
רוכבים
רוכבים
רוכבים
(רונן טופלברג)
הנתונים המצוינים של חודש ספטמבר אחראים גם לנתון החיובי בשלושת הרבעונים הראשונים של 2022. בניגוד למגמת הקיטון במסירות שאפיינה את תחילת השנה, החודשים האחרונים הביאו עמם שיפור משמעותי ומתחילת ינואר עד סו, ספטמבר עומד השוק על 17,249 מסירות בדיוק, כ-100 כלים יותר מהמספר בתקופה המקבילה אשתקד. יש עם זאת להזכיר כי נתוני חודש אוקטובר צפויים להיות נמוכים, וכך גם אלה של חודש דצמבר אשר באופן היסטורי מציגים מכירות נמוכות במיוחד.
בחלוקה למותגים ממשיכה סאן יאנג להיות המותג הנמכר ביותר גם בחודש ספטמבר עם 472 מסירות, כאשר בקרב הצמוד על המקום השני יצאה הונדה וידה על העליונה עם 285 כלים, לעומת ימאהה עם 261 כלים.
קימקו ממשיכה להתאושש ומציגה חודש חיובי נוסף עם 241 כלים, בעוד שבמורד הטבלה בחודש החולף נמצאות פיאג'ו עם 66 כלים, ק.ט.מ עם 58, קאוואסאקי עם 37 כלים והארלי דייוידסון שהפתיעה עם מסירה של 30 כלים חדשים.