בניגוד למכוניות חשמליות שהפכו בשנים האחרונות לדבר החם של שוק הרכב, כלים דו-גלגליים חשמליים נמצאים עדיין בשוליים, תרתי משמע. אמנם דו"גים חשמליים (בעיקר קטנועים) נמכרים בישראל למעלה מעשור, אך למרות שיפור במכירות מדובר עדיין במספרים זניחים. בשנה שעברה נמכרו פחות מ-500 כלים חשמליים מתוך למעלה מ-20 אלף כלים דו-גלגליים, רובם קטנועי שליחויות.
ואת המציאות הזו ינסה לשנות פיאג'ו 1 שהושק בישראל, ופונה לקהל עירוני צעיר כפתרון ניוד זול בתוך העיר, המתחרה באופניים חשמליים שכבשו את השוק. יש עם זאת לזכור כי עם תג מחיר של 17 אלף שקל הוא יקר משמעותית מאופניים חשמליים ודורש בניגוד אליהם עלויות ביטוח ורישוי. לעומת זאת, מחירו דומה לזה של קטנועי 125 סמ"ק ובניגוד אליהם הוא מסתפק ברישיון A2 בלבד וביטוח חובה מוזל כשל קטנועי 50 סמ"ק.
בעולם משווקת פיאג'ו את ה-1 בשלוש גרסאות, שתיים מהן מותאמות לתקינת L1 האירופאית המגבילה את המהירות המרבית ל-45 קמ"ש בתמורה לפטור מרשיון, ואף אפשרות תנועה על שבילי אופניים במדינות מסוימות. בישראל, שכרגיל מפגרת אחרי התקינה האירופאית, נקבל את גרסת Active המוגבלת למהירות של 60 קמ"ש.
לפיאג'ו 1 סוללה נשלפת השוקלת 15 ק"ג וממוקמת מתחת למושב, אך עדיין מותירה חלל אחסון מספק לקסדת שלושה רבעים (לא מומלצת). קיבולת של 2.3 קילוואט אמורה לאפשר טווח נסיעה של כ-85 ק"מ במצב Eco או כ-65 ק"מ במצב Sport, כאשר טעינת הסוללה יכולה להיעשות מכל שקע ביתי באמצעות מטען מצורף. זמן טעינה מלאה עומד על שש שעות והיצרנית מבטיחה למעלה מ-800 מחזורי טעינה מלאים, לפני ירידה בקיבולת ל-70%.
ביבואנית אומרים כי העיצוב מושך העין, נוחות השימוש והבטיחות היחסית (לעומת אופניים) יקרצו לרוכבים עירוניים, אך גם הם יודעים שכל עוד לא יהיה עידוד של המדינה למעבר לקטנועים חשמליים עירוניים, או הטלת חובת ביטוח לרוכבי אופניים חשמליים, השוק הזה לא ימריא. צפי המכירות בהתאם: כ-100 כלים בשנה.