דוקאטי סופרספורט 950

  • מנוע: V-טווין, 937 סמ"ק
  • הספק לא מוגבל: 110 כ"ס, 9.5 קג"מ
  • מחיר: 109 אלף שקלים, 122 אלף שקלים ל-S
אם הוצאתם רישיון A1 ואתם מפנטזים על השחזת סליידרים במסלול, או סתם לא מסתפקים באופנוע ספורט בסיסי וקטן נפח - לדוקאטי יש הצעה מעניינת בשבילכם. דוקאטי סופרספורט 950 הוא דגם הכניסה למשפחת דגמי הסופרבייק של דוקאטי, אשר ממוקמת מתחת לדגמי הפאניגאלה הנחשקים. האופנוע הזה מכיל את כל המאפיינים של דוקאטי אמיתי: מנוע V-טווין עם צליל ממכר, שלדת מסבך צינורות, זרוע אחורית חד-צדית, מערכת בלימה מתוצרת ברמבו ומעל לכל - עיצוב סקסי ומדליק.
בגרסה הלא מוגבלת מספק מנוע ה-937 סמ"ק של דוקאטי סופרספורט 110 כ"ס. זה אמנם די רחוק מדגמי הליטר היפניים אבל מספיק בהחלט עבור רוכב שפוי. ביום מן הימים, כאשר משדרגים לרישיון לא מוגבל, אפשר להסיר את ההגבלה על המנוע ולקבל את כל הכוח שאתם צריכים על כביש ציבורי. עד אז תהנו מיתרון מערך מלא של מערכות בטיחות שכולל ABS, מערכת בקרת משיכה עם מספר מצבים וקוויקשיפטר להחלפות הילוכים סופר מהירות ללא מצמד. כסף לא מהווה עבורכם מגבלה? אפשר לשדרג וללכת על גרסת 'S' עם מתלי קצה מתוצרת אוהלינס.

קאוואסאקי Z900

  • מנוע: ארבעה צילינדרים רוחבי, 950 סמ"ק
  • הספק לא מוגבל: 90 כ"ס*
  • מחיר: 64 אלף שקלים
ה-Z900 של קאוואסאקי הוא אחד מאופנועי ה-A1 הפופולרים בישראל, ובצדק. בשונה מאופנועים מוגבלים במקור שנראים בדרך כלל כמו "אופנועי תקציב" זולים, Z900 הוא סטרייטפייטר-עירום ספורטיבי שמעוצב כמו "הדבר האמיתי". בנוסף, בשונה מרוב אופנועי הביניים שמונעים באמצעות מנוע דו-צילינדרי מקבילי, Z900 מונע באמצעות הקלאסיקה היפנית: מנוע ארבעה צילינדרים בשורה.
כאשר הוא במצבו המוגבל מתקיים אמנם פער בין הביצועים הבינוניים לעיצוב הקרבי, אבל גם כך יש למנוע הזה אופי ייחודי ובבוא העת, כאשר ההגבלה מוסרת*, הוא מספק 90 כ"ס. נתון נמוך משמעותית אמנם מהגרסה הלא מוגבלת שמתהדרת ב-125 כ"ס, אבל עדיין עדיף על אופנועי טווין-מקבילי בקטגוריה הבינונית.
אפשר לומר שה-Z900 הוא בין אופנועי הנייקד-ספורט היותר מוצלחים בשוק כיום, בין השאר בזכות תג-מחיר נמוך בכמעט 20% מאופנועי 500 ו-600 סמ"ק בקטגוריית A1. זה הופך את אופציית ה"לגדול עם האופנוע" לקוסמת יותר, שכן אין צורך לרכוש אופנוע חדש לאחר שדרוג הרישיון.

ב.מ.וו F850GS  אדוונצ'ר

  • מנוע: טווין מקבילי, 853 סמ"ק
  • הספק לא מוגבל: 89 כ"ס, 8.7 קג"מ
  • מחיר: 100-110 אלף שקלים בהתאם לאבזור
בשנים האחרונות שוק האדוונצ'רים רותח, ויצרניות האופנועים מציעות אופנועי הרפתקה מעוצבים בכל נפח ותצורת מנוע, גם כאשר השטח היחיד שצמיגי האופנועים שלהם רואים מסתכם באבק על אספלט קייצי, וההרפתקה היחידה שבה ישתתפו לקוחותיהם תהיה רכיבה קבוצתית לכוס קפה בבר בהר. וב.מ.וו, למרות שחלק מאופנועיה מסוגלים להגיע (ומגיעים) לכל פינה בעולם, היא בין מחוללות האופנה הרווחית הזו ליצרניות. מאופנועי כניסה בנפח זעיר ועד ה-R1250GS אדוונצ'ר היקר והמאובזר.
בקטגוריית הביניים מציעה ב.מ.וו את דגמי F850GS/F750GS שמהווים בעיקרון אלטרנטיבה שפויה-פיננסית עבור מי שלא רוצה - או יכול - להרשות לעצמו את אבי המשפחה הגדול והיקר. אבל חובבי ז'אנר אמיתיים שמעוניינים ביותר מהעמדת פנים אך מחזיקים ברישיון A2, יבחרו כנראה ב-F850GS בגרסה מוגבלת.
בחירה מצוינת אגב. זוהי חבילה מוטורית משובחת שמתאים כמעט לכל צורך ומציעה מכלולים מן השורה הראשונה לרבות אופציה למתלים חצי אקטיביים. בנוסף יש גם שלל אפשרויות זיווד וציוד לטיולים שיהפכו את האופנוע לגדול וכבד מדי עבור ההספק הצנוע. זכרו זאת.

ק.ט.מ 690 SMC R

  • מנוע: צילינדר יחיד, 693 סמ"ק
  • הספק לא מוגבל: 74 כ"ס, 7.5 קג"מ
  • מחיר: 70 אלף שקלים
אחת הדרכים הפופולריות לתענוג מוטורי על כביש בכל מהירות, היא בחירה באופנוע סופרמוטו. מצד שני, נישת אופנועי הכיף הזו הצטמצמה בישראל בשנים האחרונות ובין הבולטים בנותרים בולט ק.ט.מ 690 SMC R. וזה לא נורא, כי הוא ממש במקרה אחד הקרביים ביותר שאפשר לרכוש כיום בעולם, ישר מן הסוכנות בתצורה מוכנה לפעולה.
מנוע ה-690 סמ"ק הוא ה'סינגל' החזק ביותר בייצור סדרתי ומספק 74 כ"ס בתצורה חופשייה מהגבלות. אבל מכיוון שזה אופנוע קל, ויחסי ההעברה בתיבת ההילוכים קצרצרים, אפשר ליהנות ממנו (מאוד) גם בגרסה מוגבלת. ליתר ביטחון מותקנת ב-SMC-R חבילת אלקטרוניקה עדכנית עם מערכת ABS שכוללת, איך לא, "מצב סופרמוטו" מתירני ובקרת משיכה.

אינדיאן סקאוט בובר

  • מנוע: V-טווין, 1,133 סמ"'ק
  • הספק לא מוגבל: 95 כ"ס, 9.9 קג"מ
  • מחיר: 110 אלף שקלים
בדרך אל הרישיון הלא מוגבל יש גם מי שמחפשים חווית רכיבה לא-ספורטיבית ומעדיפים קרוזר נינוח בעיצוב מושקע. וזה בדיוק מה שאינדיאן סקאוט בובר יכול להציע. העיצוב הקלאסי-מודרני, עם מושב נמוך וצמיגים עבי סוליה וגבוהי דופן עושים את הסקאוט למסובב ראשים סדרתי, ומפני שכל הרעיון של כלי כזה הוא לרכוב לאט ולאפשר לכולם להביט בך - אף אחד לא ידע שאתם רוכבים על גרסה מוגבלת.
מנוע ה-V-טווין שופע מומנט גם כשהוא אינו חופשי, וזה מאפשר לו להתמודד באופן סביר עם אופנוע מגודל ששוקל כמעט רבע טונה לפני דלק. נחיתות ההספק אמורה להיות פחות קריטית כאשר משייטים על הכביש במצב רכיבה רגוע ותכל'ס, רבים מלקוחות הז'אנר בכלל לא צריכים לרכוב: הם שואבים לא פחות הנאה בעת שמשקיפים על האופנוע שלהם חונה לצד בית הקפה במפגש השבועי.

*הערה: במקור הוזכר בטעות כי ההספק המרבי של מנוע הקאוואסאקי Z900 בגרסתו לאחר הסרת המגבלה עומד על 125 כ"ס