מגפת הקורונה הכניסה את ענף הרכב לטלטלה של ממש, כאשר סגירת המפעלים והתייקרות חומרי הגלם יצרה משבר של כושר יצור ומלאי זמין, מה שגרר עליית מחירים משמעותית גם בשוק היד השנייה.
אבל בחודשים האחרונים נדמה שסוף המשבר מתקרב, כאשר המגרשים הולכים ומתמלאים והביקוש נרגע, יתכן וגם בשל עליית הריבית. אספנו את בכירי הענף לדיון באולפן ynet.
מירית מאתוס, מנהלת חטיבת הטרייד אין בכלמוביל: "אנחנו חווים בהחלט שינוי בתקופה האחרונה. היבואנים מקבלים אספקה סדירה של רכבים חדשים, ושוק היד השנייה מושפע מכך באופן ישיר. אנחנו נהנים כיום משפע של מלאי זמין במתחמי היד השנייה שלנו. הלקוח פתוח כיום לכל ההצעות - הוא מגיע עם סכום כסף ומעוניין לקבל את הצעת הערך הטובה ביותר".
שגיב מגר, מנכ"ל קבוצת טרייד מוביל, הזכיר את עליית הריבית והשפעתה על הביקוש: "הריבית עלתה במספר שלבים, ויש גם צפי לעליה נוספת. מצד אחד אנשים רוצים יותר מימון כי קשה לקנות את הרכב, אבל מצד שני הביקושים הצטננו ומרגישים בהחלט האטה. רואים את זה בקצוות - כבר הרבה יותר קשה למכור רכבים בתקציב של 300 אלף שקל ומעלה".
דני איטליאנו, משנה למנכ"ל סמלת: "הריבית היא אכן הפקטור המשמעותי שמשפיע על התחום ומייצר האטה, וזה מצטרף לסנטימנט השלילי שיש כיום בשוק. מצב הרוח הכלכלי לא מספיק חיובי. אבל עדיין לא מדובר בדרמה".
פורסם לראשונה: 17:58, 04.04.23