אחד ממותגי האופנועים הראשונים בעולם ובעבר הגדול מכולם, עם היסטוריה מפוארת וללא הווה, יקום לתחיה לאחר יובל שנים. הרנסנס ל-BSA יערך בתערוכת האופנועים בעיר ברמינגהם, בריטניה, מקום משכנה של היצרנית בחייה הקודמים.
קצת היסטוריה, בעיקר עבור הצעירים שבקוראים. אופנוע ראשון מבית BSA עלה על כבישי הממלכה המאוחדת אי שם ב-1910. שלושה עשורים לאחר מכן, במהלך מלחמת העולם השנייה, הפכה החברה לספקית האופנועים הגדולה ביותר של כוחות בעלות הברית. בתום הקרבות נפלטו עשרות אלפי אופנועים אל האזרחות והיוו נדבך מרכזי בשיקום התחבורה באירופה שלאחר המלחמה. ו-40 שנים לאחר שנוסדה, בשנות ה-50, הפכה BSA ליצרנית האופנועים הגדולה בעולם. כמה גדולה? 25% משוק האופנועים החדשים בעולם כולו. ככה גדולה.
ההמשך היה פחות מזהיר. כמו שאר מותגי האופנועים הבריטיים, BSA סבלה מניהול כושל ורשלני שהביא אותה לסף פשיטת רגל בשנות ה-70. הדרך להמנע מכך (חלקית) הייתה שת"פ עם יצרני אופנועים בריטיים אחרים שסבלו לא פחות - נורטון-וילייר וטריומף. בין השלושה, רק מותג טריומף המשיך לשווק במספרים מניחי דעת באירופה, בעיקר בבריטניה כמובן.
ב-2016 רכש קונצרן הרכב ההודי מהינדרה את הזכויות לשם המותג, תוך שהוא מקים בבריטניה מרכז מחקר ופיתוח. ממש כפי שרויאל אנפילד עשתה כמה שנים קודם לכן, עם מפעל ייעודי בברמינגהם. המשמעות היא שהדגמים שתציג BSA בעתיד הקרוב לא יהיו אופנועים קיימים של היצרנית ההודית במיתוג ועיצוב חדש, אלא חדשים מהייסוד. עם טכנולוגיות חדישות כולל מנועים חשמליים. זה המקום להזכיר כי החברה זכתה לא מכבר במענק ממשלתי בהיקף של 6.1 מיליון דולר לפיתוח מנועים נקיים מזיהום. סכום זעום אמנם, אבל התחלה מעודדת.