יצרנית האופנועים הספרדית רייחו (Rieju) שנחתה בישראל אשתקד מוכרת לנו בעיקר בזכות אופנועי האנדורו אותם היא משווקת, אלא שעושים כיום שימוש בפלטפורמת דגמי גאס גאס לפני שזו עברה להיות חלק בקבוצת ק.ט.מ. אלא שהמותג השאפתן לא מסתפק בכך. אל סוללת הדגמים של החברה הכוללת גם אופנועי כביש צנועי נפח (50 ו-125 סמ"ק) מצטרף כעת גם קטנוע חשמלי עירוני חדש.
למעשה, זה אינו הכלי החשמלי הראשון בהיצע של רייחו, המשווקת מאז 2021 ספק טוסטוס-ספק קטנוע נטול פלסטיקה בשם NUUK. אלא שהפעם, כדי לפנות לקהל עירוני רחב יותר, לקטנוע מראה ומבנה מקובל, פחות גימיק עיצובי.
שמו של הקטנוע E City והוא מתאפיין בחזית זוויתית, תאורת LED מלאה, רצפה שטוחה וחישוקי "12. כמקובל בקטנועים חשמליים מסוגו, המנוע החשמלי מוצמד לגלגל האחורי כאשר הסוללות ממוקמות מתחת למושב וניתנות לשליפה לצורך טעינה. מכלולי השלדה מעט יותר אטרקטיביים מהמקובל בקטנועים חשמליים פשוטים, עם זרוע אלומיניום אחורית הנתמכת על ידי צמד בולמים.
רייחו תציע את E City בשתי גרסאות האמורות לספק ביצועים תואמי-קטנועי 50 ו-125 סמ"ק. לגרסה הבסיסית מנוע בהספק של 1.9 קילוואט (2.5 כ"ס) ומהירות מרבית המוגבלת ל-45 קמ"ש, המעניקה לו תקינת L1 מקילה באירופה. הסוללה בגרסה זו אמורה להספיק ל-70 ק"מ.
לגרסה הבכירה יש כבר מנוע מתוצרת בוש בהספק של 3 קילוואט (4 כ"ס) אך עם מומנט של כמעט 15 קג"מ! המהירות המרבית מוגבלת ל-70 קמ"ש ושתי סוללות ליתיום-יון אמורות לאפשר טווח של 160 ק"מ במצב רכיבה Eco, החסכוני משלושה מצבי רכיבה. משקל הקטנוע עומד על 90 ק"ג קלילים ללא סוללות, כאשר כל מארז סוללה שוקל כ-12 ק"ג.
מחירו של רייחו E City מתחיל ב-3,300 יורו עבור הגרסה הבסיסית, כמה מאות יורו יותר מקטנוע 50 סמ"ק בסיסי לפני סובסידיות ממשלתיות. מחיר הגרסה החזקה עם צמד סוללות כבר מטפס ל-5,500 יורו, כ-19 אלף שקלים.