יעברו את ה-20 אלף? נקודת ציון היסטורית בשוק הרכב הדו-גלגלי, עם פרסום דו"ח התוצרים החודשי של איגוד היבואנים בלשכת המסחר. ההבטחה הייתה באוויר, הנתונים בתחילת השנה נראו מבטיחים והמצב התחבורתי מעולם לא סייע יותר. אז כבר אפשר לומר מפורשות: שנת 2021 תהיה שנת שיא במסירות רכב דו-גלגלי בישראל. נתוני הדו"ח מגלים כי בחודשים ינואר-אוקטובר עלו לכבישים 18,462 כלים דו-גלגליים, 39 יותר מכל שנת 2017 שהייתה שנת השיא של הענף בכל הזמנים.
1 צפייה בגלריה
(בילי פרנקל)
לשם השוואה, בכל שנת 2020 עלו לכבישים 18,100 כלים קטנועים ואופנועים, כך שכבר עתה מפגין השוק גידול של כ-2% שיגדל משמעותית לאחר מכירות נובמבר ודצמבר. נראה גם שאנחנו בדרך לציון היסטורי נוסף בענף: חציית קו 20 אלף הכלים בשנה, רף שהיבואנים קיוו לחלוף על פניו כבר בתחילת העשור הקודם.
את שיא המסירות החדש ניתן לתלות בתקופת הפוסט-קורונה שהכניסה את כלל ענף הרכב לתנופה גדולה, ולא פחות מכך לעובדה כי עומסי התנועה הכבדים הפכו בחודשים האחרונים לבלתי נסבלים ודחפו עוד יותר את הנהגים המיואשים - שבצדק לא רואים בתחבורה ציבורית אלטרנטיבה ראויה - לרכב דו-גלגלי.
שבירת השיא הושגה לאחר שבחודש אוקטובר החולף עלו לכבישים 1,415 כלים חדשים, ירידה קלה של 60 כלים בהשוואה לאוקטובר 2020, אך לא כזו שתטשטש את חודשי המכירות החזקים של תחילת השנה. מותגים? סאן יאנג ממשיכה לצעוד בראש עם מסירות של 4,196 כלים ונתח שוק של 22.7%, כשימאהה ממוקמת שניה עם 3,431 כלים ונתח שוק של 18.6%. במקום השלישי מתמקמת קימקו עם מסירות של 2,645 כלים (14.3% נתח שוק) מתחילת השנה, והיא מקדימה במעט את הונדה שמסרה 2,603 כלים (14.1%).