לא רק מכוניות, גם אופנועים מגיעים כיום מסין. 300SR הוא אופנוע לרוכבים מתחילים מבית היצרנית הסינית הצעירה CFmoto שאינה מוכרת לרובכם. במהלך 2020 הוא הוצג לראשונה, לקראת סופה גם הגיע אלינו כשהוא נושא לא רק סכימת צביעה מושכת עין בשם "כחול מירוצים", אלא גם תג-מחיר אטרקטיבי.
3 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
ושם גם יתרונו על פני מתחריו הישירים, עם עודף לארוחת צהריים לשניים מ-27 אלף שקלים. נכון, אופנוע כמו-ספורט יפני קטן דוגמת סוזוקי GSX-R250 (עם מנוע צנוע יותר), יקר רק ב-2,000 שקלים, אבל ימאהה YZF-R3 המתחרה החזק משמעותית, עולה כבר 38 אלף שקלים. קאוואסאקי נינג'ה ZX400R מגיע כבר ל-43 אלף. אז כן, הוא זול באופן ניכר ממרבית מתחריו על הנייר.
3 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
בסוף: ל-CFmoto יש עסקה מעניינת עבורכם, אם אתם רוכבים מתחילים בעלי רישיון A1 ומעוניינים באופנוע חדש וכמה שיותר זול. אז נכון, הוא אמנם מצויד במנוע צנוע-כוח לא משכנע במיוחד, ואפילו אינו זול במידה ניכרת מסוזוקי GSX250 המשכנע יותר. אבל לרוכבים שזה עתה מצטרפים לכביש, מוטב אולי כך. הוא בהחלט נראה טוב ומתנהג כראוי ולא פחות חשוב, יככב בתמונות שתעלו ברשתות החברתיות.
מנוע וביצועים: מנוע עם צילינדר בודד בנפח 292 סמ"ק מספק כ-28 כ"ס בלבד, ומחובר לתיבת הילוכים ומצמד שפעולתם סבירה אבל אינם שיא הדיוק. מהירות חוקית של כביש 6 אינה בלתי אפשרית להשגה אך היא בהחלט מרגישה כמו הקצה העליון. כך שעם כל הכבוד לתנוחת רכיבה ספורטיבית, ביצועים מרשימים לא תפגשו כאן.
בכביש הררי המצב בעייתי עוד יותר, שכן נדרשת פעילות הילוכים קדחתנית כדי לשמור את הכלי בתנועה ראויה, בד בבד עם מצערת מסובבת עד העצר. צבירת המהירות אינה פעולה שמרגישה נוחה למנוע הזה, ובהתאם בלימת המנוע חזקה מדי. יש אמנם אפשרות בחירה בין שני מצבי ניהול מנוע ("חסכוני" ו"ספורטיבי"), אבל נדמה כי הביטוי לבחירה באחד מהם הוא בעיקר בתצוגה על לוח המחוונים, לא תגובת המנוע בפועל.
3 צפייה בגלריה
(אופיר דואק)
התנהגות כביש: הסינים בנו אופנוע מפתיע לחיוב עם התנהגות מאוזנת ובטוחה. בעיר ומחוצה לה מאפשרים בולמי זעזועים ראויים לתרגל תנוחת רכיבה התקפית עם זוויות הטיה מכובדת, עם תחושת יציבות גם קרוב לגבולות ההשכבה. לצדם יש גם מערכת בלימה שמתפקדת היטב. ובסך הכל, יחד עם מנוע שאינו מאיים בשום מצב, זהו כלי שמשדר ביטחון חשוב לרוכב חסר הניסיון.
נוחות ושימושיות: העיצוב ותנוחת הרכיבה הספורטיבית נראים טוב. הכידון נמוך (מדי) אבל הרגליות ממוקמות היטב וגם המושב נמוך בהתאם, כך שתנוחת הרכיבה מצוינת. מהלך הבולמים קצר ולכן מומלץ לבחור נתיב התקדמות נקי מבורות ומהמורות. שדה הראיה שמעניקות מראות הצד גבולי, למרות שהן רחוקות מהכידון. מיגון הרוח מספק הגנה ושקט לרוכב אך מאפשר לזהות צליל מנוע שרחוק מלהרשים. המדבקות על הכיסוי הפלסטי לא איכותיות. מזוודות צד? לא ניתן להתקין. הסתפקו בתיק גב.