מירוץ השטח אבו דאבי דזרט צ'אלנג' לא אמור היה להיות קל, אבל אף אחד לא באמת ידע עד כמה קשה הוא צפוי להיות. לא רק בגלל תנאי השטח הכוללים דיונות ענק, אלא גם מעורבותם הלא תמיד מובנת של המארגנים במהלך קטעי הדירוג.
5 צפייה בגלריה
רז הימן והלל סגל
רז הימן והלל סגל
(צילום: Mitch Perera)
עבור רז הימן והלל סגל היה קטע הדירוג השני של המירוץ אחד מהקשים עימם התמודדו בקריירה המאוד ארוכה שלהם. מסרק ההגה ברכב המירוץ נשבר וחייב אותם לתקן בשטח. לבסוף הצליחו לדדות לסיום ללא תגבור הידראולי למערכת ובמהלך הלילה ביצעו תיקון נוסף. הבוקר זינקו לקטע הדירוג השלישי, אבל כמו ביום הראשון, גם הפעם אולצו על-ידי המארגנים לעצור באמצע קטע הדירוג בשל חשש לכניסה לחושך.
5 צפייה בגלריה
הלל סגל
הלל סגל
הלל סגל בתיקון שטח למערכת ההגה ששבקה
(צילום: עומרי גוטמן)
דן קטנוב, שעבורו זהו מירוץ בינלאומי ראשון, נפל אתמול (יום ב') מאופנועו באחד ממעברי סכיני החול קילומטרים ספורים מהזינוק. הודות למעיל הגנה מתנפח סבל קטנוב מחבלות קלות בלבד אך הוא נאלץ לפרוש מקטע הדירוג. היום זינק לקטע השלישי, אבל גם אותו קטעו המארגנים מחשש שיכנס לחושך. כעת הוא במקום ה-12 והאחרון בקטגוריית רוכבי האופנועים המתחרים לבד, ללא סיוע טכני.
5 צפייה בגלריה
דן קטנוב
דן קטנוב
דן קטנוב, חוזר לאוכף אחרי נפילה אתמול
(צילום: עומרי גוטמן)
לשני הצוותים של קבוצת ויילדרייס המתחרים בקטגוריית SSV עם קאן-אם מאבריק X3, היום השני במירוץ היה מוצלח במיוחד תוך שהם מצליחים להשלים אותו בתוך מסגרת הזמן. טל ודוד גלימידי סיימו את קטע הדירוג בזמן שש שעות ו-26 דקות, מקדימים את חבריהם לקבוצה - רועי בר טוב וגיא ביטון – ב-14.5 דקות. לשם השוואה, אלו שעתיים יותר ממה שלקח למוביל המירוץ, נאסר אל עטייה מקבוצת טויוטה, להשלים את קטע הדירוג.
5 צפייה בגלריה
טל ודוד גלימידי
טל ודוד גלימידי
טל ודוד גלימידי, בנתיים מובילים את הקטגוריה
(צילום: עומרי גוטמן)
שני הצוותים בקבוצת וילדרנס השלימו את קטע הדירוג השלישי במירוץ היום, כאשר גלמידי שוב היה לפני בר טוב בקו הסיום (בפער של 26 דקות), אבל עונש הזמן שקיבלו ביום הראשון למירוץ ממקם אותם כ-7 דקות אחרי חבריהם לקבוצה. זה המקום להזכיר כי שני הצוותים הם היחידים בקטגוריית רכבי השטח וכי הזמנים שקבעו עד כה היו מכניסים אותם לעשירייה השנייה בקטגוריית הרכבים המקצועית, המונה גם את צוותי היצרניות הרשמיות של מיני X-רייד טויוטה.
5 צפייה בגלריה
מעוז וילדר
מעוז וילדר
(צילום: עומרי גוטמן)
עבור גלמידי זהו מירוץ בינלאומי ראשון ובסיום קטע הדירוג השלישי הוא אמר "זו חוויה מדהימה. ביום ראשון היינו קצת בשוק, אבל מהר מאוד נכנסנו לעניינים. המסלול מאוד מאתגר מבחינת נהיגה, אם זה דיונות ענק אתמול או מישורים סופר מהירים היום, אבל זה כיף לא נורמלי. אני ממש שמח מהמיקום שלנו כרגע ונקווה שימשיך ככה".
לפני הצוותים הישראלים עומדים עוד שני קטעי דירוג – כ-250 ק"מ מחר ועוד כ-220 ק"מ ביום חמישי – לפני ההגעה לקו הסיום.