*בשיתוף רנו*
הרכבים ההיברידיים איתנו כבר 25 שנה, אבל נראה שבשנים האחרונות הם רושמים התקדמות משמעותית. הדגמים של היום מציעים טכנולוגיה מתקדמת, טווחים ארוכים של נסיעה חשמלית ומערכות בטיחות ללא פשרות. מהם השינויים המרכזיים בהיסטוריה של הרכבים ההיברידיים? ומהם החידושים האחרונים בדגמים העדכניים ביותר בשוק? » המדריך לחיים היברידיים: לכל הכתבות
היסטוריה של יותר מ-100 שנים
רכבים היברידיים, המוגדרים בתור רכבים המונעים על שני מקורות של כוח, החלו את דרכם ממש בתחילת עידן הרכבים הפרטיים. הרכב ההיברידי הראשון נבנה ב-1899 על ידי המהנדס פרדיננדר פורשה, והוא כלל מנוע בנזין שסיפק כוח למנוע חשמלי שהניע את הגלגלים הקדמיים של הרכב. הדגמים רשם הצלחה עם ייצור של יותר מ-300 יחידות, אך הביקוש הלך ודעך עם הקמת קו הייצור הראשון לרכבים על ידי הנרי פורד, ב-1904. היכולת של פורד לייצר רכבים עם מנוע בנזין ולהציע אותם במחירים נמוכים, הוביל להתכווצות משמעותית בשוק הרכבים ההיברידיים. במהרה הפכו הרכבים ההיברידיים לחלק מהעבר, והרעיון כמעט ונזנח למשך חמישה עשורים.
העניין המחודש בטכנולוגיה היברידית נרשם בשנות ה-60 של המאה הקודמת, אז אישר הקונגרס האמריקאי חוק המעודד שימוש ברכבים חשמליים. משבר הנפט ב-1973, שהוביל לזינוק במחירי הנפט, גרם ליצרניות לפתח דגמים שלא תלויים במחירי הדלק. בשנים שעברו מאז, יצרניות הרכב הוציאו מיליארדי דולרים על מחקר ופיתוח של טכנולוגיות היברידיות ופיתחו דגמים היברידיים ניסיוניים, ביניהן GM ואאודי.
2 צפייה בגלריה
רנו ארקנה רכב היברידי *לשימוש הכתבה בלבד*
רנו ארקנה רכב היברידי *לשימוש הכתבה בלבד*
רנו ארקנה, רכב היברידי
(יח"צ)
עידן הייצור ההמוני מתחיל לפני 25 שנים ולא מפסיק להתקדם
במהלך השנים הפכו הרכבים ההיברידיים לנפוצים יותר ויותר בשוק הרכב העולמי. כיום אפשר למצוא גם רכבי PHEV, שהם רכבים היברידיים נטענים, המשלבים בין מנוע בנזין ומנוע חשמלי נטען. במשך השנים, כל דור חדש של דגמים היברידיים רשם שיפור משמעותי ביעילות צריכת האנרגיה, במקביל להפחתת עלויות הייצור, הגדלת המרווח הפנימי והחיצוני, שיפור בביצועי המנועים ושדרוג המאפיינים הצרכניים של הרכב כגון עיצוב פנים, מערכות בטיחות ועוד.
הדגמים ההיברידיים של 2023 - שיפור במרחק הנסיעה החשמלית, בנוחות ובביטחון
חלק מהשיפור המשמעותי של השנים האחרונות בדגמים ההיברידיים, אשר הופך אותם לאלטרנטיבה פופולארית במיוחד, הוא המרחקים המשמעותיים בהם אפשר לנסוע על אנרגיה חשמלית בלבד.
רנו ארקנה החדש, למשל, הוא דגם SUV היברידי אשר מאפשר עד 80% נהיגה חשמלית בתוך העיר, ללא צורך בטעינה. התוצאה היא נסיעה חסכונית (ושקטה) למשך רוב זמן הנסיעה של המשפחה הממוצעת. בניגוד לתפיסה על כך שרכבים היברידיים משלמים במרווח הפנימי ובנפח תא המטען בעקבות הסוללה והמנוע החשמלי, דגמים כמו רנו ארקנה מתקנים את הרושם המוטעה עם מרווח פנימי עצום ותא מטען מפנק וגדול.
ההפחתה המתמשכת בעלויות הייצור עוזרת ליצרניות להציע דגמים היברידיים במחירים משתלמים יותר ויותר, במיוחד בהתחשב בחיסכון הגדול בעלויות התדלוק במשך שנות השימוש ברכב.
2 צפייה בגלריה
רנו ארקנה רכב היברידי *לשימוש הכתבה בלבד*
רנו ארקנה רכב היברידי *לשימוש הכתבה בלבד*
רנו ארקנה החדש - מאפשר עד 80% נהיגה חשמלית בתוך העיר
(יח"צ)
היום אפשר למצוא היברידיות בכל גודל וסוג – כולל SUV משפחתי מפנק
אם בעבר היצע הדגמים ההיברידיים היה דל במיוחד וכלל קטגוריות מצומצמות מאוד, היום אפשר למצוא בשוק דגמים היברידיים כמעט בכל קטגוריה, החל מרכבי מיני, דרך דגמי SUV למשפחות ועד רכבי עבודה. רנו ארקנה, למשל, הוא רכב SUV קופה, קטגוריה צומחת ופופולארית בקרב משפחות המחפשות נוחות נסיעה, מרווח וחוויית נהיגה.
דגם ה-SUV של רנו כולל תא מטען ענק, עיצוב מודרני ואיכותי מבחוץ ומבפנים, מסך מולטימדיה גדול, סאנרוף וגם מערכות בטיחות מתקדמות שמאפשרות לצאת לדרך בשקט נפשי.
בשורה התחתונה, 25 שנים אחרי השקת הרכב ההיברידי הראשון בייצור המוני, ויותר מ-100 שנים אחרי המצאת הרכב ההיברידי, הדגמים ההיברידיים של היום מציעים ביצועים, נוחות, בטיחות ועיצוב ממש כמו שאר סוגי הרכבים, ובמחירים משתלמים
*בשיתוף רנו*