*בשיתוף רנו*
כל בעל רכב שואף ליהנות מהרכב למשך מספר שנים, תוך שמירה על חיסכון בעלויות ועמידה בצרכים של בני המשפחה מהרכב המשפחתי. בשנים האחרונות, על רקע הגידול בהיצע הרכבים ההיברידיים, אפשר להשוות כיום בקלות בין רכבים עם מנוע בנזין לבין רכבים היברידיים, ולקבל את הבחירה הרלוונטית ביותר עבורכם. כדי להקל עליכם בבחירה, אספנו את הנקודות המרכזיות שמבדילות בין רכבים היברידיים לבין רכבים עם מנוע בנזין. » המדריך לחיים היברידיים: לכל הכתבות
חיסכון בדלק
הסיבה הנפוצה ביותר לבחירה ברכב היברידי על פני רכב עם מנוע בנזין היא החיסכון המשמעותי בהוצאות על דלק. ככל שהרכב ההיברידי משתמש יותר במנוע החשמלי, כך עלויות הדלק החודשיות פוחתות. על פי חלק מההערכות, ניתן להגיע לחיסכון של עד 50% בתדלוק בכל חודש עם רכבים היברידיים.
המפתח לבחירה החסכונית ביותר נמצא באופי הנהיגה והשימוש ברכב - הדגם ההיברידי רנו ארקנה, למשל, כולל מנוע חשמלי שיכול לכסות על עד 80% מהנסיעות בעיר, מה שהופך אותו לבחירה אטרקטיבית לרכב שצפוי לנסוע בעיקר בעיר. בשורה התחתונה, כאשר בוחנים את השימוש של המשפחה הממוצעת בישראל, הרוב המכריע של הנסיעות הוא בסביבה עירונית (או בפקקים בכביש מהיר, למרבה הצער), לכן, רכב היברידי עם יכולת רלוונטית יכול לחסוך אף יותר בהוצאות התדלוק.
3 צפייה בגלריה
רנו ארקנה רכב היברידי *לשימוש הכתבה בלבד*
רנו ארקנה רכב היברידי *לשימוש הכתבה בלבד*
רנו ארקנה - ניתן להגיע לחיסכון של עד 50% בתדלוק בכל חודש
(יח"צ)
תחזוקה
בעיקרון, התחזוקה התקופתית של מנועי הבנזין היא זהה (החלפת שמן, מים וכו'). מעבר לתחזוקה השוטפת, נכנסים שני היבטים שצריך לקחת בחשבון – הראשון הוא התחזוקה של המנוע החשמלי והסוללה. מצד אחד, הרכיבים החשמליים דורשים פחות תחזוקה שוטפת, אבל צריך לקחת בחשבון את החלפת הסוללה שתגיע בשלב כזה או אחר.
מצד שני, שני המנועים חולקים בנטל בעקבות השימוש התדיר במנוע החשמלי, כך מנוע הבנזין סופג פחות בלאי, ולכן מועד פחות תקלות, בתיאוריה. בחירה ביצרנית מוכרת ואמינה תתרום לשקט הנפשי והסיכוי לתקלות בהמשך הדרך.
מחיר
אם בעבר היה פער יחסית משמעותי בין דגמים היברידיים לדגמים זהים בעלי מנוע בנזין, בשנים האחרונות הפער הצטמצם משמעותית, וכיום אפשר לראות הבדלים של אחוזים בודדים בחלק מהדגמים. כשמשווים את הפער הקטן במחיר לחיסכון המשמעותי בעלויות התדלוק בטווח הרחוק, אפשר להגיד שמחיר לא משחק תפקיד גדול בשיקולים בין רכב עם מנוע בנזין לרכב היברידי. מעבר לכך, היום אפשר למצוא דגמים היברידיים של מגוון יצרניות ובמגוון קטגוריות, כך שאפשר לבחור את הרכב ההיברידי הבא שלכם על פי תקציב בצורה נוחה ויעילה יותר.
היצע
כאמור, ההיצע של הדגמים ההיברידיים רחב בהרבה בשוק הרכב של היום לעומת העבר. כיום כל היצרניות המובילות מציעות דגמים היברידיים, ואפשר למצוא רכבים היברידיים בכל הקטגוריות, החל מרכבי מיני, דרך רכבי SUV משפחתיים כמו רנו ארקנה, ועד רכבי יוקרה. לכן, בכל הנוגע להיצע, אפשר להגיד שהבחירה של רכב היברידי נוחה כמעט כמו רכב עם מנוע בנזין בלבד.
נוחות נסיעה
נוחות נסיעה כוללת תחתיה הרבה מאוד פרמטרים – החל מחוויית נהיגה, נוחות המושבים, מרווח פנימי מלפנים ומאחור, איכות ההרכבה והחומרים, חוויית הניווט ומערכת הבידור ועד גודל תא המטען. הערך המוסף של רכב היברידי, שלא קיים ברכב עם מנוע בנזין בלבד, הוא נסיעה שקטה וחרישית בזמן השימוש במנוע חשמלי. מי שלא חווה עדיין נסיעה ללא טרטור המנוע האינסופי, לא מכיר את איכות החיים ממנה נהנים הנוסעים.
הדגם ההיברידי החדש של רנו, רנו ארקנה, מציעה נוחות נסיעה ברמה הגבוהה ביותר לרכבים משפחתיים, עם תא מטען גדול, סאנרוף, מסך מולטימדיה מתקדם, חיבוריות לאפליקציות הרכב של אפל וגוגל, מערכות בטיחות מתקדמות ועוד. וכמובן, בנוסף לכך, הדגם מציעה נסיעה שקטה בזמן השימוש במנוע החשמלי (עד 80% מהנסיעות העירוניות).
3 צפייה בגלריה
רנו ארקנה רכב היברידי *לשימוש הכתבה בלבד*
רנו ארקנה רכב היברידי *לשימוש הכתבה בלבד*
רנו ארקנה מציעה נוחות נסיעה ברמה הגבוהה ביותר לרכבים משפחתיים
(יח"צ)
סחירות
בעבר, כאשר היו מעט דגמים היברידיים בשוק והמודעות אליהם היתה נמוכה יחסית, גם המכירה שלהם היתה יכולה להיתקל בקשיים. היום, כאשר לכל היצרניות המובילות יש דגמים היברידיים והישראלים כבר מכירים את כל היתרונות שלהם, שוק המשומשות של הרכבים ההיברידיים מאופיין בדומה לשוק רכבי הבנזין - אם הרכב אמין, הוא שומר על הערך שלו ויש לו ביקוש גם בשוק המשומשות.
האימפקט הסביבתי
לסיום (ואולי לפני הכל), הבחירה ברכב היברידי היא בחירה סביבתית יותר מרכב עם מנוע בנזין בלבד. הסוללה של הרכב ההיברידי נטענת מהאנרגיה המופקת מבלימת הרכב, וכאשר הרכב מונע על ידי המנוע החשמלי, הוא לא פולט מזהמים. בעידן של היום, אל מול ההתחממות הגלובלית, מדובר על שיקול עם חשיבות שעשויה להיות הרבה מעבר לשיקולים האחרים.
*בשיתוף רנו*