ההנחיות העדכניות של משרד הבריאות דרשו לסגור שורה ארוכה של בתי מסחר ובהם קניונים, מסעדות, בתי קולנוע, מכוני כושר ובריכות ציבוריות ועוד. גם באולמות התצוגה של יבואני הרכב והמוסכים עסקים יש צפיפות פחותה אך לפחות לפי דיווחי היבואנים, הפעילות באולמות התצוגה מתבצעת כמעט ללא שינוי, יש ימי מכירות ופרסום אינטנסיבי ואין עיכוב בהגעת מכוניות או חלקי חילוף. עם זאת, חלק מהיבואנים כן הודה כי תנועת הלקוחות דלילה ביותר וקשה למצוא אופטימיות בקרב העוסקים בתחום.
1 צפייה בגלריה
(קובי ליאני)
קבוצת יוניון: בטויוטה ממשיכים במבצעי מכירות אך הצוותים באולמות התצוגה ובמוסכים עובדים בשתי משמרות נפרדות, על מנת למנוע השבתה במקרה של הדבקה. לקוחות שיבקשו נסיעת מבחן יוכלו לקחת את הרכב ללא נציג מכירות מלווה. במותג הסיני GAC שהחל לפעול לפני שבועות ספורים פיצלו את צוותי המכירות כך שמחצית מהמוכרים מקיימים פגישות מחוץ לאולם, וכן רווחו הזמנים בין נסיעות המבחן. במותג היוקרה לקסוס תוגברה פעילות השינוע של הרכבים מבית הלקוח לטובת טיפולים ותיקונים, ואילו תהליך מסירת הרכב ללקוחות קוצר כך שחלק מההדרכה מתבצעת בווידאו.
כלמוביל: יבואנית יונדאי, מיצובישי ומרצדס ממשיכה בפעילות שגרתית, תוך הקפדה על מספר מירבי של 10 אנשים בעת ובעונה אחת באולמות התצוגה. במידה וזוג לקוחות יבקש רכב לנסיעת מבחן, תתאפשר נסיעה ללא נציג או נסיעה עם נציג מלווה (כך ש-3 נוסעים ישהו ברכב) בחלונות פתוחים.
טלקאר: יבואנית קיה וסאנגיונג מפעילה את אולמות התצוגה ללא מגבלות על כניסת קהל, בשל העובדה שהפגישות נערכות באופן אישי בשולחנות נציגי המכירה תוך שמירה על מרחק מינימלי נדרש. לקוחות שיבקשו נסיעת מבחן יבצעו אותה ללא נציג מלווה. בנוגע להשקת דגמים חדשים וימי מכירות ציינו בטלקאר כי הם עוקבים אחר ההתרחשויות ויגיבו בהתאם.
לובינסקי: יבואנית פיז'ו, סיטרואן ואופל צמצמה במחצית את כמות כוח האדם באולמות התצוגה ובמתקני האחסנה והלוגיסטיקה, במטרה להימנע מהשבתה במקרה של הדבקה של אחד העובדים. נציגי המכירות באולמות עובדים עם כפפות ומסיכות הגנה, ואילו באגף נסיעות המבחן מגבילים את הנסיעה לשני נוכחים ברכב ומחטאים את הרכב בין הנסיעות. בשלב זה אין עיכובים במסירת רכבים חדשים, למעט מקרים נקודתיים שנובעים מהאטת פעילות משרד הרישוי.
דלק מוטורס: יבואנית מאזדה, פורד וב.מ.וו דחתה את ההשקות המתוכננות של המיני החשמלית ופורד פוקוס החדשה, וכן צמצמה את כמות העובדים באולמות התצוגה. נסיעות המבחן מתבצעות ללא נציג מלווה. בתקופה הקרובה צפויים שינויים בתכנית העבודה בכל הנוגע להשקות של דגמים נוספים, אך לא צפויים עיכובים באספקת כלי רכב חדשים או חלפים.
סמלת: יבואנית פיאט, סובארו וג'יפ מינתה את מנהלי אולמות התצוגה כאחראים על מכסה מקסימלית של 10 נוכחים באולמות, וכן דורשת הקפדה על מרחק של 2 מטרים בין אנשים. נסיעות מבחן מתקיימות לנהג בודד בלבד עם נציג מלווה, ובמידה ותידרש נסיעה לזוג רוכשים - יתבצעו שתי נסיעות מבחן נפרדות. נציגי המכירות עוטים מסיכה ובמרכזים הלוגיסטיים פוצלה העבודה לשתי משמרות.
מאיר: יבואנית וולוו והונדה קיצצה במחצית את מצבת העובדים באולמות התצוגה, כאשר העובדים מגיעים לסירוגין - יום כן ויום לא. בשלב זה, הנוכחות באולמות לא מגיעה ל-10 אנשים בשל תנועת לקוחות דלילה ואילו נסיעות המבחן יתאפשרו בחלק מהמקרים ללא נציג מלווה. יתכנו שינויים במועדי השקות הדגמים.
מכשירי תנועה: יבואנית סוזוקי ריווחה את שולחנות המכירה בכל הסניפים, חיטאה את האולמות והעמידה מתקני אלכוג'ל בכניסה לאולמות ועל שולחנות נציגי המכירה. לקוחות יוכלו לצאת לנסיעת מבחן ללא נציג מלווה, ואילו ימי המכירות יתקיימו כמתוכנן - כולל המבצעים לעמיתי "חבר" שצפויים להיפתח בסוף החודש. במותג המשאיות מאן פועלים כרגיל ומבצעים נסיעות מבחן ללקוחות עם חלונות פתוחים לאוורור.
חברת המזרח: יבואנית יגואר ולנדרובר מינתה את פקידות הקבלה באולמות התצוגה לאחראיות על מכסת הלקוחות באולם, ואלו סוגרות את האולם ברגע שישנם 10 נוכחים במקום. לצורך נסיעות מבחן מגיעים בחלק מהמקרים לבית הלקוח. ואילו במידה ובני זוג יבקשו נסיעת מבחן - זו תתבצע בשני סבבים נפרדים. הודעות ימסרו בהמשך בנוגע לשינויים במועדי השקות, למשל הדיפנדר החדש.
UMI: יבואנית שברולט, איסוזו וקדילאק צמצמה את כמות העובדים באולמות התצוגה על מנת לאפשר כניסת לא יותר מ-10 לקוחות, כאשר מנהלי האולמות אחראיים על ספירת הנוכחים. לקוחות שיחששו להגיע לאולמות התצוגה יוכלו להזמין נסיעת מבחן לביתם, כאשר במידה וזוג לקוחות ירצו לבצע נסיעה משותפת - תתאפשר נסיעה עצמאית ללא מלווה.
צ'מפיון מוטורס: יבואנית פולקסווגן, סקודה, סיאט ואודי מפעילה את אולמות התצוגה במתכונת רגילה אך אינה מאפשרת נסיעות מבחן. מרבית עובדי המטה של החברה עברו לעבודה מהבית.
קרסו מוטורס: יבואנית רנו, ניסאן, דאצ'יה ואינפיניטי מפעילה את אולמות התצוגה במתכונת רגילה ובמקביל מאפשרת ללקוחות לרכוש רכבים באופן טלפוני או מקוון, להזמין נסיעת מבחן לביתם או לבצע את הנסיעה באולם ללא נציג מלווה. מוקדי החברה חולקו למספר מתחמים על מנת להגביל את מספר הנוכחים לעשרה. בשלב זה לא צפויים שינויים במועדי ההשקות.
קבוצת שלמה: חברת הליסינג וההשכרה עדכנה כי מרבית הסניפים נותרו פעילים. כל שירותי המכירה והליסינג יתאפשרו גם באמצעות שיחת טלפון, שיחת וידאו בווטסאפ או בפגישה עם נציג החברה בבית הלקוח בתוך 24 שעות. כמו כן ניתן לרכוש רכב באמצעות חתימה דיגיטלית מרחוק ולקבל את הרכב הביתה. בכל נקודות המכירה מונה מנהל אחראי לשמירת הנחיות משרד הבריאות ובמידת הצורך מתנהלים מפגשי החברה מחוץ למשרד באוויר הפתוח.
אוטודיל: חברת היד השניה, שגם מייבאת את מכוניות אסטון מרטין, תאפשר במקרים מסוימים פגישת מכירה בבית הלקוח ותעביר חלק מפגישות המכירה מהמשרדים אל המגרשים הפתוחים. נסיעות מבחן לא יתאפשרו בשלב זה.

הכותב חבר מערכת icar