המשבר הכלכלי בעקבות נגיף הקורונה מחייב אומנם להדק את החגורה הפיננסית שלנו, אבל כלי רכב פרטי עשוי להיות הכרח עבור לא מעט אזרחים שאינם יכולים להשתמש בתחבורה הציבורית. ממילא, חלק לא קטן מהקוראים ימצא עצמו עם פחות כסף בעתיד הקרוב, כך שההוצאה על רכישת רכב הופכת למעיקה עוד יותר. לכן כינסנו עבורכם חמש מכוניות משומשות צנועות וזולות, שכולן עולות פחות מעשרת אלפים שקלים. וכן, כולן מגיעות מיפן או מקוריאה, כי אמינות גבוהה היא חלק מהעניין.
6 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)
לפני שניגש אל המומלצות, חשוב לזכור כי מכיוון שמדובר בכלי רכב ותיקים (מאוד) על הכביש, חשיבות המצב הספציפי של הרכב הנדון היא קריטית. לאו דווקא מספר הידיים או הקילומטראז', אם כי ככלל אצבע, עדיף בשני המקרים כמה שפחות. מכוניות שטופלו ביד אוהבת לאורך השנים, גם אם עברו מיד ליד וצברו הרבה קילומטרים, עשויות להסתמן כעדיפות בהרבה על רכב "יד שנייה מרופא" שהוזנח ולא טופל בזמן מעולם.
ועוד עניין. בהתחשב במחיר הנמוך יחסית, לחלק מהאבזור המתכלה יש משמעות ניכרת במחיר הרכישה. ארבעה צמיגים חדשים עשויים להתבטא ב-15% מערך הרכב. הוסיפו לכך מצבר חדש וטיפול גדול שנערך לאחרונה וכלל החלפת רפידות, והגעתם לכרבע ממחיר הרכב ואף יותר. קחו זאת בחשבון.

טויוטה יאריס (2004-2000)

הדור הראשון של טויוטה יאריס זוכה למרות גילו המופלג (20-15 שנה) לרמת אמינות גבוהה במיוחד, עם תיבת הילוכים אוטומטית אמינה. בגלל שמירת ערך גבוהה לה זוכה היאריס, מסגרת התקציב מחייבת דגמים ותיקים יחסית. מכונית מצוינת לשימוש עירוני אם כי צפופה יחסית, ואפילו מושב תינוק מאחור אינו נוח לשימוש, אם כי תא המטען הזעיר מפתיע ומסוגל להכיל עגלת תינוק מקופלת.
מנוע: ארבעה צילינדרים, 1.3 ליטר, 87 כ"ס
תיבת הילוכים: אוטומטית, ארבעה יחסים
בעד: אמינות, סחירות, ביצועים
נגד: צפוף, ישן יחסית, מחייב בדיקה קפדנית במיוחד של מכלולים מזדקנים

דייהטסו סיריון (2008-2006)

דייהטסו סיריון מצוידת באותה חטיבת כוח של היאריס ובהתאם מציגה באזור המנוע-גיר רמת אמינות גבוהה, אם כי האלטרנטור עשוי להתגלות כבעייתי. היתרון על פני היאריס - התקציב מאפשר שנתונים מתקדמים יותר. החיסרון: היאריס נסחרת טוב יותר ומרגישה איכותית בהרבה.
מנוע: ארבעה צילינדרים, 1.3 ליטר, 87 כ"ס
תיבת הילוכים: אוטומטית, ארבעה יחסים
בעד: אמינות, ביצועים, מודרנית יחסית
נגד: נוחות נסיעה

יונדאי גטס (2010-2003)

יונדאי גטס היא מכונית ראשונה של היצרנית הקוריאנית בסגמנט סופר-מיני. עיקר יתרונה הוא ברמת אמינות גבוהה, תא נוסעים מרווח יחסית ומספר גדול ממנה בשוק, מה שמסייע לדחוק את המחיר מטה. הגטס שלאחר מתיחת הפנים מ-2006 מצוידת במנוע חזק וחסכוני יותר, ואתם יכולים להשיג רכב בן 10 שעבר יד או שתיים עם קילומטראז' מצחיק, אם רק תחפשו היטב.
מנוע: ארבעה צילינדרים, 1.4 ליטר, 97 כ"ס
תיבת הילוכים: אוטומטית, ארבעה יחסים
בעד: נפוצה, זולה, אמינה
נגד: צריכת דלק, איכויות נסיעה, בטיחות

ניסאן מיקרה (2008-2007)

ניסאן מיקרה היא מהבודדות כאן שבה השקיעו בסעיף העיצוב. עם זאת, לצד המראה המצודד היא פחות מרווחת לנוסעים ולמטען. הביצועים בה טובים יחסית וצריכת הדלק צנועה.
מנוע: ארבעה צילינדרים, 1.4 ליטר, 83 כ"ס
תיבת הילוכים: אוטומטית, ארבעה יחסים
בעד: עיצוב, זריזות
נגד: שימושיות

סוזוקי אלטו (2010-2009)

סוזוקי אלטו תיזכר כמי שהחייתה את קטגוריית מכוניות המיני העירוניות בתחילת העשור עם האלטו הסופר-זולה. היא מציעה ביצועים סבירים בהחלט עם צריכת דלק נמוכה ורמת אמינות גבוהה. אלא שהנסיעה אינה נוחה במיוחד, והיא מרגישה זולה בתא הנוסעים. בתקציב המוגדר היא מתאימה בעיקר בגרסאות ידניות.
מנוע: שלושה צילינדרים, 1.0 ליטר, 67 כ"ס
תיבת הילוכים: ידנית, חמישה הילוכים
בעד: אמינות, צריכת דלק, חדשה יחסית
נגד: מושב אחורי, ביצועים, איכויות נסיעה