אודי A3: השראה מ-e-tron

מתי בארץ: בסתיו
הדור הרביעי של מייסדת קטגוריית הקומפקטיות-יוקרתיות מתבסס כמו קודמיו על פלטפורמת הגולף. העיצוב מזכיר במידת מה את ה-e-tron החשמלי והיצע הגרסאות יכלול מנוע ליטר בנזין היברידי-קל (110 כ"ס), ושתי גרסאות היברידיות-נטענות (204 ו-245 כ"ס, עם טווח חשמלי של 60 ק"מ). הגרסה העיקרית עבורנו תהיה כבעבר ה-1.5 ליטר (150 כ"ס). תוספת מעניינת: ניתן יהיה להתאים מראש כיוון מראות ומושבים, מערכת שמע ויעדי מערכת ניווט לשישה נהגים שונים.

אינפיניטי QX50: מנוע מהפכני

מתי בארץ: בקיץ
שנתיים לאחר שנחשף יגיע אלינו סוף סוף מתחרה יפני לוולוו XC60 ולאודי Q5. הדור החדש של ה-QX50 (לראשון קראו EX37) זכה לעיצוב שמרני יחסית בעיקר בתא הנוסעים, אך נהנה ממנוע 2.0 ליטר (268 כ"ס) מהפכני עם יחס דחיסה משתנה, שאמור להפוך אותו לחסכוני ב-15% לעומת מנועים בהספק דומה, וב-35% ממנוע ה-V6 בדור הקודם. עם הפסקת ייצור ה-Q30/QX30 צפוי QX50 להפוך לדגם הנמכר ביותר של אינפיניטי אצלנו.

איון S ו-LX: חשמליות מתקדמות

20 צפייה בגלריה
GAC איון
GAC איון
(צילום: ניר בן זקן)
מתי בארץ: דצמבר
החשמלית הראשונה של קבוצת GAC הסינית, ה-GE3, היא מכונית בסיסית למדי. אבל צמד הדגמים הבאים שינחתו בארץ הם סיפור אחר לגמרי. איון היא מותג חשמלי ייעודי של היצרנית, עם מכוניות שתוכננו מראש ללא מיכל דלק. ה-S היא מכונית סדאן, ה-LX הוא ג'יפון, שניהם עם 181 כ"ס, סוללות חשמליות של 59, 70 ו-93 קילוואט שעה, וטווח נסיעה רשמי של כ-400 ק"מ. העיצוב ותאי הנוסעים מודרניים, יש להם מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות והם יותאמו לשימוש בעמדות טעינה מהירה.

סיטרואן DS3 קרוסבק חשמלית: מול לקסוס

מתי בארץ: במחצית השנייה של השנה
מותג היוקרה של פיז'ו-סיטרואן ישווק חשמלית ראשונה על בסיס רכב הפנאי DS3. מכאנית היא מבוססת על ה-2008 החשמלית, עם 136 כ"ס, סוללת 50 קוט"ש וטווח רשמי של 320 ק"מ בין טעינות, לרבות אפשרות לטעינה מהירה. בכך תקדים DS את אודי ומרצדס, שחשמליות קומפקטיות מקבילות מתוצרתן יושקו כאן לא לפני 2021.

הונדה ג'אז: קטנה גדולה

מתי בארץ: בקיץ
ההיצע של הונדה בישראל משווע לדגמים חדשים, והג'אז החדשה תהיה עבורו חיזוק חשוב. הסופר-מיני היפנית תמיד הייתה מרווחת יחסית לגודלה וצפויה להיות כזו גם כעת למרות קיצור קל של המרכב - אורכו כעת ארבעה מטרים בלבד - לטובת תנועה עירונית וחנייה נוחות. הפעם יש גם גרסה דמויית כביש-שטח ש'סוגרת להונדה את הפינה' של הג'יפונים הקטנים. המנוע היברידי בנפח 1.3 ליטר עם 98 כ"ס וצריכת דלק משולבת רשמית של 22 ק"מ לליטר.

טויוטה יאריס: 35 ק"מ לליטר

מתי בארץ: אוגוסט
ב-2019 הפכה הסופר-מיני של טויוטה לנמכרת ביותר בארץ, והדור החדש ינסה לשמר את מעמדו הבכיר. היאריס קצרה כעת אפילו מהונדה ג'אז, אבל הדור החדש רחב ב-5 ס"מ ויציע שתי יחידות הנעה: טורבו-בנזין עם 120 כ"ס או היברידית עם 115 כ"ס, שתיהן עם מנוע 1.5 ליטר. המנוע ההיברידי מתהדר בנתון צריכת דלק רשמי מרשים מאוד של 35.6 ק"מ לליטר. על בסיס היאריס החדשה תשיק טויוטה גם ג'יפון חדש שיתחרה בסיאט ארונה ובקיה סטוניק, ויגיע אלינו ב-2021.

יונדאי ווניו: קטן וקשוח

מתי בארץ: אפריל-מאי
בקיץ הקרוב יגיע אלינו הפאלסייד, הדגם היקר ביותר אי פעם שיונדאי שיווקה בישראל, קרוסאובר גדול שיתחרה בשברולט טראוורס. בסוף השנה תגיע גם i20 חדשה לגמרי. אבל עוד לפני כן נקבל ג'יפון נוסף בשם ווניו, קטן וזול יותר מהקונה. יש לו מנוע בנפח 1.6 ליטר עם 123 כ"ס, הוא מצויד בשלל אביזרי בטיחות אקטיבית ומידות קטנות במעט מהמתחרה העתידית, סיאט ארונה. עם זאת, הוא גבוה יחסית ונהנה מעיצוב "קשוח".

לנד רובר דיפנדר: חובת ההוכחה

מתי בארץ: אפריל-מאי
אחרי פסח צפוי להגיע אלינו לנד רובר דיפנדר חדש, שמלבד השם נטול כל קשר מכאני לרכב השטח הראשון והאייקוני של המותג הבריטי. מה כן יש לו? חובת הוכחה שהוא 4x4 קשוח אשר מצדיק שם קודמו. בניגוד לדיפנדר היוצא והמיושן, הדגם החדש מבוסס על מרכב אחוד ומיתילם נפרדים שאמורים לספק איכויות עדיפות בכביש, מנועי בנזין ודיזל מוגדשים ומודרניים ותיבה אוטומטית. הוא ישווק בגרסת שלוש דלתות קצרה או חמש דלתות ארוכה, עם אפשרות לעד שבעה נוסעים. מעניין יהיה לגלות עד כמה שומרת חברת המזרח, היבואנית, על תג המחיר שהצמידה לו לפני מספר חודשים: 495 אלף שקלים לגרסה ארוכה (110) בסיסית עם מנוע 2.0 דיזל (200 כ"ס) וחמישה מושבים.

לקסוס UX300e: חשמלית ראשונה בסגמנט

מתי בארץ: יוני
מאז ינואר עלו לכבישי ישראל יותר מ-200 אודי e-tron חשמליות, הוכחה לביקוש הער לרכב חשמלי בקטגוריית היוקרה למרות שהם נושאים תגי-מחיר גבוהים. לקסוס צפויה להיות ראשונה להציע כאן חשמלית-יוקרתית, גרסת אפס-פליטה ל-UX, הג'יפון הקטן ולכן הזול יחסית שלה. בחרטום מוצב מנוע שמייצר 204 כ"ס, יש סוללת 55 קוט"ש והבטחה לטווח של 300 ק"מ בין טעינות עם אפשרות טעינה מהירה. השינויים קוסמטיים מבחוץ ובתא הנוסעים צנועים ביחס לגרסה הרגילה.

מיני קופר SE: רטרו ללא זיהום

מתי בארץ: אפריל
יותר מעשור מאז השתעשעה ב.מ.וו בייצור מוגבל לצרכי ניסוי של מיני חשמלית, משיקה היצרנית הבווארית גרסה חשמלית סדרתית ונטולת-זיהום במותג מיני השייך לה. כבסיס נבחר דווקא מרכב השלוש דלתות - הפחות שימושי - בעיצוב רטרו. למנוע יש 184 כ"ס אך הוא מגובה בסוללה 33 קוט"ש צנועים, ולכן טווח הנסיעה קצר יחסית למקובל כיום בדגמים מודרניים - 235 ק"מ בלבד. הארכת טווח תהיה גם כאן אפשרית בזכות עמדות טעינה מהירה.

מיצובישי אאוטלנדר: 70 ק"מ חשמליים

מתי בארץ: ברבעון אחרון
למרות שהדגם הנוכחי כבר בן שמונה ומתמודד מול מתחרים צעירים בהרבה, מיצובישי אאוטלנדר שומר על מעמדו כג'יפון-שבעה-מושבים הנמכר בישראל. בסוף השנה יגיע הדור הרביעי שלו (שעדיין לא נחשף), עם קווי עיצוב דומים לרכב התצוגה אנגלברג-טורר, ועם סוללה גדולה יותר בדגם ההיברידי-נטען (20 קוט"ש במקום 14) שהיה ראשון בקטגוריה. טווח הנסיעה החשמלי-רשמי הוארך כך ל-70 ק"מ.

מרצדס GLB: שבעה מקומות

מתי בארץ: יוני
בשונה ממותגים רגילים, רכבי פנאי קומפקטיים עם שורת מושבים שלישית אינם קיימים בקטגוריות היוקרה למעט נציגות בודדת של לנד רובר דיסקברי ספורט. מי שצפוי לשאת תג-מחיר צנוע יחסית של 300 אלף שקל הוא מרצדס GLB החדש, המבוסס על פלטפורמה שמשמשת את ה-A קלאס. שורת המושבים השנייה נעה על מסילה, ויכולה להגדיל את נפח תא המטען או את המרווח לרגלי הנוסעים.

סובארו איבולטיס: 8 מקומות בכ-300 אלף שקל

מתי בארץ: ספטמבר
בשוק האמריקאי שעבורו הוא נולד קוראים לו אסנט. בשווקי הייצוא, כולל ישראל, הוא יקבל את השם איבולטיס. כך או כך זהו הכביש-שטח הגדול והיקר ביותר שייצרה סובארו מעולם. באורך של 4.99 מטר, רוחב של 1.93 מטר ומקום מרווח יחסית ל-7-8 נוסעים. למנוע 2.4 ליטר טורבו-בנזין יש 260 כ"ס, ההנעה היא כפולה קבועה, נעזרת מצב "שטח" (X-מוד) של סובארו, עם מרווח גחון נדיב יחסית של 22 ס"מ. תג המחיר צפוי להתחיל מתחת ל-300 אלף שקלים, כך שהוא יהיה תחרות מעניינת לשברולט טראוורס ופורד אקספלורר.

סוזוקי היברידיות: סוף לפער הבטיחות

מתי בארץ: יוני
בשנים האחרונות העיבה על מכירות סוזוקי חסרונה של סוללת מערכות בטיחות אקטיביות. בשנה שעברה הן הגיעו לג'ימני החדש, לבאלנו ולקרוסאובר. בהמשך השנה הן יגיעו גם לאיגניס, לסוויפט ולוויטארה, במסגרת מתיחת פנים שתכלול מעבר למערכות היברידיות-קלות. הצורך להימנע מקנסות זיהום באירופה הכריח את היצרן לצייד את כל הדגמים שלו ביחידות היברידיות פשוטות, שצפויות לשפר את צריכת הדלק בלי לייקר מדי את המחיר.

סיאט לאון: עסקית לגולף

מתי בארץ: יוני
לאון המשפחתית לא זכתה אצלנו (ובעולם) להצלחה דומה לאיביזה, אבל זה לא מונע מסיאט לנסות שוב עם הדור הרביעי שלה. גם הפעם היא חולקת פלטפורמה, מנועים ותיבות הילוכים עם הגולף וה-A3, אך יהיו לה שלושה יתרונות חשובים: ראשית, בסיס הגלגלים (2.69 מטר) ארוך ב-8 ס"מ מהלאון הקודמת וב-5 ס"מ מפולקסווגן גולף ואודי A3 האחיות. שנית תהיה גרסת סטיישן ולבסוף, תג המחיר צפוי להיות - כרגיל - זול יותר.

סקודה אוקטביה: סופרב קטנה

מתי בארץ: ספטמבר
המכונית האירופאית הנמכרת ביותר בארץ זוכה השנה לדור חדש, שמזכיר מאוד בעיצובו ותא הנוסעים המשודרג את האחות הגדולה סופרב. ממד האורך גדל בשני ס"מ, המושב האחורי עוד יותר מרווח ולתא המטען יש כבר נפח של 600 ליטר, יותר מרוב הסטיישנים בשוק. יחידות ההנעה משותפות לגולף ול-A3 החדשות, כולל היברידיות-קלות והברידיות-נטענות. על הנייר מדובר בתשובה לטויוטה קורולה ההיברידית והמצליחה אצלנו, אבל גם פוטנציאל להתייקרות בגלל ההתקדמות הטכנולוגית.

פולקסווגן גולף: היתרון האיכותי

מתי בארץ: ברבעון האחרון
הדור השמיני של הגולף נולד הפעם בצל ה-ID3 החשמלית, שמסמלת את העתיד שבו משקיעים כעת הגרמנים 20 מיליארד דולר. הגולף מסמלת את ההווה, כאשר במטרה לבדל אותה מהלאון וה-A3 היא זכתה בסביבת נהג משודרגת מאוד, עם לוח מחוונים דיגטלי, מסך מולטימדיה מרכזי בגודל "8-"10.25, ידית הילוכים ממוזערת בדומה לפורשה ובמנופי הילוכים מאחורי ההגה.

פורד פוקוס: עוברת לאוטומטי

מתי בארץ: אפריל
מי שהייתה המכונית הכי נמכרת בישראל ב-2012, איבדה בהמשך תנופה, בעיקר בגלל תקלות בתיבה הרובוטית כפולת המצמדים שלה. כעת, שנתיים לאחר שהושק ונעדר מהשוק הישראלי, יגיע אלינו הדור הרביעי, הפעם עם תיבה אוטומטית "קלאסית" בעלת שמונה הילוכים. המפרט כולל מנועי טורבו-בנזין בנפח ליטר (125 כ"ס), או 1.5 ליטר עם 150 כ"ס, תא נוסעים מעודכן ומרווח יותר, וכרגיל יש מגוון גרסאות מרכב - חמש דלתות קומפקטית, חמש דלתות סטיישן, וארבע דלתות סדאן.

רנו קפצ'ור: מתחזק בביצועים

20 צפייה בגלריה
רנו קפצ'ור
רנו קפצ'ור
(צילום: ניר בן זקן)
מתי בארץ: יוני
גם הדור השני של רנו קפצ'ור מבוסס על הקליאו, כמו רבים ממתחריו שמבוססים על פלטפורמת סופר-מיני של היצרן. רק שכעת מדובר על הקליאו 4, שעשתה קפיצה גדולה באיכות ובביצועים. ההיצע יכלול את מנוע הטורבו-בנזין החדש שפותח עם מרצדס (ומשמש בכל מותגי הקונצרן לרבות דאצ'יה וניסאן) בנפח 1.33 ליטר עם 130 או 155 כ"ס ותיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמדים. בהמשך תגיע גם גרסה היברידית-נטענת שמסוגלת ל-50 ק"מ חשמליים.

קיה סלטוס: למרכז השוק

מתי בארץ: יוני
בשנה הבאה תשיק קיה את הספורטאז' החדש, אך מי שאולי יירש אותו כג'יפון הנמכר פה, עשוי להיות הסלטוס החדש, שיגיע השנה. סלטוס חולק עם הספורטאז' מנועים, כמו ה-2.0 ליטר (155 כ"ס) עם תיבה אוטומטית רציפה חדשה לטובת שיפור צריכת הדלק, לצד 1.6 ליטר בנזין-טורבו עם 177 כ"ס ותיבה כפולת-מצמד. הממדים קרובים יותר לספורטאז' מאשר ליונדאי קונה, העיצוב קשוח עם אופציה לצביעה דוגונית.