"עוצרים אותי ברמזורים, שואלים שאלות ומצלמים את האוטו. אני פחות נהנה מהחלק הזה של הבעלות של מכונית כזאת, אבל התחושות בזמן הנהיגה, והריגוש מהרכב מפצים על הכל", מספר ר', איש עסקים ממרכז הארץ, שיקבל בימים הקרובים את האסטון מרטין המהירה ביותר שנמכרה אי פעם בארץ ואחת היקרות ביותר, עם תג-מחיר של 2.5 מיליון שקל: DBS סופרלאגרה.
אגב, המחיר הזה כולל 83% מס קנייה, 17% מע"מ ומס יוקרה המוטל על כל רכב חדש שמחירו מעל 300 אלף שקל ויכול להגיע עד ל-20% במכוניות במחיר של יותר מ-2 מיליון שקל. כך שרוב הכסף ששילם ר' עבור מכונית הספורט החדשה שלו, הגיע לקופת המדינה.
למה לא פרארי 812 סופרפאסט? "זה כבר עניין של חיבור לפילוסופיה של היצרן. אני סטארט-אפיסט, וגם אסטון היא סוג של סטארט-אפ, שנאבק כל הזמן באתגרים טכנולוגיים וכלכליים. כך למשל את ההתמודדות עם שמירת היציבות ברכב כל-כך מהיר. באסטון מנצלים את הזרימה של האוויר מסביב לאוטו כדי לשפר את האחיזה, עם תעלות שמוליכות אותו לאורך המכונית, כך שהאחיזה רק גוברת ככל שהמהירות עולה.
יצרן יותר גדול ועשיר היה פשוט מתקין איזו מערכת הנעה כפולה יקרה שהייתה מפחיתה מהתגובות ומהנאה. זה הכבוד שאני רוכש להם כסטארט-אפיסט, מעבר לעובדה שזו מכונית בכלל לא רעה".
1 צפייה בגלריה
 אסטון מרטין DBS סופרלאגרה ישראלית
 אסטון מרטין DBS סופרלאגרה ישראלית
אסטון מרטין DBS סופרלאגרה ישראלית
(אופק כהן)
ר' כבר מכיר את התגובות ברחוב הישראלי לאסטון מרטין ואנטאג' אותה החליף בעסקת טרייד לאוטו ארט, יבואנית אסטון מרטין שבבעלות תומר דותן ומאיר אוחיון.
איך שומרים על רשיון הנהיגה עם מכונית כזאת?
"לא צריך לנסוע ממש מהר כדי ליהנות ממנה. הכיף הגדול זה לפתוח חלונות ולשמוע את הצליל הנהדר של המנוע. ואם אני רוצה להתפרע אני מגיע לימי מסלול במסלולי המירוצים בשדה תימן ובערד, או נהנה מהאוטו בכבישים צדדיים".