בזמן שמחירי הדלק מטפסים, נבלמים לרגע באמצעות הפחתות מיסוי זמניות ואז מטפסים שוב, הביקוש לרכב חשמלי גדל בהתמדה. אלא שהרכב החשמלי הוא עדיין לא פתרון שמתאים לכל נהג - בין אם בשל (אי) האפשרות להתקין עמדת טעינה ביתית, בין אם בשל ההיצע המצומצם (עדיין) של דגמים חשמליים או בשל זמני המתנה ארוכים לרבים מהדגמים. לכן, שאלת החסכון בדלק עדיין מטרידה ישראלים רבים, הרצון לצרוך כמה שפחות ניצב בצמרת רשימת הדרישות של רוכשי הרכב.
חיפשנו לכן באמצעות קטלוג הרכב של iCar את 10 הרכבים החדשים החסכוניים ביותר עד לתקציב של 150 אלף שקלים, וגם את ה-10 הבזבזניים ביותר באותה מסגרת תקציב. נציין כי הגבלת התקציב לא שינתה באופן מהותי את רשימת הדגמים החסכוניים ביותר, שכן מרביתם נמכרים במחירים יחסית נמוכים, אך כן הוציאה מהמשוואה כמה מרכבי הפנאי היקרים והבזבזניים יותר שמוצעים כיום למכירה.
נזכיר עוד כי כל הנתונים המוצגים כאן הם נתוני היצרן, רשמיים, כפי שנמדדו בתנאי מעבדה וגם כאשר מדובר בתקן wltp המחייב והמחיר מזה שנהוג היה עד לפני שנים מספר, עדיין יש לקחת בחשבון כי בתנאי אמת המספרים יהיו פחות מחמיאים. לעיתים בפערים המגיעים לעשרות אחוזים. הותרנו בצד את רכבי הדיזל המעטים, שכן התנודות התכופות במחירי הסולר - לא רק מחודש לחודש אלא גם מתחנה לתחנה - מקשה על חישוב החסכון האמיתי שהם עשויים לייצר.
10 הרכבים החסכוניים בישראל: בצמרת הרשימה ניצבת טויוטה יאריס, המכונית החסכונית ביותר בישראל - שנהנית לא רק מיחידת הנעה היברידית יעילה, אלא גם ממימדים קטנים יחסית וממשקל עצמי נמוך. אמנם, בשל בעיות המלאי לא ניתן כרגע להזמין אותה, אך אחותה הקרבית יותר למראה, יאריס קרוס, כן זמינה לרכישה. וגם היא נהנית מצריכת דלק מצוינת שמספיקה לה כדי לזכות במקום השלישי.
דגמים היברידיים תופסים באופן וטבעי את ארבעת המקומות הראשונים. שתי מכוניות מיני קטנות וקלות נמצאות אחריהן, אך במקרה של יונדאי מדובר בגרסה הידנית בלבד, שחסכונית בפער משמעותי מהגרסה הרובוטית אך נמכרת במספרים נמוכים. גם שני הדגמים של סוזוקי נהנים מהשילוב בין תיבה ידנית ומשקל עצמי נמוך, בעוד המערכת המיקרו-היברידית לא מייצרת חסכון של ממש.
לעומת זאת, השתיים שסוגרות את הרשימה - פולקסווגן גולף וסקודה אוקטביה - נהנות ממערכת מיקרו-היברידית יעילה יותר, שמאפשרת להן להציג נתוני צריכה עדיפים על פני אלו של סקודה פאביה, פולקסווגן פולו וסיאט איביזה, שלושתן נהנות ממימדים קטנים יותר וממנוע טורבו-בנזין זהה - אך לא מצוידות בחיזוק החשמלי.
10 הרכבים הבזבזניים בישראל: ברשימה הזו השתלבו דגמים מכמה סוגים - כאלה שמצוידים במנועים עתירי ביצועים יחסית כמו צ'רי FX או יונדאי קונה, כאלה שמצוידים בהנעה כפולה ומיועדים לשטח - למשל סובארו XV, סוזוקי ג'ימני או דאצ'יה דאסטר, וכאלה שעדיין משווקים עם מערכות הנעה מיושנות כמו מיצובישי ASX, קיה סלטוס, יונדאי אקסנט או גרסת הבסיס של קיה סטוניק.
אך בזמן שלרכבים משתי הקבוצות הראשונות ניתן לסלוח בקלות יחסית, שכן הם מציעים תמורה ברורה לצריכת הדלק הגבוהה (עבור מי שמעוניין בביצועים או ביכולת השטח), הקבוצה השלישית מתקשה להצדיק את הצריכה הגבוהה.