בקצרה:
  • פלסן סאסא תייצר רכב ממוגן על בסיס מרצדס G קלאס
  • עם מנוע ותיבת הילוכים חדשים, וכושר העמסה גבוה יותר
  • אב טיפוס ראשון יוצג כבר בחודשים קרובים
בסיס גרמני, מיגון ישראלי: פלסן סאסא נחשבת כיום לאחת החברות הגדולות והמצליחות בתחום הרכב הממוגן. לצד פיתוח וייצור אמצעי מיגון עבור היצרניות הגדולות בעולם דוגמת לוקהיד-מרטין, אושקוש, נאביסטאר, AM ג'נרל האמריקאיות ותאלס האוסטרלית, היא מייצרת ומשווקת דגמים מפיתוח עצמי בעלי ייעודים מגוונים וברמות מיגון שונות.
ב-2018 הציגה פלסן את ההיירקס (Hyrax) גרסה ממוגנת למרצדס G קלאס הוותיק (סדרה 461) כדגם ראשון שלה בקטגוריית "ממוגן קל" (עד ארבעה טון משקל עצמי) המאפשרים ניוד מהיר של צוותי לוחמים בשטח קשה ובערים צפופות, ונפוצים בצבאות שונים בעולם. גם על בסיס ה-G קלאס החדש תייצר פלסאן רכב המיועד לכוחות ביטחון ולקוחות מוסדיים.
עוד יותר כוח: בשונה מלנד רובר שהפסיקה את ייצור הדיפנדר המקורי, מרצדס החליטה להמשיך ולייצר את ה-G קלאס גם בתצורה ייעודית עבור לקוחות שמעוניינים בכך. ה-G קלאס החדש שהוצג (סדרה 464), שונה לחלוטין מה-G קלאס האזרחי שאתם יכולים לרכוש באולם התצוגה של מרצדס, והוא למעשה עדכון של הדגם היוצא המשווק כבר כשלושה עשורים.
השינוי המשמעותי הוא מנוע שישה צילינדרים טורבו-דיזל עדכני שמחליף את ה-V6 הוותיק. 249 כ"ס שהוא מייצר הם שיפור משמעותי של כ-60 כ"ס. כבעבר, המנוע מותאם לפעול גם עם סולר באיכות נמוכה הנפוץ באזורים נידחים בגלובוס, בעוד שמיכל דלק בנפח 96 ליטר אמור לאפשר טווח נסיעה של 600 ק"מ גם בתנאי שטח קשים.
נוספה גם תיבת הילוכים חדשה עם תשעה יחסים לעומת חמישה בעבר. שאר מערכות ההנעה נותרו זהות לרבות תיבת העברה עם הנעה כפולה קבועה והילוך כוח (עם אפשרות לשילוב גם תוך כדי תנועה במהירות של עד 40 קמ"ש) ושלוש נעילות דיפרנציאל - מרכזית, אחורית וקדמית.
מה עוד צריך לדעת: שינויים נוספים נוגעים לתכנון שונה למתלה הקדמי (סרן חי) בשונה מה-G קלאס האזרחי שמצויד במתלה קדמי נפרד המאפשר מהלך ארוך יותר. מערכת הגה משודרגת אמורה להפוך אותו לנוח ומדויק מבעבר. בתא הנוסעים יש הגה שלוש צלעות עם מנופי שליטה ידנית בהילוכים מאחוריו, לוח מחוונים עדכני וסידור שונה למתגים בקונסולה המרכזית.
מרצדס תציע את ה-G בשתי תצורות, לאחת חמש דלתות והשנייה כטנדר חד-קבינה. לאחרונה כושר העמסה יוצא דופן של 2.5 טון, המאפשר מיגון ללא התאמות או שינויים במערכות מכאניות.
מה אנחנו חושבים: גם ה-G המעודכן ישמש כפלטפורמה משובחת לשימושים צבאיים, ועוד יותר מכך כבסיס לרכב ממוגן ירי. עם מנוע חזק יותר, תיבת הילוכים משודרגת ובעיקר שלדה ומכלולים מכאניים שמסוגלים לשאת משקל אדיר ללא שינויים והתאמות. לאור מיעוט האלטרנטיבות בשוק, אין ספק שגם הוא יהפוך להצלחה גדולה עבור לקוחות ייעודיים. לנו רק חבל שרישוי אזרחי הוא לא צפוי לקבל.