מי שיכנס היום לאולמות התצוגה של יבואני הרכב ויבקש להזמין רכב חשמלי חדש, כמעט מכל מותג המשווק בישראל, ייכנס במקרה הטוב לרשימת המתנה של חודשים ארוכים. במקרה הפחות טוב יסרב סוכן המכירות אפילו לקחת הזמנה בשל מצוקת מלאי חריפה. מצב הזוי ומאוד לא מוכר בשוק הישראלי, אבל אנחנו חיים בעידן שונה, בו גם אם אתם מחזיקים בחצי מיליון שקלים, ממש לא בטוח שתוכלו לרכוש עימם את הרכב בו אתם חושקים.
7 צפייה בגלריה
פורד מוסטנג מאך-E
פורד מוסטנג מאך-E
פורד מוסטנג מאך-E
אבל התמונה שונה לחלוטין כאשר אתם מוכנים לוותר על רכישה מיבואן רשמי, ומוכנים לנהל רומן על חברות הייבוא המקביל. שם תמצאו לא מעט חשמליות באספקה כמעט מיידית. הקץ'? אלו אינם הדגמים שהיבואנים הרשמיים מייבאים. היתרון – לעיתים קרובות אלה דגמים שנכון היה ליבואן הרשמי להציב באולם התצוגה, מכל בחינה אפשרית, אבל מסיבות שונות הוא אינו יכול. ענייני תמחור למשל, או מלאי רשמי.
בכל מקרה, כל הדגמים הנמכרים בצינורות הייבוא המקביל ימצאו עצמם בסופו של דבר גם באולמות התצוגה של היבואנים הרשמיים, רק שזה ייקח זמן. הרבה זמן לעיתים. רגע, ועוד עניין קטן אך חשוב. כל הדגמים האלה, פחות או יותר, נמכרים במספרים מרשימים באירופה או בארה"ב. ולמען הסר ספק, את השירות והאחריות חייב היבואן הרשמי להעניק, כי כך קובע החוק.
ועוד עניין אחד. המחירים המוצגים כאן הם משוערים בלבד, שכן המחיר עשוי להשתנות בין יבואן מקביל אחד לאחר, בין רמות גימור שונות שמגיעות ארצה מעת לעת ונתון, איך לא, למיקוח.
7 צפייה בגלריה
דאצ'יה ספרינג
דאצ'יה ספרינג
דאצ'יה ספרינג
דאצ'יה ספרינג: החשמלית הקטנה של מותג הלואו-קוסט הרומני שנמצא בבעלות צרפתית (רנו) מיוצרת בכלל בסין. ממדיה קרובים לאלו של סוזוקי איגניס הג'יפונית והיכולות החשמליות צנועות: המנוע החשמלי מספק 44 כ"ס בלבד ומאיץ את הספרינג ל-100 קמ"ש בתוך 19.1 שניות. סוג של נצח במונחים מוטוריים. סוללת 27.4 קוט"ש מאפשרת נסיעה לטווח של 230 ק"מ. מיועדת לשימוש בעיר בעיקר, אך יכולה להתאים גם לנסיעות אל ומהפריפריה.
מחיר משוער: כ-120 אלף שקלים
סמארט EQ: העירונית הקטנטנה מבית מרצדס לא הגיעה בייבוא הסדיר בדור הנוכחי והחשמלי שלה, אך לא מעט יחידות כבר נחתו בישראל באמצעות הייבוא המקביל. כמו בעבר, היא מוצעת בדגמים דו-מושביים ("פור-טו") עם גג סגור או נפתח, וכן בתצורה מוגדלת עם ארבעה מקומות ישיבה ("פור-פור"). עם סוללת 17.2 קוט"ש קטנטנה וטווח נסיעה מירבי של 120-130 ק"מ. השימוש עירוני בלבד, קהל הלקוחות הפוטנציאלי מצומצם מאוד.
מחיר משוער: כ-130 אלף שקלים
MG4: כיום הדגם המתקדם ביותר של יצרנית הרכב הסינית MG, מי שאחראית הייתה על המכונית החשמלית הנמכרת ביותר בישראל ב-2020, ואיבדה את התואר הנחשב רק לטסלה. MG4 היא משפחתית קומפקטית שמתחרה בפולקסווגן גולף ופורד פוקוס, וצפויה להגיע ארצה בקרוב גם דרך הייבוא הסדיר של קבוצת לובינסקי. עוד קודם לכן היא תגיע בכמויות קטנות באמצעות הייבוא המקביל, עדיין לא ברור אם בגרסת הטווח הקצר (350 ק"מ) או הארוך (450 ק"מ). אגב, מכונית ראשונה כבר חצתה את ישראל כשעל סיפונה ארבעה אוהדי נבחרת וויילס, שבחרו להגיע למונדיאל בקטאר בנהיגה. באירופה היא משווקת במחיר סופר אטרקטיבי הנמוך בכ-15% ממחיר ה-ZS החשמלית והמוכרת לנו. בייבוא המקביל עומד מחירה על 15% יותר.
מחיר משוער: 170-180 אלף שקלים
מאזדה MX-30: החשמלית היחידה של מאזדה לא מצאה את דרכה לאולם התצוגה של היבואן - ואפשר להבין למה. עם טווח נסיעה של 200 ק"מ בקושי ועם תג מחיר גבוה, היא ממילא לא היתה צפויה להפוך ללהיט מכירות. מי שבכל זאת יבחר בה יקבל ג'יפון עירוני בעיצוב ייחודי, עם דלתות אחוריות צרות שנפתחות הפוך, ורק לאחר שפתחתם את אלו הקדמיות. מנוע בהספק של 146 כ"ס מייצר ביצועים סבירים בלבד.
מחיר משוער: 180-200 אלף שקלים
7 צפייה בגלריה
רנו מגאן-E
רנו מגאן-E
רנו מגאן-E
רנו מגאן E טק: השם עלול להטעות - החשמלית המודרנית של רנו היא לא מכונית משפחתית אלא ג'יפון בממדים צנועים יחסית, קרוב בגודלו לרנו קפצ'ור. מלבד העיצוב הנאה מציעה המגאן החשמלית גם מנוע בהספק של 220 כ"ס שמאפשר לה להאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 7.4 שניות. הדגמים שמגיעים כרגע לישראל מצוידים בסוללת 60 קוט"ש שמעניקה טווח חשמלי של 450 ק"מ, אך בעולם קיימים גם דגמים עם סוללת 40 קוט"ש וטווח של 300 ק"מ בלבד - שימו לב מהו הדגם שמציעים לכם.
מחיר משוער: 205 אלף שקלים
MG מארוול R: אחרי שהיבואנית הרשמית לובינסקי קצרה הצלחה בתחום החשמלי עם ה-ZS ובתחום הפלאג-אין עם ה-EHS, הלהיט הבא של MG מגיע כרגע רק באמצעות היבוא המקביל. המארוול R הוא רכב פנאי קומפקטי עם הופעה מודרנית, כולל חישוקים גדולים מבחוץ ומסך מולטימדיה אנכי וענק מבפנים – 19" בשני המקרים. יחידת ההנעה שמוצעת כרגע בישראל היא הבסיסית בהיצע, עם הספק של 180 כ"ס וסוללת 70 קוט"ש שמבטיחה טווח נסיעה של כ-400 ק"מ.
מחיר משוער: כ-240 אלף שקלים
7 צפייה בגלריה
קופרה בורן
קופרה בורן
קופרה בורן
קופרה בורן: המשפחתית הקומפקטית-חשמלית מבית חטיבת הספורט המצליחה של סיאט, חולקת פלטפורמה עם פולקסווגן ID.3 ומיוצרת איתה במפעלי פולקסווגן בגרמניה. בישראל היא משווקת באמצעות מספר יבואנים מקבילים, עם הספקים שמגיעים עד ל-231 כ"ס ועם סוללות של 58 או 77 קוט"ש. בהתאם, טווח הנסיעה נע בין 417 ל-548 ק"מ.
מחיר משוער: 240-300 אלף שקלים
פורד מוסטנג מאך E: חובבי הרכב הטהרנים הזדעקו כאשר פורד הצמידה את שמה של המוסטנג האיקונית לרכב פנאי חשמלי, אבל הקהל הצביע ברגליים - גם כאן בישראל - והמאך E הפכה מהר מאוד לאחד מלהיטי היבוא המקביל. הביצועים לא הופכים אותה למכונית ספורט לוהטת, לפחות לא בגרסת הבסיס שמגיעה עם הספק צנוע של 266 כ"ס. אבל יש גם גרסאות חזקות יותר עם 346 כ"ס ותאוצה של 4.8 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, ואפילו גרסת GT נדירה ויקרה עם קרוב ל-500 כ"ס. מארזי הסוללות מוצעים בקיבולת של 68 או 88 קוט"ש, ומעניקים טווחי נסיעה שנעים בין 340 ל-480 ק"מ.
מחיר משוער: 330-500 אלף שקלים